PDA

Vis full versjon : Kan min V70N ha vært levert uten stereo?



Belia
18/11/11, 09:19
Jeg har fått utskrift fra Volvo av hva min (svenske) bil har vært levert med fra fabrikk. Dette er et omfattende delvis uforståelig skriv på 7 sider.
Her står det at bilen ikke ble levert med stereo.
Er dette sannsynlig?
Ble det montert av svensk forhandler?

Jeg kjøpte bilen på 39000 km med HU850 spiller. Denne må nå byttes ut da veksleren er gåen. Jeg tror spilleren har stått i fra den var ny.

Min Volvoforhandler her i Trondheim klarer ikke å få en ny HU850 spiller til å fungere skikkelig i bilen, og sier at det er fordi den ble levert uten stereo i sin tid og fraskriver seg ansvar.
Synes dette er merkelig, og er ikke spesielt fornøyd.
Noen som vet noe om dette?

Tom K
18/11/11, 12:00
Bilen kan nok være levert uten stereo ja, mulig det har vært politibil eller lignende
og at det har vært montert annet utstyr der stereoen skulle sitte

volvoRsport
18/11/11, 12:34
Bilen kan nok være levert uten stereo ja, mulig det har vært politibil eller lignende
og at det har vært montert annet utstyr der stereoen skulle sitte

Utifra den info'en han har oppgitt om bilen kan man utelukke at det har vært en politibil ;)
At den har blitt levert uten stereo har jeg min tvil om.

Belia
18/11/11, 12:43
Når jeg kjøpte bilen to år gammel ble det sagt at den hadde gått i Volvo-konsernet.
Jeg tror det er helt usannsynlig at den ikke har hatt stereo originalt.

Etter å ha byttet til en ny HU850 funker ikke displayet og ratt-kontrollene.
Nardo Bil, Volvoforhandler i Trondheim, mente det bare trengtes en softwareoppdatering, dette har de prøvd, men de får det ikke til. De mener at dette kan skyldes at bilen ikke har hatt spiller fra fabrikk. Jeg synes ikke denne forklaringen er god nok.

Burde det ikke gå å bytte en slik spiller når det har stått en i bilen fra før som har virket utmerket?

Nick V70N
18/11/11, 22:37
Min bil var levert uten stereo fra fabrikk. Den ble montert av forhandler da bilen var ny. Så mao. er dette ikke uvanlig på tidlige årsmodeller. Det ble standard på senere årsmodeller, men fra hvilken årsmodell vet jeg ikke sikkert. (Det er sikkert noen andre på forumet som vet).
Merkelig at det ikke fungerer synes jeg. Burde være plug n'play dette med en orginal radio:confused:

aarnes
19/11/11, 22:23
Ikke usannsynlig at den har blitt levert uten HU-xxx.
Derimot kan den ha hatt en annen type originalspiller, har sett flere varianter av dette.
Uansett , løsningen er å laste inn software for HU-850.

Jeg har gjort dette på flere biler, uten problemer.
Foreslår at du finner et annet verksted om de ikke klarer å legge inn software.

MEN, fungerte rattkontroll og lys før den ble byttet? isåfall kan det være lurt å sjekke datoen som står oppå spilleren, for hvis du har fått en spiller som er for ny iforholdtil bilen vil det ikke gå å legge inn software, da trenger du en eldre spiller.

Belia
20/11/11, 21:26
De har prøvd å oppdatere software både på Volvo i Østersund og på Nardo Bil (Volvo-forhandler) i Trondheim.
Vet ikke om det er så mye å hente på å prøve flere plasser.

Kan det tenkes at jeg har fått en for ny spiller? Feks fra etter 2005? Ville det skapt problemer?

Alt av rattkontroller og lys på spiller har fungert utmerket før.
Når en HU850 har funket burde det vel gå an å få en annen HU850 til å funke?

Har ikke så mange alternativer nå. Det eneste blir å heve kjøpet og gå for en 2-DIN spiller (Pioneer), men antar jeg får trøbbel med effektforsterkeren til HU-spilleren...

gunnargt
20/11/11, 21:41
Er spilleren du har satt inn en bytte-enhet fra Volvo eller er det en brukt en du har fått tak i?

Belia
20/11/11, 21:49
Helt ny fra Volvo.

Vatnehol
20/11/11, 23:26
du får ingen trøbbel med forsterkeren med ettermarkeds spiller må bare ha adapter kabel

MadAss
23/11/11, 21:38
Pass på at du spilleren passer til årsmodellen av bilen! Er ikke første gang Nardo bil monterer feil deler i bil. Les av nr på den gamle spilleren og så bestiller du en ny ut i fra dette

Belia
23/11/11, 23:38
Pass på at du spilleren passer til årsmodellen av bilen! Er ikke første gang Nardo bil monterer feil deler i bil. Les av nr på den gamle spilleren og så bestiller du en ny ut i fra dette


:)
Det som kompliserer dette noe er at jeg leverte inn spilleren i innbytte og fikk igjen 3000 kr. Denne finnes sikkert ikke lenger, så er usikker på nr.
Søren ikke lett dette.

aarnes
24/11/11, 08:36
Da har du vel fått en bytteenhet, og ikke en splitter ny.

Belia
24/11/11, 10:28
Da har du vel fått en bytteenhet, og ikke en splitter ny.

Ikke helt umulig, men tror egentlig ikke det. Den så helt strøken ut, er det en bytteenhet må de ha byttet til ny front og display, men det bryet tar de vel ikke?

aarnes
24/11/11, 10:29
Er vel en grunn for at det ER bytteenheter, at de blir gjort istand som en ny, og sendt tilbake. derfor du får betalt for den gamle også.

Belia
24/11/11, 11:48
Er vel en grunn for at det ER bytteenheter, at de blir gjort istand som en ny, og sendt tilbake. derfor du får betalt for den gamle også.

Forsåvidt, men gjelder ikke dette i større grad feks caliper?
Er vel liten vits å fikse leamikken i en cd-veksler i en bilspiller?

aarnes
24/11/11, 14:31
Det som oftest er problemet er cdveksleren, at den tar kvelden.
da blir de sendt inn, bytter det som er, og sendes tilbake, og de ser splitter nye ut!

FroBe
25/11/11, 07:14
Er det noen som har funnet informasjon om hva som går galt i CD-veksleren på 803, og hvor man får tak i deler til dette?

Vatnehol
25/11/11, 07:31
er vekslingen som blir slitt. http://volvotech.eu/ selger ny kunn veksleren.

aarnes
25/11/11, 08:59
Uten at jeg orker å legge så mye i forklaringen nå, så løser det seg med tynn olje på tannhjulene i veksleren.
Som regel har en cd eller 4 satt seg fast og. disse må tas ut først.