PDA

Vis full versjon : Hvor får jeg kjøpt overgangs-spacere som forandrer boltsirkelen til en annen bil?



Martin.S
20/11/11, 20:34
Er ute etter spacere som gjør om boltsirkelen. Men finner ingen plass på nett som lager dette.
Noen som vet?

Christian
20/11/11, 20:36
www.manton.se

Martin.S
20/11/11, 22:09
www.manton.se

Der var det billig. Ingen dum side.

Frigstad Racing
20/11/11, 22:13
Anbefaler Manton! Har handlet der selv, super flink folk som er lett å kommunisere med via e-mail, gode priser, og varene kommer kjapt!
God kvalitet er det og, spacerne veier nesten ingenting å ser bra ut :)

Martin.S
20/11/11, 22:15
Ja synes det så bra ut etter bildene å dømme. Fint at du kommer med dine erfaringer.

Bestilte du det spacere sånn som jeg ønsker eller var det volvo-volvo spacere?

Frigstad Racing
20/11/11, 22:30
De jeg bestilte var ikke overgang til annen boltsirkel nei, volvo-volvo :)

Martin.S
20/11/11, 22:33
De jeg bestilte var ikke overgang til annen boltsirkel nei, volvo-volvo :)

Ok, jeg får se om jeg bestiller felger først. Så vet jeg litt bedre hvordan jeg vil ha det.

The Sven
20/11/11, 22:37
Jeg har også kjørt med spacere derfra i 4-5 år, bra kvalitet på de og en fordel at det er ipressa bolter istedetfor at du må skru i aluminiumen hver gang..

Martin.S
20/11/11, 22:49
Det er en stor fordel så lenge boltene ikke "glepper" om man er uheldig å muttrene sitter litt en gang.

Men uansett er det bedre enn bolter man skrur inn i aluen, har kjørt med det tidligere og det gir ikke noe god følelse.

The Sven
20/11/11, 22:51
Det er en stor fordel så lenge boltene ikke "glepper" om man er uheldig å muttrene sitter litt en gang.

Men uansett er det bedre enn bolter man skrur inn i aluen, har kjørt med det tidligere og det gir ikke noe god følelse.

Det er ingen fare med disse. Ingen grunn til at boltene skal gleppe heller, de er pressa inn med "splines" på boltene.

Martin.S
20/11/11, 22:56
Det er ingen fare med disse. Ingen grunn til at boltene skal gleppe heller, de er pressa inn med "splines" på boltene.

Det kan skje det. Splines er sterkt det. Men det svakeste må gi seg til slutt og da er det grepet som de har i aluen som svikter.

Men det er ikke det som er tema, bare å ha det i bakhode og være forsiktig. Tenker de også er limt med noen form for loctite:)

The Sven
20/11/11, 23:06
Det kan skje det. Splines er sterkt det. Men det svakeste må gi seg til slutt og da er det grepet som de har i aluen som svikter.

Men det er ikke det som er tema, bare å ha det i bakhode og være forsiktig. Tenker de også er limt med noen form for loctite:)

Det er nok lite trolig! Er svært sterk aluminium i disse, jeg har aldri vært forsiktig og de har iallfall holdt i 5 år :) Men har stort sett brukt muttertrekker og da løsner alltid mutteren raskt så det er kanskje en fordel.

De har vært med på banekjøring, sladding over curbs osv så kvaliteten er upåklagelig :) Bare å kjøpe. Hvilke felger sikter du på? ;)

Martin.S
20/11/11, 23:10
Hvilke felger sikter du på? ;)

Det vil tiden vise;) klarer aldri å bli fornøyd vet du!

Dan Bay-Johansen
21/11/11, 14:45
Jeg har også bare gode erfaringer med spacere fra manton ;)

Martin.S
23/11/11, 18:20
Hva måtte dere betale for 4 spacere?

Dan Bay-Johansen
23/11/11, 19:15
Mener jeg betalte ca 2500,- med frakt ink hjulmuttere til å feste spacerene med.

EDIT: 2x 15mm og 2x 20mm spacere jeg handla...

Martin.S
24/11/11, 21:02
Mener jeg betalte ca 2500,- med frakt ink hjulmuttere til å feste spacerene med.

EDIT: 2x 15mm og 2x 20mm spacere jeg handla...

Det var vel ikke overgangsspacere? Stusser litt på tykkelsen.

Sendte han en mail i stad for å høre om han i det heletatt sender til norge ennå.

volvoRsport
24/11/11, 21:18
Det var vel ikke overgangsspacere? Stusser litt på tykkelsen.

Sendte han en mail i stad for å høre om han i det heletatt sender til norge ennå.

Jeg hørte for noen år siden hva som var minimumstykkelse på overgangsspacerene, det var 18mm.

Martin.S
24/11/11, 21:22
Jepp det har jeg lest på nettsiden hans. Får vente på svar.

Er så mye lettere å bestille sånt her i landet. Rart det ikke er noen som lager slikt. Og jeg vet av det jeg har jobbet med tidligere at det koster langt mere enn 2500 å få et mekaninsk verksted til å gjøre det.

volvoRsport
24/11/11, 21:31
Jepp det har jeg lest på nettsiden hans. Får vente på svar.

Er så mye lettere å bestille sånt her i landet. Rart det ikke er noen som lager slikt. Og jeg vet av det jeg har jobbet med tidligere at det koster langt mere enn 2500 å få et mekaninsk verksted til å gjøre det.

Realcar har ihvertfall fra 5x108 til 5x114,3, men det er kun 25mm.

Dan Bay-Johansen
24/11/11, 23:09
Det er som du sier ikke ombyggingsspacere, men likevel bolt-on spacere. Usikker på hva minstemålet er, men det stemmer sikkert med 18mm. Grunnet til at jeg nevnte tykkelsen var egentlig i prissammenheng ;)

partsandretards har også spacere sist jeg sjekket. ca samme pris om ikke jeg husker feil. pedersensracing har vel også ? bcb ?

Om ikke det er noe som haster fælt ville jeg personlig gått for manton, da vet du hvertfall hva du får - bare se på innleggene i tråden ;)

EDIT: Ser nå at partsandretards ikke har til volvo på hjemmesiden, men går kanskje ann å høre med dem likevel ?
Pedersen har heller ikke på siden...

EDIT2: Såvidt jeg kan se er det bare manton (som jeg kan se) som kan levere dette...sikkert flere steder også, men de er mest sannsynlig ikke innenfor norges grenser.

Martin.S
25/11/11, 16:58
Har bare funnet Manton som kan levere spascere, 5*108-5*112.

Og fikk svar på mail fra han i dag. Minste tykkelse var 20mm, og det passer fint. Så da ordner det seg:)

Dan Bay-Johansen
25/11/11, 20:05
Så bra =) Du trenger dem vel ikke før til våren likevel ?? :p

TurboDevil
28/11/11, 23:19
En kompis av meg kjøpte ombyggings spacere fra manton.
2x 45mm og 2x 60mm 5x108 - 5x112 og det kom på ca 2500,- med 240 gjengestigning.
Anbefaler Manton til alle som skal kjøpe spacere, uansett hva det er til ;)

Martin.S
11/12/11, 21:45
Så bra =) Du trenger dem vel ikke før til våren likevel ?? :p

Nei da hehe. men bilden står å venter på våren, så er jo gøy å montere noe på den mens vi venter;) Men felgene er ikke bestilt heller ennå.

BlåFare
12/12/11, 03:57
Blir vel 4stk 30mm spacere på meg mot våren. blir fint og komme ned på et6 og 215.35.18 på AEZ Simas Xtreme :)

Martin.S
12/12/11, 17:40
Det kan høres ut som passform det:D

yengis
04/01/12, 15:41
handlet herifra: http://stores.ebay.com/Discount-Wheel-Adapters?_trksid=p4340.l2563
meget bra kundeservice, også laget dem spacerne med innvendig styring og utvendig styring etter hva man ønsket.
bestilte 4stk 20mm spacere: 5x108, 65,1 senterhull til 5x120, 72,6mm senterhull

ble 305usd inkl frakt til norge. er på vei inn i landet nå =)