PDA

Vis full versjon : Lakkering av hjulbuer



TeamBørnOut
26/03/10, 10:31
Felga er litt breiere en de skal. Valse må til.
Noen som har erfaring av å "kun" lakke hjulbuene?
Blir det holdbart? i værstefall får jeg vente til ferie / skatte pengene kommer å lakkere hele bilen.. Men til da.

Er galvanisert karroseri..
964 1995

OHKorpan.
26/03/10, 15:57
Åssen farge er det da? Dette er lettere hvis det er tett farge siden man må rubbe-polere ut overgangen. Men det er såpass mye jobb for å få det til "Så bra som mulig" att det er ikke verdt bryet dersom man kan lakkere hele skjermen eller hellakkering...
Sprayboks er iallefall noe man bruker på bilcross;)

Kjørte 65mil en gang for å se på en totalrenovert 77mod Trans Am (Bandit bil),
den hadde blitt flekklakkert på bakskjermene og div andre plasser med sprayboks....
Fikk prisen ned fra 215000kr til 178000kr men jeg får utbrudd når jeg ser sånt!

TeamBørnOut
26/03/10, 16:24
019 svart.. (den mørkeste).

Nei jeg tenkte ikke på sprayboks. tenkte å få noen som kan dette til å ta det med ei sprøyte. Da vet de sikkert hvaslags grunning etc de skal bruke for å få det holdbart også! Bilen har litt små bulker å skader ellers. men ikke økonomi til å få den "pen" nå desverre. men jeg må jo nesten få kjørt med sommerfelga mine syns jeg :P er derfor jeg lurer. Hvis det blir "pent" men holdbart så er det greit for meg. den skal få omsorg senere. Men jeg vil ikke gjøre noe som gjør at hjulbuene mine er borte etter noen måneder (som den andre 960n jeg har. på 15-16 måneder så gikk den fra å være "strøken" til å faktisk mangle mye av hjulbuene sine bak. Ikke vært bredda eller noe faktisk. innerskjærmene er der også. stått bak låven å rustet i filler (skal få tatt bilder av det. helt sykt!). :D
å det vil jeg ikke skal skje igjen..
Jeg vet at noen varmer en del på lakken å får "redda" seg på den måten.



(hvis innlegget ble rotete er det fordi jeg skrev det 3. ganger pga den jævla følsomme musepad driten på pcn som sender meg "tilbake" :mad:)

OHKorpan.
26/03/10, 17:02
Har hørt om dette med å varme lakken men det har jeg ikke trua på....:confused:

ChrML
26/03/10, 17:04
Har hørt om dette med å varme lakken men det har jeg ikke trua på....:confused:
Lakken min sprakk ikke på utsida av hjulbua når jeg valsa, men den gjorde det ca et halvt år senere på vinterstid. Så det må lakkeres opp uansett etterpå.

rustan
26/03/10, 17:32
Jeg lakka hjulbuene på 245en jeg hadde. Hadde det litt travelt så brukte bare en sprayboks fra Øyvinds Marked til 30kr. Den hadde nesten samme fargen. Lakkeringa ble grei, sprakk ikke opp eller noe. Har man en med riktig farge-kode blir det selvfølgelig et mye bedre resultat:)

Ganske bra kvalitet på den lakken egentlig, men husker ikke navnet akkurat det. Lakka hele bilen til en kompis med den lakken en gang, hehe

Enkel og billig måte og kan blir veldig bra hvis man gjør det skikkelig, gjerne med en dyrere lakk.

Kan sikkert finne et bilde hvis du vil:)

ChrML
26/03/10, 17:33
Jeg lakka hjulbuene på 245en jeg hadde. Hadde det litt travelt så brukte bare en sprayboks fra Øyvinds Marked til 30kr. Den hadde nesten samme fargen. Lakkeringa ble grei, sprakk ikke opp eller noe. Har man en med riktig farge-kode blir det selvfølgelig et mye bedre resultat:)

Ganske bra kvalitet på den lakken egentlig, men husker ikke navnet akkurat det. Lakka hele bilen til en kompis med den lakken en gang, hehe

Enkel og billig måte og kan blir veldig bra hvis man gjør det skikkelig, gjerne med en dyrere lakk.

Kan sikkert finne et bilde hvis du vil:)
Problemet med sprayboks lakk er at det er altfor tynna ut. Får ikke lagt på tykt nok i en fei sånn at det blir holdbart. Det kan bli pent, men så går det noen måneder så flasser det av eller så ruster det igjennom ;).

rustan
26/03/10, 17:36
Stemmer det, veldig tynne greier.