PDA

Vis full versjon : Hva er dette? Gummipakning funnet i oljesil



Fred
17/11/11, 21:42
Jeg har kjøpt meg en 230fk som er på vei til å bli transplantert inn i en 142. I den forbindelse må jeg gjøre om litt på bunnpanna, og når denne var av motoren så tittet jeg av gammel vane på oljesila for å se at den suger olje uten hindring.

I oljesila fant jeg:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/967.jpg

Hvor hører disse pakningene egentlig til?
Lurer litt på om det kan være pakningen til oljereturen fra turboen egentlig.
Selv om den ser noe større ut der den sitter.
Noen andre tips til hvor de kan komme fra?

hanzibertone
17/11/11, 21:45
Er ikke pakning til bunnplugg?

volvo
17/11/11, 21:55
Er ikke pakning til bunnplugg?

Ligner o ringene som sitter på røret mellom blokk/oljepumpe.

Holmen2211
18/11/11, 00:01
ekke den gummipakningen den som skal sitte på oljereturen fra turbo'n da? :)

Volvo-Power
18/11/11, 00:12
o-ring på retur til turbo. er noe dritt den patenten der.

Holmen2211
18/11/11, 00:45
ja det er no skikkelig dritt patent -,-

Fred
18/11/11, 19:31
Var vel det jeg synes det ligna på, selv om den som sitter på returen nå ser større ut. Blir sikkert strekt når den monteres da. Har vel sikkert vært lekkasje og blitt tredd nedi ved forsøk på å montere ny. Kan da vel ikke være noe problem å lime fast den ringen med pakningsguff sammen med røret når man trer det nedi? Skulle vel bli tett da?

Knallert
18/11/11, 22:38
Syns den ligner veldig på tetningsring som sitter på rør fra oljepumpe til blokk...

Den til retur fra turbo er større.

Sjekka tilstand på lager?
Greit å sjekke så slipper du å rive motor etter montering.

Er litt bæsj å montere tetningsring på røret fra oljepumpe forresten, kan være hvertfall :)

Fred
18/11/11, 23:17
Den til retur fra turbo er større.

:)


Egentlig det jeg lurte på også... Får titte litt på`t imorra. Motoren har jo virka fram til nå i en 940, så regner vel med at det ikke er noe problem, men hadde vært greit å være sikker!

R.G
19/11/11, 16:33
er nok tetninga til retur fra turbo detta der. mange som dytter dem inn i blokka. ser det på str på den som er delt opp i biter att den er på str med nøkkelringen.