PDA

Vis full versjon : Noen som har erfaringer med Ignite REV Coil Pack fra Viva Performance



Chrome
16/11/11, 23:10
Noen som har noen erfaringer med slikt?

Ignite REV Coil Pack Upgrade fra Viva Performance:
http://www.vivaperformance.com/ignite-rev-coil-pack-upgrade-irv01-5-cyl-engines/

Er det verdt å bruke penger på? Vil en merke noen forbedringer?

ArneR
17/11/11, 08:36
Flyttet til produkterfaringer og endret emnetittelen litt. :)

Har ikke så ny volvo selv så jeg har ingen erfaringer på akkurat det produktet, men all ekstra tennpluggenergi er velkommen hos meg, spesielt på en turbomotor. Det vil gjøre at den går jevnere og bedre både ved cruising og ved pådrag. Om det er noe du vil merke stor forskjell på kommer jo an på hvordan du oppfatter motoren fra før, om den lugger litt innimellom vil det sannsynligvis forsvinne, og om du har justert opp turbotrykket markant vil den ekstra energien gjøre at blandingen antenner til tross for den tette miksen i sylindrene.

Chrome
18/11/11, 00:17
Takk, ser jeg valgte feil sted for spørsmålet.. ;-)

Jeg la inn en bestilling på de nå, så får jeg teste ut om de holder det som loves.. ;-)
Skal skrive om mine erfaringer her når jeg får prøvd de..

ArneR
18/11/11, 09:49
Det synes jeg du skal gjøre ja, er interessant å se om du får sterkere gnist av det. :)

Chrome
19/12/11, 22:54
457

Då va der litt oppgraderinga på plass.
Vivaperformance var utsolgt for Ignite REV Coil Pack Upgrade, så jeg fikk oppgradere til Okada Projects Plasma Direct Coil Pack som er samme greie bare bedre.. ;)
(Ignite REV er en oppgradering til de originale coilene, mens Okada Plasma Direct er helt nye coiler.. )

Dessverre står bilen på sommerdekk, og vær og veiføre her har derfor ført til at jeg har ikke fått kjørt noe særlig.. men førsteinntrykket etter bare en liten tur, så virker det svært lovende.. Virker til å være merkbart bedre drag på lavere turtall enn det var før.
Skiftet også pluggene til NGK LFR7AIX one-step colder spark plugs, og jeg mistenker at jeg fikk feil plugger sist jeg byttet på volvo, så det vil jo også føre til at jeg føler effekforskjellen blir større.. ;)