PDA

Vis full versjon : Råd ang. kjøp av målere



joko5
20/11/11, 17:25
skal kjøpe ladetrykksmåler, oljetempmåler og oljetrykk til 945-en og trenger derfor hjelp. hvilke anbefaler dere og følger det alt man trenger til å koble de opp med i pakken? lurer litt på plassering også, tenkte i utgangspunktet å montere de i a-stolpen, noen som har innspill til det?

yengis
20/11/11, 18:02
skal kjøpe ladetrykksmåler, oljetempmåler og oljetrykk til 945-en og trenger derfor hjelp. hvilke anbefaler dere og følger det alt man trenger til å koble de opp med i pakken? lurer litt på plassering også, tenkte i utgangspunktet å montere de i a-stolpen, noen som har innspill til det?

vparts selger vel formstøpte a-stolpeholdere for 7/9serie, for 1,2 eller 3 instrumenter.

-S.Johnsen-
20/11/11, 21:44
Jeg har Autometer Turbotrykk. Veldig fornøyd med den, skal kjøpe olje temp osv snart tenkte jeg :)

Hvor mye $ hadde du tenkt å bruke på¨dette?

joko5
20/11/11, 22:36
nja, minst mulig selvfølgelig, men det må jo være kvalitet også! men kanskje maks 2000 for 3 målere og a-stolpe

boman
20/11/11, 23:04
Jeg ville satt de under cd-spilleren :) Bygg om til 780 konsoll, så ser det 100% originalt ut (søk litt på 780 og dobbel-din i 940 så finner du en tråd).
VDO sine målere ser helt originale ut. Et tips: Noen eldre audier (80 feks) har 3 målere, akkurat de tre du vil ha. Finner ofte de billig brukt på finn og andre steder ;)

joko5
23/11/11, 10:02
Bare lurte på hva jeg må gjøre for å få 780 konsollen til å passe, eller er det bare plug and play? Og hva ligger prisen på? Må vel bestilles hos volvo med delenummer, eventuelt noen som har brukt!?

boman
23/11/11, 11:08
Alt står i tråden jeg snakka om tidligere ;-)

Jonas Soldal
23/11/11, 16:45
Prosport er gode og rimelige målere. mener bcb forhandler de ;)

MorSto
23/11/11, 17:04
Prosport har jeg dårlig erfaring med, oljetrykket hopper opp og ned, er nokk giveren som er problemet. jeg hadde Stack målere i min tidligere 940 (de fås kjøpt hos kollevold) og er veldig dyre, men det er utmerket kvalitet

http://www.mamut.net/kollevold/st3301.jpghttp://www.mamut.net/kollevold/st3309.jpghttp://www.mamut.net/kollevold/st3311.jpghttp://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=kollevold&subgid=580&gid=576

joko5
13/01/12, 22:25
hvordan er det å feste målerne i luftekanalene i midten? hvordan blir det med bare de to små kanalene ved vinduene sammenliknet med når de i midten var i drift?

PyrionZ
13/01/12, 23:46
Biltema selger helt anonyme målere til en grei pris! Har dog ikke testa de, har en liggende som jeg ikke har kobla opp enda.

AleksanderK
17/01/12, 12:14
Har sett på biltema sine og de ser lovende ut. 300 kroner stykket.
Tror personlig at JEG kommer til å prøve de, med mindre noen kommer med gode forslag til skikkelige målere til en hyggelig pris.
Bør man kjøpe nytt, eller går det an å kjøpe brukt også? Slites målere på en måte?

Wangen
17/01/12, 12:20
Kjøpte en biltema måler til å ha på dieseln, den fungerte greit den. Etter jeg hadde hatt den på dieseln satt jeg den på en bensinbil, etter første drag gikk nåla til 0,1 bar når jeg stoppa bilen igjen. Fungerer fortsatt, bare at den viser 0,1 bar for mye.

joko5
17/01/12, 19:23
hvordan er det å feste målerne i luftekanalene i midten? hvordan blir det med bare de to små kanalene ved vinduene sammenliknet med når de i midten var i drift?
noen som har noe tanker ang. målerne i luftekanalen?

Hassel
22/01/12, 23:27
noen som har noe tanker ang. målerne i luftekanalen?

Tanker ja.. IKKE GJØR DET! trerader er å få kjøpt!

joko5
26/02/12, 21:22
Tanker ja.. IKKE GJØR DET! trerader er å få kjøpt!

skjønte ikke helt du mente!? spør derfor på nytt? sett noen som har målerne der som luftekanalene i midten skal være? hvordan fungerer ventilasjonen i bilen når man kobler opp der? og er det ellers noen problemer om man skal montere dem der?

Revell
26/02/12, 21:30
Handle den 780 konsollen og finne noen Volvo målere da blir det pent ;)

Hassel
26/02/12, 21:38
skjønte ikke helt du mente!? spør derfor på nytt? sett noen som har målerne der som luftekanalene i midten skal være? hvordan fungerer ventilasjonen i bilen når man kobler opp der? og er det ellers noen problemer om man skal montere dem der?

Revell har svart for meg ;)

joko5
26/02/12, 21:38
ja vet at det blir fint! men liker det egentlig bedre når de sitter litt høyere oppe der som luften kommer ut. derfor lurer jeg litt på hvordan det blir med det?