PDA

Vis full versjon : V70 T5 2,3L spørsmål!



Volvo Andreas
19/11/11, 20:23
Er det noen som har peiling på hva denne lader originalt?
Vet jeg kan sette på en turbotrykks måler, men har ikke kommet så langt.

Ivar Hestø
19/11/11, 21:04
Er vel ca 0,7 mener jeg å huske.

Volvo Andreas
20/11/11, 00:56
Vet du hvor mye det er greit å stille opp? Evt. pris på chipping?
Å er det noe lurt i det hele tatt med tanke på at det ikke er
forsterka forstilling selv om det er T5. Hørt at det er samme forstilling
på T5 som på en 2 Liter liksom:confused::confused:

mrstfu
20/11/11, 03:25
T5 får du i 2liter og:D

Men ja, såvidt jeg vet er det med unntak av Rmodellene og varebilene likt understell over hele fjøla. Ikke dermed sagt at et Runderstell er nok om du skal hardtrimme, men en liten chipping burde det kunne følge med på. Kommer selvfølgelig an på kjøringa di og, om du kjører skampent KAN du jo kjøre uten dempere, sånn sett.

Volvo Andreas
20/11/11, 10:22
T5 får du i 2liter og:D

Men ja, såvidt jeg vet er det med unntak av Rmodellene og varebilene likt understell over hele fjøla. Ikke dermed sagt at et Runderstell er nok om du skal hardtrimme, men en liten chipping burde det kunne følge med på. Kommer selvfølgelig an på kjøringa di og, om du kjører skampent KAN du jo kjøre uten dempere, sånn sett.

Ja det vet jeg:) At de kommer i 2 Liter. Men nå tenkte jeg på 2 Liter Sugemotoren. At det er samme forstilling der også :cool:

Synes bare det virker helt fjernt med tanke på at fra 2 liter sugis til 2.5 Turbo er det faktisk over 100hk mer på samme forstilling. Har en kamerat som har 2 liter Sugis. Å han har vært til å bytta øvre motorfeste og en del foringer i forstilling.
Han kjører VELDIG pent!Å den bilen har han hatt 6 år nå. Men allikevel er det 2 gang han har bytta foringer i forstilling pga slark... :o Virker fjernt spør du meg.

Men når tiden kommer til at jeg må ha nytt motorfeste og i forstilling, bruker jeg Polyurthan foringer. Er faen ikke værre enn det.. Da burde det ihvertfall holde lenger!! :D

mrstfu
20/11/11, 14:04
Ja det vet jeg:) At de kommer i 2 Liter. Men nå tenkte jeg på 2 Liter Sugemotoren. At det er samme forstilling der også :cool:

Synes bare det virker helt fjernt med tanke på at fra 2 liter sugis til 2.5 Turbo er det faktisk over 100hk mer på samme forstilling. Har en kamerat som har 2 liter Sugis. Å han har vært til å bytta øvre motorfeste og en del foringer i forstilling.
Han kjører VELDIG pent!Å den bilen har han hatt 6 år nå. Men allikevel er det 2 gang han har bytta foringer i forstilling pga slark... :o Virker fjernt spør du meg.

Men når tiden kommer til at jeg må ha nytt motorfeste og i forstilling, bruker jeg Polyurthan foringer. Er faen ikke værre enn det.. Da burde det ihvertfall holde lenger!! :D

Ikke utelukk brukerfeil her da, om forstillingsforinger blir montert feil, spises de opp i løpet av et drøyt år, fort.

Uansett, selve festeøyet til bærebrua / travers er ikke noe annerledes, så sånnsett hjelper det ikke med forsterkede bærebruer.

Eneste vidundermiddelet mot slitte bærebruforinger er å til enhver tid ha RIKTIG innstilt og monterte forstillingskomponenter. Værre er det ikke (dvs det er helt jævlig).

Volvo Andreas
20/11/11, 14:11
Sant det.. Har så og si alt med sjåføren..Men at de ikke har tenkt som så at med over 200HK er det jo gøy å trøkke litt på denna speed pedalen :p hehe! Han har alltid hatt denne bilen på verksted for å gjøre ting, så regner jo ikke med de har montert noe feil. Men selvsagt kan det skje..

Morgis
20/11/11, 14:21
Understellsmessig er det forsterket på på turbomodellene.
Stivere dempere, sterkere drivaksler og kraftigere krengehemmere.
R, politi, diesel og AWD har forsterket forstilling i form av forsterkede lenkearmer, i tillegg.
R hadde også noe senket karosseri.

Ikke lad mer enn 1,2 bar. Da skriker rådene litt, men også litt i grenselag til hva turbo og dyser kan levere.

En annen ting å tenke på. Ikke kjøp billig chipp, eller bare øke turbotrykket manuelt. ECU vil kompensere for det økte trykket i form av mildere tenning.
En skikkelig chip justerer alle parametere optimalt for økt trykk

Volvonikko
20/11/11, 14:57
Stakkars framtrekkeren din :p Kommer til å banke opp drivknuter, hjullager og spole i stykker gummi :S

mrstfu
20/11/11, 15:07
Langt ifra. Har selv over tid kjørt en 855 2.0LT, bremset til 439hk, som ikke spiste mer foringer, drivknuter eller hjullagre enn min egen 144hk. Noe mer bensin drakk den, men fullt brukbar som dagligbil.

Sollien
20/11/11, 20:02
Langt ifra. Har selv over tid kjørt en 855 2.0LT, bremset til 439hk, som ikke spiste mer foringer, drivknuter eller hjullagre enn min egen 144hk. Noe mer bensin drakk den, men fullt brukbar som dagligbil.

439 :D kan reise på ikea med god sammvitighet da ;)

mrstfu
20/11/11, 21:39
439 :D kan reise på ikea med god sammvitighet da ;)

At den drakk noe mer bensin er vel litt lite tatt i. Med den peneste, mest fjærlette høyrefot fikk du ikke forbruket under 1.5 på mila, men morsomt var det.

Volvo Andreas
21/11/11, 00:02
At den drakk noe mer bensin er vel litt lite tatt i. Med den peneste, mest fjærlette høyrefot fikk du ikke forbruket under 1.5 på mila, men morsomt var det.

HeHeHe :p

Er sånn som 945-en min brukte med 130hk det :p haha!:p 1.5 på mila.
FB maskin med dårlige tennplugger.. Har nå FK og den bruker en halv liter mindre enn FB maskinen.. :p

Volvo Andreas
21/11/11, 00:05
Forstillingsmessig er det såkalt sportsunderstell på turbomodellene.
Stivere dempere, sterkere drivaksler og kraftigere krengehemmere.
Også noe senket mener jeg.
R, politi, diesel og AWD har forsterket forstilling i form av forsterkede lenkearmer, i tillegg til sportsunderstell.

Ikke lad mer enn 1,2 bar. Da skriker rådene litt, men også litt i grenselag til hva turbo og dyser kan levere.

En annen ting å tenke på. Ikke kjøp billig chipp, eller bare øke turbotrykket manuelt. ECU vil kompensere for det økte trykket i form av mildere tenning.
En skikkelig chip justerer alle parametere optimalt for økt trykk

Så det er ikke bare R- modellene som har "Sportsunderstell" ??
Det er også T5-en ? Synes liksom det skulle være litt rart om de ikke var forsterka i det hele tatt.. Men som sagt tidligere i tråden, prata med en mekanikker, å han sa det ikke var noe forskjell. Men synes jo det hørtest litt rart ut :confused::confused: Men skal se å utstyre den med Polyurthan foringer forran når de andre begynner å nærme seg slutten, så blir jo det ihvertfall bedre :)

Morgis
21/11/11, 08:08
tok å omformulerte den litt. R modellene hadde senket karosseri fra fabrikk.
Turbomotorene hadde kraftigere understell i form av stivere dempere, drivaksler og krengehemmere.

Volvo Andreas
21/11/11, 15:27
Da er jeg med ;) Takk:)

Volvo Andreas
21/11/11, 22:06
MORGIS

You were spottet at Bunnpris in Søgne today!! Mohahaha:p
Du må vaske bilen!!:p Kjæresten min så deg der. ( Michelle ) på forumet.