PDA

Vis full versjon : Batteridrevet verktøy, Makita eller DeWalt?



eMTea
23/11/11, 12:44
Jeg er i Korea på jobb, og vurderer å handle med meg litt verktøy hjem.
Jeg sikler mest på Makita 18v LXT serien, er det noen vits å vurdere DeWalt?

-S.Johnsen-
23/11/11, 23:22
Jeg er i Korea på jobb, og vurderer å handle med meg litt verktøy hjem.
Jeg sikler mest på Makita 18v LXT serien, er det noen vits å vurdere DeWalt?

Har veldig bra erfaring med Makita 18v LXT serien, Bra kraft og lang levetid. Bruker dette i jobb :)
DeWalt har jeg ingen erfaring med :p

Espen Hveding Nordgård
24/11/11, 09:41
Riktignok ikke brukt så himla mye forskjellige produkter fra DeWalt, men jeg er storfornøyd med min 12v drill. Vil tro 18v serien er noe kraftigere men jeg bruker min til absolutt alt fra hjulbytte til å henge opp gardiner :p

M.Engelsen
24/11/11, 09:51
Kvalitetsmessig vil jeg si at DeWalt er bedre, mens på brukervennlighet er de så og si like gode. Har brukt veldig mye DeWalt, og er veldig fornøyd. DeWalt kan være litt mer brutal føler jeg med det er da ikke dumt :D

Kenneth R
24/11/11, 18:26
Selv har jeg nesten hele LXT serien til Makita hjemme og er veldig fornøyd med det. Supert verktøy. Har hatt litt Dewalt 18v på jobb, det er helt greit men syns det er unødvendig stort og klumpete. Kommer ikkje til å bytte ut Makita med Dewalt hvertfall. Svakheten til Makita er vel batteriene som har en tendens som bli ødelagt hvis de lades helt ut. Dette skjer ikkje med Dewalt siden det er en funksjon som kutter strømmen når batteriene nærmer seg tomme. Vi har per idag 4 Dewalt driller på jobb med kast i.

vazborris
26/11/11, 00:06
har store deler av 18v LXT serien til makita og angrer ikke et sekkund på kjøpet av det verktøyet:)

EDIT: så foresten nå hele utvalget av LXT serien og den var litt støre en jeg trodde:P har brukt drill,slagskrutrekker,sirkelsag,stikksag,bajonetsa g og vinkelsliper er det jeg har av LXT serien og har:)

eMTea
26/11/11, 09:10
Vittig, på VACN forumet så sier ALLE at det er Makita som er tingen, her var det mest DeWalt før dere kom på slutten.. Jeg kommer nok til å velge Makita, kjenner et par som har det og er storfornøyde med det:)

Men alt er mye billigere i USA, så kjøper nok et kombokit derfra.

locked
30/01/13, 16:06
Har ikkje noko særleg positivt å sei om DeWalt som eg har på jobb...

Iversen
31/01/13, 18:54
Det er også viktig å skille jobb og privat. Verktøyet som blir brukt på jobb er ikke bare en elektrisk duppeditt. Det er også hammer, skrutrekker osv. DeWalt sitt verktøy er stort og klumpete, men på sin side sterkere. Makita sitt er mindre klumpete. Drillen jeg hadde på jobb sto det røyk ut av, klarte ikke holde i Drillen fordi den var overoppheta. Siden det var på jobb skrudde jeg selv om det røyk av den. Fungerer knirkefritt enda. Privat hadde jeg valgt makta fordi det er lettere og mer hendig. Hadde også brukt Drillen til å skru med og ikke som hammer, slipemaskin osv, som jeg ikke er så pirkete med på jobb.

GLTOslo
09/02/13, 22:21
Det seier vel det meste om kva som skjedde med Dewaltkvaliteten i 2004 når Black & Decker kjøpte dei opp