PDA

Vis full versjon : Fylt avgiftsfri diesel - hva gjør jeg???



marius@foldoy.no
17/11/11, 10:53
Samboeren min skulle være så snill å fylle opp tanken etter å ha lånt bilen min.
Hu kom hjem og var kjempeglad for å ha funnet en plass der de hadde diesel til bare 8,90 kroner.
Jeg tenkte med en gang at dette måtte være en feil og tok dermed turen innom pumpa ved lokalbutikken vår. Der hadde de bensin, diesel og avg.fri diesel. Sistnevnte til 8,90 kr.
Så nå er jeg nervevrak som faan for å bli stoppet. Bilen er på service i dag til i morgen, men jeg må jo få gjort noe med dette.

Hva gjør jeg??

Lundberg Performance
17/11/11, 10:58
kjører og holder kjeft...

Ola Moen
17/11/11, 11:11
Du ta kontakt med Toll og Avgift, og forklare at det er blitt fylt feil. Da må du betale inn avgiften, og får en bekreftelse fra de på at det er blitt fylt feil, og at du har betalt mellomlegget på avgiften. Da får man også med et skriv som kan forevises evt kontrollører at det kan forekomme spor av avgiftsfritt drivstoff i systemet ved en kontroll.

Da er du safe ihvertfall. Det er ikke straffbart å fylle feil, eller gjøre en sånn feil.
Det kan ryddes opp i. Men om du blir tatt for det, så hjelper det ikke å prøve å rydde opp i det da. :)

marius@foldoy.no
17/11/11, 11:30
Fikk tak i tollvesenet og dermed bekreftet at dersom regningen fra dem kommer på under 50,- så ser de bort fra dette.
Ettersom hun bare fyllte opp 11,2 liter så kom dette på 42,- da "straffeavgiften" er på 3,75,- pr. liter.
Så dette har ordnet seg godt :)

Faktisk ha tollvesenet litt forståelse :)

marius@foldoy.no
17/11/11, 11:32
Og forresten...dersom regningen kom på over 50,- og jeg måtte betale så ville det vært billigere å bare fylle normal diesel :)