Vis full versjon : Justere trykk på fk?
TheSandtveit
17/11/11, 23:43
Jeg har akkurat gått til innkjøp av volvo 940 lt 1997, men skal ha litt mer futt i den, å lurte på om noen kunne forklare meg hvordan man kan justere turbotrykke på disse å om noen vet om det stemmer at det ikke er løs chip i 1997 og man må bytte heile hjernen for å få chipet denne :) takk på forhånd for hjel
wastegaten kan shimses opp litt ved å legge skiver mellom wg-klokka og festet på turboen. da vil wg-klokka ta lenger tid for å slå inn. Ergo mer trykk :) tror det var slik..
ellers kan du skaffe en brukt wg klokke fra FT eller kjøpe en ny wg klokke :)
skjekk hvilken type hjerne du har. det skal være chip til den :)
Volvo-Power
18/11/11, 00:16
en VELDIG enkel, men liten trim er å ta slangen som går fra wastegateklokka til kompressorhuser, klipp denne i 2, å montere et T-stykke fra spylerveska di der. du vill da øke trykket til rundt 0,55-0,6 bar, noe som utgjør en liten effekt.
Du trenger ikke bytte hele hjernen. Jeg har chip til bilen din hvis du trenger. Har sendt PM.
wg med "gjenge arm", hvem vei skal man skru denne armen for og øke trykket? :)
er vel ikke originalt at det er slik justeringsarm på wg?
wg med "gjenge arm", hvem vei skal man skru denne armen for og øke trykket? :)
er vel ikke originalt at det er slik justeringsarm på wg?
Stramme, dvs gjøre staget kortere. FT pleier å ha dette orginalt, men er uansett bare å "shimse" opp wastgaten med noen skiver der festeboltene står.....
Stramme, dvs gjøre staget kortere. FT pleier å ha dette orginalt, men er uansett bare å "shimse" opp wastgaten med noen skiver der festeboltene står.....
ok, da får detta prøves etterhvert ;)
Eg har WG liggende til org c13 turbo, den har strammere fjær innmontert og gjengestag. Har også 962 ecomax chip. skal vi si 1500,- ink frakt.
Eg kjøpte begge deler fra han kjetil som selger viking chip.
selges da eg har større turbo nå og har to ecomax chiper.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.