PDA

Vis full versjon : Speedometer Volvo 740



V0lv0
22/11/11, 23:03
Har spurt om dette tiligere.. Men speedometeret mitt kommer og går som det vil, plutselig kan det funke en hel dag, eller helt til jeg stopper bilen og vrir av tenninga.. Når jeg da skal kjøre igjen funker det ikke...

Og jeg vet at loddingene bak speedometeret kan være dårlig, men har prøvd å sjekka og finner ingen feil :confused: har også prøvd å spraya kontakt spray og slikt på føleren, men kontakta der så også veldig bra ut og :P Derfor lurer jeg på om det kan være andre plasser feilen ligger, eller om jeg rettogslett bare skal kjøpe nytt :)

Espen Hveding Nordgård
23/11/11, 14:51
Velkommen i klubben! Har hatt samma feilen selv på den forrige vogna jeg hadde, og jeg ga opp tilslutt... For det sitter mest sannsynlig loddingene i speedo som har tatt kvelden. Du ser det nok ikke med det blotte øye ;)

Riktignok endte jeg med å vrake den bilen, men jeg ville kjøpt nytt :)

V0lv0
23/11/11, 17:13
Velkommen i klubben! Har hatt samma feilen selv på den forrige vogna jeg hadde, og jeg ga opp tilslutt... For det sitter mest sannsynlig loddingene i speedo som har tatt kvelden. Du ser det nok ikke med det blotte øye ;)

Riktignok endte jeg med å vrake den bilen, men jeg ville kjøpt nytt :)

Tror jeg går for å kjøpe ett som funker jeg og :) og gjør det ikke det når jeg setter det inn... blir det nok mer whine innpå hær :D

Espen Hveding Nordgård
23/11/11, 17:16
Jeg dreit tilslutt i det, kjørte vel på bilen 30k uten speed men... Det kan være at det holder å bytte selve speedo-delen av instrumentet, men for sikkerhetsskyld hadde jeg gått for et komplett.

Bare å whine det, er jo det forumet er til for :p

Gausen
23/11/11, 17:50
vet ikke helt åssen det er på 740 mn hatt samme problem på 940`n og der var det print plata i meteret + dårlige kabler bak til bakaksel og kabelsko på bakaksel som hadde irra
kanskje vært å sjekke kabelskoa på aksel ;)

V0lv0
23/11/11, 18:14
vet ikke helt åssen det er på 740 mn hatt samme problem på 940`n og der var det print plata i meteret + dårlige kabler bak til bakaksel og kabelsko på bakaksel som hadde irra
kanskje vært å sjekke kabelskoa på aksel ;)

har sjekke den koblingan på akseln å den så overaskende bra ut :) har jo også vært ut med speedometeret men kan ikke se noe galt :P

V0lv0
23/11/11, 18:16
Jeg dreit tilslutt i det, kjørte vel på bilen 30k uten speed men... Det kan være at det holder å bytte selve speedo-delen av instrumentet, men for sikkerhetsskyld hadde jeg gått for et komplett.

Bare å whine det, er jo det forumet er til for :p

ja, er det separat kobling for kilometertelleren? for den går jo irundt som bare det :P

Espen Hveding Nordgård
23/11/11, 18:21
Det veit jeg ikkno om, men min slutta å telle på kilometertelleren også :p

Gausen
23/11/11, 20:00
har sjekke den koblingan på akseln å den så overaskende bra ut :) har jo også vært ut med speedometeret men kan ikke se noe galt :P

Ikke godt og si mulig irra ledninger eller dårlig lodding.
Ville prøvd ett nytt meter
Ellers er jo gps én fin oppfinnelse hehe

Jonas Soldal
23/11/11, 20:45
Prøv å "riv" litt i ledningen på bakaselen.. Gjor dette på min 940 etter jeg hadde bytta speedometer og klødd meg i hue en ukes tid. mine gikk fra hverandre ca 5 cm over kontakten på klokka????? Bytta ledningene og nå virker det som bare juling ;)

flarssen
23/11/11, 22:11
For det sitter mest sannsynlig loddingene i speedo som har tatt kvelden. Du ser det nok ikke med det blotte øye ;)
Man kan jo bruke lupe ;)
En mulig forklaring på en slik feil er at printet bøyes når man nullstiller triptelleren
Nåla datt til null og kilometertelleren gikk med rekordfart!

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/32.jpg

V0lv0
24/11/11, 00:13
Prøv å "riv" litt i ledningen på bakaselen.. Gjor dette på min 940 etter jeg hadde bytta speedometer og klødd meg i hue en ukes tid. mine gikk fra hverandre ca 5 cm over kontakten på klokka????? Bytta ledningene og nå virker det som bare juling ;)

Er litt grønn på dette område, så skjønnte ikke helt hva du mente :P men har sjekke kontakten på bakakselen, og den så veldig bra ut :P rart at det kommer og varer helt til jeg stopper motoren :confused: og det bruker ikke komme før jeg kjører irundt 80...

Gausen
24/11/11, 06:51
Er litt grønn på dette område, så skjønnte ikke helt hva du mente :P men har sjekke kontakten på bakakselen, og den så veldig bra ut :P rart at det kommer og varer helt til jeg stopper motoren :confused: og det bruker ikke komme før jeg kjører irundt 80...

Det han mente var at vis du Drær litt i ledningen frasom går til akselen så er det mulig at kabelen mer dårlig innover inni kappa.

Men alt.tyder på at.det er ett sted det er dårlig kontakt..