PDA

Vis full versjon : Velge Ditec eller Tefcar!



SanD
20/11/11, 19:44
Hei.

Starter med å si at jeg er litt usikker på om jeg har valgt riktig sted for å legge inn dette emnet på.

Det jeg lurer på er om noen kan forklare meg forskjellen mellom Ditec og Tefcar. Jeg vet at mange har forskjellige meninger angående disse produktene, men utifra det jeg har sett synes jeg Ditec fungere veldig fint. Har en kompis som behandlet sin S80 og resultatet ble utrolig bra, men nå er det slik at noen mener at Tefcar er bedre.

Hvis det er noen som har noe erfaring med noen av de to produktene så setter jeg stor pris på om det kunne nevnes her. Og eventuelt hvem av de to nevnt over er "best".

Takk på forhånd!

gswede
20/11/11, 20:14
Styr unna begge delene. Ditec er fint i 2uker og koster langt mer enn det smaker. Mange som har ødelagt lakken med ditec.

Ta en tur innom www.detailersclub.no der finner du flere grunner til hvorfor Ditec bør skys som pesten samt gode tips for å holde bil og lakk blank og fin.

I korte trekk trenger du en god lakkrens, polish, sealer og voks + litt jobb.
For guds skyld, ligg unna turtle wax og annet ræl som selges på den lokale tappen, dette inkluderer Meguiars 3 steg serie.

Produkter fås hos www.scandicshine.no

SanD
20/11/11, 20:22
Takk for tipsene gswede. Problemet er at jeg jobber så mye at jeg rett og slett bare så vidt har tid til å vaske bilen. Ønsker å ta vare på den så godt jeg kan, men med så lite fritid har jeg ingen mulighet til å gå over bilen skikkelig.

Kjenner du noen som du anbefaler som kan ta seg av en slik jobb? Og hvor mye tar folk for dette?

Har hørt at mange bruker flere timer (og noen døgn) på å behandle bilen sin. Er dette virkelig nødvendig?

Petter
20/11/11, 20:28
Kan gjerne hjelpe deg med å gjøre bilen din fin. Og gjør den lettere å vedlikeholde enn de du nevner.

SanD
20/11/11, 20:35
@Petter: Med fin mener du hva? Etter nesten 1 time på nettet har jeg funnet ut av at det er en million måter å gjøre bilen fin på hehe :)

Isåfall hva tar du for en jobb, og hvor lang tid bruker du?

THolandsli
20/11/11, 20:36
Swissvax er en fin måte å få bilen fin på. Regner med det er det Petter har i tankene? Se prosjekttråden for min V70 så ser du hva du kan forvente.
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=31792

SanD
20/11/11, 20:45
Nydelig bil THolandsli, så strøken har ikke min vært siden jeg kjørte den fra volvo. Hvor får jeg taket i den poleringen du bruker, og hvor mye koster den?

THolandsli
20/11/11, 20:50
Produktene jeg bruker er kjøpt fra www.swissvax.no.

http://www.swissvax.no/startside-mainmenu-64?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=206&category_id=12

Dersom lakken er litt slitt bør den korrigeres med litt kraftigere midler og maskin før voks legges på.

SanD
20/11/11, 20:55
Det er det som er rart, jeg har fått folk til å se på bilen (lakken) og fått utrolig bra tilbakemeldinger selv med bare en enkel vask. Bilen er en 2008 modell, tidligere eier har kanskje vært nøye med vedlikehold av bilen.
Jeg bare ønsker å få den polert slik at dritt ikke fester seg like godt, og igjen at den blir enklere å vaske.

Holder det å vaske bilen nøye og så gå videre til polering, eller "må" enn gå gjennom alle stegene som nevnes av mange innen denne type bransje.

gswede
20/11/11, 21:09
Her er hva jeg gjorde, alt for hånd.
www.detailersclub.no/forum/topic/7485-foerste-forsoek-sv-shield/page__fromsearch__1
Dette er godt over et år siden og den ser like bra ut enda. Eneste jeg har gjort siden den gang er å gi den ett lag til med swissvax shield nå i sommer. Swissvax er en drøm å jobbe med, lett å legge på og like lett å buffe av.

SanD
20/11/11, 21:20
Skal bestille meg en startpakke fra hjemmesiden imorgen. 30. November har jeg fri hele dagen og skal sørge for å shine opp bilen da :) Legger opp et par bilder før og etter når jobben er gjort, takk til begge :)

Petter
20/11/11, 22:37
@Petter: Med fin mener du hva? Etter nesten 1 time på nettet har jeg funnet ut av at det er en million måter å gjøre bilen fin på hehe :)

Isåfall hva tar du for en jobb, og hvor lang tid bruker du?

Med fin mener jeg å gi lakk og bil et realt løft i forhold til hvordan standarden på Norske gjennomsnittsbiler er.

Etter bare en time på nettet kan jeg tenke meg du er forvirret. :P

Resultatet som Torgeir har på sin nye V70 er mulig på din bil også.
Men uten å ha sett bilen din kan jeg si at jobben ligger FØR det Torgeir har gjort på sin bil. Med å rubbe bort dype riper og vaskeriper, for så polere opp glansen igjen.

Å si den swissvax behandling gjør ikke gråstein til gull. Forabeid er ordet her.

Se på denne f.eks:
http://www.detailersclub.no/forum/topic/8698-volvo-s60-sort-solid/

Eller fler jobber jeg har gjort i min Portefølje:
http://www.detailersclub.no/forum/topic/7981-petters-portefoelje/

En full jobb som den over tar en helg. Lettere polering med maskin 1-1,5 dag.

Pris legger jeg ikke ut her siden firmaet mitt ikke er helt oppe å går enda. Men send meg gjerne en PM. ;)

Det er billigere enn ditec.. ;)

SanD
22/11/11, 21:00
Takk Patter, men har ikke muligheten til å sette fra meg bilen en hel helg dessverre. 24 timers fritid er alt jeg har til disposisjon en gang i uken. Må vente til sommerferien :)

SanD
22/11/11, 21:47
Noen som kan hjelpe meg med å velge ut den beste polerings pakken :P Står mellom de to under ( har lagt til linker) Prisen er ikke lik, men er ikke mye forskjell mellom dem.

1. http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=21&products_id=446&zenid=500ba6a51dc80c388b0b54409a8d66b6

2. http://www.swissvax.no/startside-mainmenu-64?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=131&category_id=12

Erlend Dystland
22/11/11, 22:11
Personlig ville jeg ha gått for Swissvax sitt kit.
Der får du med Cleaner Fluid (som fjerner riper etter det jeg vet, shoot me if i´m wrong)
Knall bra voks og det du trenger følger også med :)

todleif
22/11/11, 22:14
Eg hadde kjøpt Swissvax pakken, men hadde bytta til Shield voksen. (har lang holdbarheit)
Dette er tips for deg, eg hadde valgt noko anna, sia eg behandler bilane mine litt oftere enn gjennomsnittet. Eg har sjøl Onyx, men har berre brukt den på kundebiler.

SanD
27/11/11, 13:59
Takker :)