Vis full versjon : XC70 - pleie og vedlikehold av utvendige plastdetaljer (støtfangere og sidelister)
XC70 - pleie og vedlikehold av utvendige plastdetaljer (støtfangere og sidelister).
Trenger tips til hvordan holde plastdetaljene på XC70 i best mulig trim.
-Spesielle vaske/rengjøringsmidler som kan brukes ifbm bilvask (ca en gang i uken)?
-Spesielle midler som kan brukes ifbm full polering (ca en/to ganger i året)?
-Noe jeg bør unngå å bruke på plasten?
Bruk owatrol polytrol(pass på å ikke få på lakken). Får svartfargen tilbake og har laaaaang holdbarhet. Vask godt med bruk av avfetting og bilsåpe og la det tørke godt før du har på polytrol.
Kjetil Krømcke
18/11/11, 13:16
Polytrol er det som er saken ja, det er vidundermiddel, pass på at du legger jevnt lag og ikke på lakken:) Lykke til!
Tok like greit å fikk det lakka støtfangarane grått på vår 850.
Så er saken ute av verden en gang for alle, og ein slepp å vedlikeholdet i framtida :)
Eg ville ha brukt surfex avfetting ved vask. Denne fungerer bra på lakk og dekk og. Men må blandes mildt på lakk, ellers sliter den godt på voksen.
So behandler du plasten med polytrol. Eg legger på tyyynt med sånn pad som damene bruker til sminke. (hugser ikkje navnet)
Er greit å bruke hansker. Sia eg ikkje gidder å maskere, har eg fått polytrol på lakken. Ingenting gale skjedde.
Polytrol varer ein stund, so du vasker bilen som før. Og du vil sjå på listene når neste behandling trengs.
Kan også foreslå Wolf's Trim Coat for å behandle plastdetaljer med.
Kjetil Krømcke
20/11/11, 15:48
Sia eg ikkje gidder å maskere, har eg fått polytrol på lakken. Ingenting gale skjedde.
Det skjer ikke noe galt men det ser jo ut som du har gnidd på klarlakk på lakken da. å det er ikke noe pent
Det skjer ikke noe galt men det ser jo ut som du har gnidd på klarlakk på lakken da. å det er ikke noe pent
Var ikkje akkurat vanskeligt å få det av heller.
Ingen problem å få på lakken vis det tørkes av fortløpende, men tørker det så blir det ikke pent og vansklig å få av.... Ser ut som sig av klarlakk!
cartec har en plastfornyer som er den beste jeg har prøvd, kan absolutt anbefales, og ikke noe problem med ev.t søl på lakk.
eneste er når den er fersk og man kjører på støvete grusvei, da må man tørke over en tur etterpå:)
hamar bilpleie har disse, og mer til av slikt.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.