PDA

Vis full versjon : Vanskelig og skifte taktrekk? 740 Sedan



V0lv0
22/11/11, 23:11
Hei! :D lurer på om det er veldig vanskelig og skifte taktrekk på 740 sedan med soltak? :) er vell ikke verdens verste jobb å få det ut, da jeg er på utkikk etter nytt taktrekk, så det gamle bare knuses :cool: men når jeg skal sette inn nytt kan det vell bli straks værre?

Noen som har taktrekk i Trøndelag kanskje? (Helst Strøkent)
Takker for svar på forhånd :D

Feiltenning
23/11/11, 14:31
Har nettop gjort jobben på min 740 sedan med takluke. Men jeg skulle trekke om taktrekket.
Det er sinnsykt kronglete å få trekke ut, men det går. Jeg knakk det riktignok litt på ene langsia, samt at det knakk der speilet skal stå.
Dette forsterket jeg når trekket var ute. Under montering, så stakk jeg det inn på motsatt side av bilen i forhold til hvor jeg tok det ut, slik at bristen som kom til å skje under montasje nå ble på motsatt side. Trekket sitter som pikk i lise nå, så merker ikke noe til at det er knekt litt ;)

Problemet er at det egentlig ikke går inn bakdøra, samt at trekket er alt for svakt rundt takluka. Jeg har hørt at man egentli skal ut med bakruta på sedan for og få dette til skikkelig.

Men som sagt. Jeg fikk det til med en litn brist. Jeg hadde ute alt av seter samt ratt. Mulig det hadde gått mere smertefritt hvis dashbordet var borte også.