PDA

Vis full versjon : Diselvarmer igjenn :)



jatsen
20/11/11, 10:22
Har noen tips?
Diselvarmer vill ikkje starte, hverken på timer eller direktestart.
Når man skal bruke direktestart, holder inne reset knappen for og sette den i på possisijon. da står det brenselvarmare på. Så går den tilbake til av med engang. Ingenting skjer seff, men får ingen feilmelding den vill bare ikkje starte....

Mr. Crepsley
20/11/11, 12:06
Går dieselpumpa? Prøv å plugg den ut, om brenner starter har du en defekt dieselpumpe :)

jatsen
20/11/11, 12:35
takk for svar, men bilen fungerer fint så tror ikkje det er diselpumpa :)

Tom K
20/11/11, 12:42
er vel separat pumpe til varmeren, ellers ville den vel kun virke når motoren var igang ;)

jatsen
20/11/11, 12:51
hei det kan hende, eg hakke peiling....men uansett seff skulle den ikkje virke nå når det begynner og bli kaldt ute. pluss att eg har fått instalert ny motor i bilen for noen måneder siden. Så det kan kansje vere ein forbindelse?.

Mr. Crepsley
20/11/11, 13:08
Jeg tenker selvsagt på dieselpumpa til varmeren, ikke motoren. De deler ikke pumpe. Dette er en rask måte å fjerne et alternativ, og koster deg ingenting annet en noen kalorier. Ta av stikket, og start brenneren. Kjører den en liten stund (før den stopper pga lite fuel) så er det pumpa di som er defekt

jatsen
20/11/11, 13:21
Okey og den er lett og finne? har ikke peiling på bil. tror eg hadde start på denn rett etter att eg fekk bilen tilbake fra verkstedet etter motorbytte. da var det mye lyd pluss att det røyk endel fra venstreside framme på bilen...

Mr. Crepsley
20/11/11, 13:28
Vil tro det er der eksosen kommer ut på denne. Om du vet hvor brenneren står, så følger du bare dieselslangen til du finner pumpa. Er dette en original brenner? Isåfall anbefaler jeg deg å få lest av feilkoder på denne ved nærmeste merkeverksted.

runepv50
20/11/11, 14:26
pumpa sitter forran høyre bakhjul....der kan du enkelt klipse av ledninga til pumpa. Trenger heller ikke være pumpa...kan være en sensor som står på brenneren. Skifta på min nå i høst. Hvis den sensoren er gåen så får ikke pumpa strøm.

thagoo
20/11/11, 14:48
min startet bare nå motor var igang her, når det ble kaldere i været, ladet batteriet og den fungerer på timer og direktestart uten motor igang igjen:)

HelgeS
20/11/11, 16:23
Har noe det samme problemet på min s80, men der starter brenneren og går en liten stund før den stopper igjen, så starter den på nytt igjen kort etter, så samme om igjen.

vannpumpa går, dieselpumpa går, gløderen er intakt, vifta går og hører att dysa leverer diesel i kammeret, komme røyk også.

Noen som vet hva feilen kan vere? Har sjekka flammevakten, den er ren og fin, kammeret ellers er rent og fint da den var nede og ble rengjort i fjor vinter.

jatsen
20/11/11, 18:11
Okey skal ha meg ein tur til Volvo for ein diagnose test, men takk for alle svar.

Ludo
28/11/11, 13:41
Hvordan gikk det her egentlig? Sliter med samme problemet jeg også...

Alfs80
28/11/11, 17:18
jeg har ak vært ute for det samme var vannpumpa til varmeren som var gåen.Nå går varmeren og kommer til varm og god bil

Ludo
29/11/11, 09:30
Godt å høre!

Har testet batteriet på min bil - det gir 12.7V ubelastet, ladespenning når bilen går, men uten noe ekstralys, varme eller sånt er på ca 13.4V. Ved belastning øker ladespenningen så jeg antar at batteriet er ok.
Har fått pris på Bilservice i Tønsberg; 6500,- på bytte av innsatsen i brenneren - er som regel den som ikke funker sier de. Forslag til andre feilkilder jeg kan søke på selv?

Dan78
21/12/11, 06:47
Jeg hadde det samme og jeg dro til volvo og fikk dem til å slette feilkoden på brenneren.
Dette kan komme av at dere har brukt direktevarmeren og ikke latt den brenne seg ren sa dem.
Min fungerte som bare det etter dette.
kostet da ca 500 for å få dem å slette koden.

eab
23/12/11, 01:18
Som det nevnes i posten over så MÅ man slette feilkodene dersom brenneren går rett fra "PÅ" til "AV" i løpet av få sekunder i displayet. Da har den prøvd å starte uten hell så mange ganger at det settes en feilkode som gjør at brenneren ikke starter igjen før denne er slettet.

Så det hjelper lite å demontere aldri så mye hvis brenneren får beskjed av bilen om å ikke engang forsøke å starte... Når man får slettet feilkoden(e) kan man begynne feilsøkingen selv, dersom man ønsker det.

VolvoBjørn
24/12/11, 12:36
Har noe det samme problemet på min s80, men der starter brenneren og går en liten stund før den stopper igjen, så starter den på nytt igjen kort etter, så samme om igjen.

vannpumpa går, dieselpumpa går, gløderen er intakt, vifta går og hører att dysa leverer diesel i kammeret, komme røyk også.

Noen som vet hva feilen kan vere? Har sjekka flammevakten, den er ren og fin, kammeret ellers er rent og fint da den var nede og ble rengjort i fjor vinter.

I brennerenheten sitter det en trykkutjevner føre dysa,når denne er gåen får du som regel de problemene du har.Har prøvd litt forskjellig og kommet til at man monterer filter mellom dieselpumpa og brennerenheten for å stoppe møkka før den setter seg i trykkutjevneren.Du får dessverre ikke kjøpt denne som løs del lenger.