PDA

Vis full versjon : Powerfilter på 2,5 20v 850stv



Volvonikko
16/11/11, 01:32
Er det noen her som har satt på powerfilter på en 850 20ventiler før ?
Jeg har så inderlig lyst til å gjøre det, men er ingen som har gitt meg noe svar på om det går... Så er det ingen som selger overgangsslanger til turboutgaver osv.. Og det går heller ikke ann å kappe.. Da ødelegger man slangen og luftfilterboks!

Blir det noe grommere lyd om man monterer innsatsfilter ? Som feks: http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1562&Category2ID=1765&List=1&Level=2&ProductID=21254

What to do ? Er vel ingen som har en slik slange til overs, der man kan få koblet til luftmengde måler osv... ?
Jeg gir meg ikke før det stygge powerfilteret er på og bilen sviver klokkereint!!

Need som help !

v70dude
16/11/11, 07:42
Tror ikke du vil få så mye grommere lyd at det gjør no, da må du jo gjøre noe med eksos anlegget.. men du får vell satt på KN filter?! ville da tro at det var rimelig likt på 850 å V70

Jeg kjøpte KN filter å bare smatt på plass med engang var bare å stramme en slangeklemme :)

Sollien
16/11/11, 17:35
du har vel luftfilterboks med lmm fast i lokket?! på v70 er lmm skrudd inn i lokket.. er jo bare å ta ut føleren å bruke huset fra en v70 lmm ;)

mrstfu
16/11/11, 18:12
Mener jeg husker denne tråden fra litt siden.. V70dude, det du kaller KNfilter, er det samme som powerfilter, eller konfilter.. Hvor mmye ekstra power det gir en sugemotor som våres er vel heller tvilsomt...

skulle likt å sett et skikkelig nærbilde av LMMen din, Nikko, det må da kunne løses på en måte? I værste fall, kjøpe en brukt luftfilterbokstopp, og en LMM.

v70dude
16/11/11, 19:14
så lmm står ikke likt på 850 som V70 ? lmm min sitter i luft slangen ikke i noen boks

Volvonikko
16/11/11, 23:14
Mener jeg husker denne tråden fra litt siden.. V70dude, det du kaller KNfilter, er det samme som powerfilter, eller konfilter.. Hvor mmye ekstra power det gir en sugemotor som våres er vel heller tvilsomt...

skulle likt å sett et skikkelig nærbilde av LMMen din, Nikko, det må da kunne løses på en måte? I værste fall, kjøpe en brukt luftfilterbokstopp, og en LMM.

Skal få tatt noen bilder så fort som mulig :)
Satser på å få gjort det imorgen :)

For jeg skjønner ingenting av det :S

Folkvord
17/11/11, 13:28
er en slik en du treng som er på bildet her

http://imageshack.us/photo/my-images/687/mafstandard.jpg/

er kun biler med 20v som har slik en lmm di andre har bare en tempføler elle hva di kaller det.
men er kun turbo utgaven som har slik at du kan delen det røret fra filterboksen vel, rett meg om eg har feil;-)

men har 2 for mye ligende, men må komme med eit ganske godt bud visst eg vil selge da di er litt vanskeli og få tak på:P
likevel er det altid kjekkt og ha ligende:D

mrstfu
17/11/11, 14:42
så lmm står ikke likt på 850 som V70 ? lmm min sitter i luft slangen ikke i noen boks


Står på røret ned mot innsug her og, men den rørbitene r faststøpt i toppen av luftfilterboksen.

v70dude
17/11/11, 17:33
ahh, det er no drit da :P

Volvonikko
17/11/11, 18:34
Stemmer det støpt som fy :/ What to do ?

Sollien
17/11/11, 20:13
er en slik en du treng som er på bildet her

http://imageshack.us/photo/my-images/687/mafstandard.jpg/

er kun biler med 20v som har slik en lmm di andre har bare en tempføler elle hva di kaller det.
men er kun turbo utgaven som har slik at du kan delen det røret fra filterboksen vel, rett meg om eg har feil;-)

men har 2 for mye ligende, men må komme med eit ganske godt bud visst eg vil selge da di er litt vanskeli og få tak på:P
likevel er det altid kjekkt og ha ligende:D

jeg har 20v v70 nonturbo med sånn lmm å det er originalt ;) bare å høre om noen har en defekt... jeg har forøvrig en lmm til salgs, men den fungerer... ;)

Volvonikko
17/11/11, 21:59
Rakk ikke å legge inn bilder av det idag :( Madammen måtte låne bilen imens jeg er på jobb :P

Men jeg trenger jo bare det røret.. Eneste grunnen er får å få grommere lyd, effekten økes ikke allikevell :)

v70dude
18/11/11, 00:13
vil man få så mye "grommere" lyd ved powerfilter da?

Volvonikko
18/11/11, 04:53
Ja er du gal :)

Folkvord
18/11/11, 15:40
jeg har 20v v70 nonturbo med sånn lmm å det er originalt ;) bare å høre om noen har en defekt... jeg har forøvrig en lmm til salgs, men den fungerer... ;)

ja er jo det eg sier:P kun 20v som har slik med eller uten turbo:P

mrstfu
18/11/11, 18:50
vil man få så mye "grommere" lyd ved powerfilter da?

Nja, altså... en dypere lyd vil det som regel bli, men det ikke snakk om at en klin originalt GLT høres ut som en blodtrimma camaro på frieksos.

v70dude
18/11/11, 19:09
Ja, men da ville jeg ikke kalt det "grommere lyd" :P men litt bedere hvertfall :)
ang grommere lyd.. vuderer å kvitte meg med den SVÆRE flytebrygga under bilen..

Er det så enkelt som å kappe den av på hver av sidene å sveise på en ny å mindre lyd-demper ?

mrstfu
18/11/11, 19:25
Ja, men da ville jeg ikke kalt det "grommere lyd" :P men litt bedere hvertfall :)
ang grommere lyd.. vuderer å kvitte meg med den SVÆRE flytebrygga under bilen..

Er det så enkelt som å kappe den av på hver av sidene å sveise på en ny å mindre lyd-demper ?

Å kalle operasjonen for ENKEL er litt å ta i, jeg har gjort samme sjæl.... men ja, i utgangspunktet er det plug and play. nå veit jeg ikke helt hvordan det er med turbo-eksosen, men på min er det en flenset skjøt rett etter katalysator. denne flensen manglet passende eksosklemme når jeg kjøpte den, så når jeg kappet av den gamle demperen og klamra på ny, datt hele anlegget fra hverandre.

moralen: ta deg GOD tid, skjekk hvordan alt henger sammen, planlegg nytt oppheng til den nye demperen osv, noe dritt å sitte der uten noen mulighet for å feste driten... patentbånd holder, dog ikke lenge.

hadde uansett satt på eksosklemme mellom demper og katalysator, for å ha mulighet til å justere, og ikke minst mulighet til å demontere uten å kappe seinere. disse halvsatsene fra BSR osv kommer jo med klammer, sveis er ikke alltid nødvendig.

v70dude
18/11/11, 19:35
Hmm.. det er jo enda bedere det da.. med sånne klemmer pga jeg ikke har sveisa apparat :P må få løfta opp bilen ett eller annet sted for å se godt nok etter :)

mrstfu
19/11/11, 02:28
må få løfta opp bilen ett eller annet sted for å se godt nok etter :)

Kast originaljekken osm fulgte med bilen, hvertfall. En skikkelig garasjejekk er et MUST.

v70dude
19/11/11, 08:45
jeg har garasjejekk, i tillegg til 4 bukke bein fra biltema :P

Volvonikko
23/11/11, 13:27
Hvordan laster jeg opp bilde ? Har knipset bilde av hvordan det ser ut :)

850GLTsilver
23/11/11, 14:25
Hvordan laster jeg opp bilde ? Har knipset bilde av hvordan det ser ut :)

Legg inn bildet på photobucket eller lignende.
Når du har lastet opp bildet på photobucket, så fører du pekeren over bildet, og så dukker det opp et vindu under bildet.
Før pekeren ned til nederste linje, (IMG code) og klikk med venstre museknapp.
Nå har du kopiert koden, og limer inn denne i dialogboksen som kommer opp når du her inne venstreklikker på knappen "lim inn bilde".
Vips, så har du bildet i meldingen du skriver her.

Volvonikko
23/11/11, 18:31
Er det ikke en kjappere side, der du slipper å registrere deg ? :)

mrstfu
23/11/11, 20:59
Trur ikke det nei. Uten et påloggingsnavn og passord blir det vanskelig.

Må bare ha en mail for å registrere deg, helt gratis er det og.

Volvonikko
23/11/11, 21:33
http://http://i1236.photobucket.com/albums/ff442/Volvonikko245/DSC00166.jpg[/IMG]


Slik ser det ut ... Hva må til ?

v70dude
23/11/11, 21:41
Må evt ha ny LMM da hvis du skal sette på power filter, ser hvertfall sånn ut i mine øyner :)

Sollien
23/11/11, 23:47
Må evt ha ny LMM da hvis du skal sette på power filter, ser hvertfall sånn ut i mine øyner :)

eller hvertfall røret ;) måleren inni går fint å ta ut :) ev du gjør som kilroy her på forumet å lager ditt eget rør i alu å setter inn måleren :D

gswede
24/11/11, 02:01
Sorry dude men jeg skjønner ikke hvorfor du gidder, intet å hente på dette bortsett fra potensielle problemer.

Volvonikko
24/11/11, 02:05
Er litt mer lyd ;) Kunne vært interessant å høre femmeren litt mer :D Skaper ikke problemer om man får koblet lmm :)

gswede
24/11/11, 02:35
Det blir jo strengt tatt bare fotgjengere og annet rask som får den tvilsomme gleden av det da..:rolleyes:

Jeje whatever floats your boat

v70dude
24/11/11, 07:34
Hadde vell hvert bedere å gjort noe med eksosen din, da hadde du fått grommere lyd :)