PDA

Vis full versjon : Godkjenne Fuelcell hos BT?



tintin500
16/11/11, 13:54
Hei.

Har sjekket litt rundt på nettet om dette er mulig å godkjenne, men finner ikke så veldig mye info om dette temaet. Kun masse synsing og antagelser.

Noe her som har noe info om det er mulig å godkjenne fuelcell i registrert gatebil?

Noen her inne som har prøvd å godkjenne?

Er jo mange regler og slikt som gjelder for bilcross osv. Noen av de jeg har funnet er:

Må ha tett brannvegg
Min 30 cm til hver side i karosseriet fra fuelcell
Ekstern påfylling av drivstoff
Slanger osv skal ligge under bil og ikke gjennom kupe.
Fia Godkjent og Ce? godkjent

Et av de større problemene er vist også at man får ikke fuelcell som er Tüv godkjent, noe som BT krever hvis jeg ikke tar feil.

Noen som kan bekrefte dette? Tips/triks?

Mvh

tintin500
18/11/11, 19:13
Ingen som har noen erfaringer?

Lundberg Performance
18/11/11, 19:22
kan du ikke ringe din lokale BT og spørre, er så mye forskjell fra stasjon til stasjon har jeg erfart. da får du vertfall svar.

tintin500
18/11/11, 21:32
Jo, det er jo en løsning det. Tenkte å slenge inn en søknad, men skulle hatt litt mer info slik at jeg kunne sendt inn søknaden uten å virke helt blank om emnet.

Lundberg Performance
18/11/11, 21:45
Jo, det er jo en løsning det. Tenkte å slenge inn en søknad, men skulle hatt litt mer info slik at jeg kunne sendt inn søknaden uten å virke helt blank om emnet.

Ring BT, ha en dialog me de gjennom hele bygge prosessen er en fordel.. spør de om råd og hvordan løsninger du bruker og hvordan du skal gjøre det.. 1000 ganger enklere den dagen du er og viser bilen..

tintin500
18/11/11, 23:35
Du har et godt poeng der..