PDA

Vis full versjon : Lakke toppdekslet på motoren



v70dude
18/11/11, 17:29
Lurer på om det går an å lakke det lokket som er over pluggene der det står "Volvo" på å evt åssen type lak man skal bruke med tanke på varme

Robert H.
18/11/11, 21:14
Det burde gå fint det.
Dersom du ser på Hans! sin C70, så er registerdekslet og pluggdekslet lakkert med vanlig billakk.
Plastprimer er nok brukt for å få det til å sitte, men flott er det!

v70dude
18/11/11, 21:17
Så først vaske det skikkelig så ta på plastprimer.. la det tørke så bare bruke vanelig bil lakk? vudere å lakke det i samme farge som bilen :)

Som bringer meg til ett spm til... å lakke tak railsa samme prinsippet?

Robert H.
18/11/11, 21:21
Dersom det er plast så burde det gå fint.
Har lakket mange mopeder på den måten, og det blir sabla stilig og henger godt.

v70dude
18/11/11, 21:24
ok, men tror ikke tak railsa er av plast :P hehe... men de er det vel bare å pusse, vaske, grunne å lakke..
topp dekslet i motorommet er heller ikke av plast

Tarell
18/11/11, 21:32
Blocken kan man fint lakkere med helt vanlig lakk.
Den tåler temperaturer opp til 120 og noe grader.

Jo, plugg dekselet på Volvo sine 5'ere er av plast, en hard plast med det er plast.
Da er plast primer et MUST, som Robert H. skrev.

Railene, hvis de er av alu, er det vikitg å sørge for at de IKKE kommer i direkte kontakt med stål, da begynner det å irre som fy.
Mange glemmer dette når de monterer dem.

v70dude
18/11/11, 21:34
ok railsa var ferdig montert når jeg kjøpte den :) så da er det å ta den av på en pen å fin måte samme med montering da :)

Tarell
18/11/11, 21:41
ok railsa var ferdig montert når jeg kjøpte den :) så da er det å ta den av på en pen å fin måte samme med montering da :)

Jepp.
Bruk heller mere tid på forarbeid, slik at det blir gjort skikkelig, og slipper problemer senere ;)

v70dude
18/11/11, 21:42
Men er litt usikker på om jeg skal lakke den i samme farge som bilen.. problemet er at lakken som er på den er så falmet at den har blitt lysegrå :P

Tarell
18/11/11, 22:49
Men er litt usikker på om jeg skal lakke den i samme farge som bilen.. problemet er at lakken som er på den er så falmet at den har blitt lysegrå :P

Kan hende det holder å bare gi dem en skikkelig pollering.
De er pulverlakkert, slik at de skal tåle endel bruk, uten å bli skadet.
Vanlig lakk er meget, skjør.

v70dude
18/11/11, 22:53
Ok, har ikke tenkt til å bruke no tak stativ på dem eller no sånt.. men de står i så sterk kontranst til lakken på bilen :P men kan jo alltid pollere dem, men åssen polish skal man bruke på sånne ting?

mrstfu
19/11/11, 02:23
Enhver form for mildt slipemiddel funker fjell (autosol kan muligens være saken her) og på med voks i etterkant.

v70dude
19/11/11, 08:44
Da får jeg prøve meg på detta :)