PDA

Vis full versjon : Hvilken kontakt skal hvor?



Devil3344
15/11/11, 21:23
Jeg har et lite/stort problem med bilen, jeg har bytta motor, men tenkte ikke på og se hvor ledningene under innsuget satt, så jeg vetta f**n hvor de skal stå, jeg har satt de på der det ser naturlig ut, men det blir fortsatt feil, vil ikke gå på tomgang, fusker når den er kald, drar ikke helt som den skal+ 1-2-3 feilkode (Vanntemratursensor) eller noe i den dur..

Konklusjon, en eller flere ledninger står feil.. de passer jo på flere steder..

Jan turbo
15/11/11, 23:06
Har du kaldstartdyse under på innsuget ditt??

Devil3344
16/11/11, 20:45
Om du tenker på den blå kontakten under innsuget, har jeg ikke det..hadde det på gamle motor'n, men ikke den jeg satt i

Jan turbo
17/11/11, 06:56
Bytta om på vanntempsensorene dine f.eks. Den fremre er til instrumentet og den som er under innsug nr 3 er til hjernen.

YMK
17/11/11, 21:41
LH 2.4?
Mener den hvite pluggen skal til tempsensor nærmest torpedo.
Grønn går til tomgangsmotor
Sorte til bankesensor, temp EGR(?)
Giver instrument går vel bare en plass.

Devil3344
18/11/11, 21:51
grønn? har jeg ikke sett tror jegxD

hadde jeg satt feil på bankesensoren hadde jeg vel fått feilmld?

giver til instrumentpanel går bare en plass ja.

Konkludert med at det med multikontakter ikke har vært Volvo's mest gjennomtenkte plan (synes jeg) kanskje det er en franskmann som har mekka det sånn?:P

YMK
20/11/11, 19:20
Grønn finnes på biler med EGR ;)

Hvilken årsmodell er ledningsnettet vi snakker om?

Devil3344
21/11/11, 13:40
bilen er 91, så regner med at ledningsnettet er av samme årgang, men motorn er 96

Jan turbo
21/11/11, 15:24
Jeg er ikke sikker men da er det vel mulig att du må bytte hjerne,fordi det kan være forskjell
på kaldstartfunksjon. eller bruke innsug med kaldstart.
Men som sagt veit ikke sikkert.
Har gjort noe lignende på min 90 mod 740 turbo,men brukte da hjerner fra nyere,og der er kaldstartfunksjon fra bensinhjerne og til hoveddysene.

Devil3344
21/11/11, 23:02
har både "hovedhjernen" og tenningshjernen til den motorn liggende, så kan prøve det, men har finni ut at bensinpumpa mi ikke starter når jeg vrir om tenninga, den starter når den selv har lyst, så der er nok hovedgrunnen til at den er tungstarta, men når den først starter går den tilnærma som den skal. Men skal prøve og bytte hjerne og bensinpumpe imårra:) takk for tipset!:)