PDA

Vis full versjon : Lys i min SC-805 spiller er borte vekk



Goldlax
26/03/10, 10:51
Hei,

Kjøpte meg en ny CD spiller til V70en min her om dagen (Det vil si, jeg nærmest fikk den), men det viser seg at lyset i knappene er borte. Det lyser i displayet, men resten er mørkt.

Det er en SC-805 spiller, og en 97mod V70.

Noen som vet hva som kan være feilen?

Per Turbo
26/03/10, 12:21
Er jo noen pærer som har tatt kvelden, og disse får du ikke byttet uten å åpne radioen.

Var noen som hadde en fiks på det men husker ikke hvor den tok veien..

Goldlax
26/03/10, 14:47
Er jo noen pærer som har tatt kvelden, og disse får du ikke byttet uten å åpne radioen.

Var noen som hadde en fiks på det men husker ikke hvor den tok veien..

Da har jeg åpnet spilleren og fått bekrefta at det er pærene som er gått. Nye er på veg :)

Per Turbo
26/03/10, 14:49
Legg gjerne ut litt bilder på hva du gjør, garantert andre som kan ha brukt for fremgangsmåte :)

Goldlax
26/03/10, 15:10
Skal prøve å få lagt ut bilder når jeg monterer de nye pærene :)

Reppemarkus
26/06/10, 18:26
Da har jeg åpnet spilleren og fått bekrefta at det er pærene som er gått. Nye er på veg :)

Hvor fikk du tak i nye pærer? Trenger nye jeg og, bare en som lyser nå -.-

Morgis
26/06/10, 18:37
Hvor fikk du tak i nye pærer? Trenger nye jeg og, bare en som lyser nå -.-

Volvo / bilia? :)

Reppemarkus
01/07/10, 23:29
Volvo / bilia? :)

Ikke dumt morgis :P men prøvde å ta ut den ene men den satt bom fast, ville ikke bruke så mye makt heller da de virker ganske skjøre, prøvde og vri og men det funka ikke : (

Langedal
01/07/10, 23:51
Jeg har sikkert delenummer på disse pærene liggende i kvitteringsbunken fra Volvo. Si i fra om noen ønsker disse, eller at de ikke finner rette pærer på Volvo.

Spilleren er kjempelett og demontere, og man trenger bare stjernejern for å løsne frontdekselet. Pærene skal vris 90 grader hvis jeg ikke husker feil, slik at man kan dra dem ut. Noen kan være fastbrente, men siden de er defekte uansett, er det bare å vri dem ut med en tang eller lignende. Bare ikke ødelegg kretskortet de står på :)

OBS: Husk å ha radio-koden tilgjengelig! Hvis ikke må du på Volvo og få dem til å skaffe den.

Reppemarkus
02/07/10, 14:55
Jeg har sikkert delenummer på disse pærene liggende i kvitteringsbunken fra Volvo. Si i fra om noen ønsker disse, eller at de ikke finner rette pærer på Volvo.

Spilleren er kjempelett og demontere, og man trenger bare stjernejern for å løsne frontdekselet. Pærene skal vris 90 grader hvis jeg ikke husker feil, slik at man kan dra dem ut. Noen kan være fastbrente, men siden de er defekte uansett, er det bare å vri dem ut med en tang eller lignende. Bare ikke ødelegg kretskortet de står på :)

OBS: Husk å ha radio-koden tilgjengelig! Hvis ikke må du på Volvo og få dem til å skaffe den.

Takker :D Men fint om du kunne poste delenummret :)