PDA

Vis full versjon : Justere trykk på fk?



TheSandtveit
17/11/11, 23:43
Jeg har akkurat gått til innkjøp av volvo 940 lt 1997, men skal ha litt mer futt i den, å lurte på om noen kunne forklare meg hvordan man kan justere turbotrykke på disse å om noen vet om det stemmer at det ikke er løs chip i 1997 og man må bytte heile hjernen for å få chipet denne :) takk på forhånd for hjel

Thobbus
18/11/11, 00:00
wastegaten kan shimses opp litt ved å legge skiver mellom wg-klokka og festet på turboen. da vil wg-klokka ta lenger tid for å slå inn. Ergo mer trykk :) tror det var slik..
ellers kan du skaffe en brukt wg klokke fra FT eller kjøpe en ny wg klokke :)

skjekk hvilken type hjerne du har. det skal være chip til den :)

Volvo-Power
18/11/11, 00:16
en VELDIG enkel, men liten trim er å ta slangen som går fra wastegateklokka til kompressorhuser, klipp denne i 2, å montere et T-stykke fra spylerveska di der. du vill da øke trykket til rundt 0,55-0,6 bar, noe som utgjør en liten effekt.

kvkleppe
18/11/11, 00:16
Du trenger ikke bytte hele hjernen. Jeg har chip til bilen din hvis du trenger. Har sendt PM.

Dimmern
18/11/11, 00:23
wg med "gjenge arm", hvem vei skal man skru denne armen for og øke trykket? :)

er vel ikke originalt at det er slik justeringsarm på wg?

kvkleppe
18/11/11, 00:42
wg med "gjenge arm", hvem vei skal man skru denne armen for og øke trykket? :)

er vel ikke originalt at det er slik justeringsarm på wg?

Stramme, dvs gjøre staget kortere. FT pleier å ha dette orginalt, men er uansett bare å "shimse" opp wastgaten med noen skiver der festeboltene står.....

Dimmern
18/11/11, 00:44
Stramme, dvs gjøre staget kortere. FT pleier å ha dette orginalt, men er uansett bare å "shimse" opp wastgaten med noen skiver der festeboltene står.....

ok, da får detta prøves etterhvert ;)

EivindG
18/11/11, 07:33
Eg har WG liggende til org c13 turbo, den har strammere fjær innmontert og gjengestag. Har også 962 ecomax chip. skal vi si 1500,- ink frakt.

Eg kjøpte begge deler fra han kjetil som selger viking chip.

selges da eg har større turbo nå og har to ecomax chiper.