PDA

Vis full versjon : Merkelig lys i dashen...



nina
16/11/11, 10:18
Har en volvo 940 1994 mod, hvor et lys i dashbordet om lyser når jeg bremser.. Den er oransj, det er et utropstegn inni noe som ser ut som lys.. Noen som veit hva det kan være??:confused::confused:
Også er det noe galt med sentrallåsen, den låser seg helt av seg selv... Og det er litt dumt hvis bilen står og går og jeg lukker igjen døra.
Har tatt av dørtrekket og undersøkt, men finner det bare ikke ut..
:eek::eek:
Noen som kan hjelpe?

flarssen
16/11/11, 10:28
Har en volvo 940 1994 mod, hvor et lys i dashbordet om lyser når jeg bremser.. Den er oransj, det er et utropstegn inni noe som ser ut som lys.. Noen som veit hva det kan være??:confused::confused:
Også er det noe galt med sentrallåsen, den låser seg helt av seg selv... Og det er litt dumt hvis bilen står og går og jeg lukker igjen døra.
Har tatt av dørtrekket og undersøkt, men finner det bare ikke ut..
:eek::eek:
Noen som kan hjelpe?
Varsellampa er vel glødetrådvakta som indikerer at ei pære har gått. Sjekk bremselysene.

nina
16/11/11, 13:17
Varsellampa er vel glødetrådvakta som indikerer at ei pære har gått. Sjekk bremselysene.

Takk :)

Espen Hveding Nordgård
16/11/11, 15:41
Den andre feilen høres ut som en jordingsfeil eller noe i den duren. Iallfall enten noe feil med bryteren til taklyset som gir signal til sentrallåsen eller noe i sentrallås-delen i døra som har sporadisk kortsluttning som kommer når du smeller igjen døra.

Prøv å ta ut bryteren til taklyset og test om du fortsatt har samma feilen ;)