PDA

Vis full versjon : Coil problem (b230et)



b230et
17/11/11, 04:42
Har en 740 med b230et motor. Sist uke kjørte jeg den uten spesielle tegn til at noe var galt. Eneste var at den var litt tungstarta. Etter en kjøretur uten spesielt med pådrag slo jeg bilen av. 10 minutter etterpå ville den ikke starte. Har målt meg fram til at coilen ikke gir ut spenning. Antar da at fordeleren og tenningsledningene fungerer. Lurte på om det er andre som har hatt tilsvarende problemer med b230et. Har skjekket at coilen får en hvit ledning som går til motorstyringen, og 12v mellom den blå ledningen og jord. Det går også en rød/hvit ledning fra coilen til turtelleren. Har studert ledningnetten opp og ner, men forstår ikke hva som kan være feil. Noen forslag til hva som er gale?

kennet
17/11/11, 05:58
sikker på at det er coil? kan være di følerene som sitt på svinghjule, brud i ledningene der eller no møkk som på føler

b230et
17/11/11, 23:47
Jeg vet at coilen fungerer i annen 740 men ikke i min. Har ikke tenkt på svinghjul følerne før, men skal sjekke ut de to følerne så fort jeg får perm:) Takk for tipset!

b230et
23/11/11, 18:49
Fant ut at den ene av de to svinghjul sensorene (posisjonsgivere) var dø. Har skiftet den, men får fortsatt ikke gnist ut av coilen. Andre forslag på hva som kan være gale? Kanskje det er noe sensorer eller deler som kødder det til? Koblingene til coilen vet jeg stemmer. Coilen vet jeg også fungerer. Setter pris på hjelp:) Bilen skal egentlig på EU nå.

1987_Turbo745
26/11/11, 23:26
prøv å bytte tennings mondulen. eller kan det være en brudd på en ledning i tenntngs hjernen som sitter ved gasspedalen:)