PDA

Vis full versjon : Varmeapparat tok fyr i 240!



regeli
15/11/11, 20:19
Varmeapparat har vært dårlig lenge og hyler på 1, 2, 3.
Skulle skifte dekk i dag og lot bil stå på tomgang og vifte på fullt pga. dugg.

Etter en stund, så kjente jeg en merkelig lukt og gikk inn i bil. Vifte var av plutselig og så røyk opp fra panser. Da kjente jeg en kraftig brentlukt og slo av tenning med en gang.

Nå virker ikke varmeapparat og lukter svidd inne i hele bilen :(

Har et fint brukt komplett varmeapparat liggende i baksete som er renovert og testet, men har ikke hatt tid til å montere, men ser ut som det må bli til helgen uansett:rolleyes:

Noen som har vært utfor dette tidligere?

larsverm
15/11/11, 20:31
240 har vært kjent for bra varme, men dette ble jo litt i overkant.

regeli
15/11/11, 21:36
Jepp, er jo rene dampkoker til tider :(
Vel, hva vel dette som måtte til før jeg orket å skifte det :P

hanzibertone
15/11/11, 21:42
Er det en sånn fullstendig drittjobb der man må demontere hele dashen? Synes at bidra mi funker dårlig og blåser tamt..

regeli
15/11/11, 21:51
Her er en guide jeg fant for lenge siden: sirevaag360.com/vifte240.pdf

Sebbe
15/11/11, 21:52
man må demontere ganske mye og ja det er en drittjobb, skjedde nesten det samme med mi vifte, bare jeg fikk skrudd den av ganske fort, hørte den stoppa også begynte det å ryke og lukte svidd.

Dan Bay-Johansen
15/11/11, 22:32
Er ikke såå ille, gjort på 3-4 timer uten å stresse. Plukk ut passasjerstolen så blir det greit med plass. Demonter heller litt for mye enn litt for lite.
Trenger ikke ut med dasj, det går akkurat å lirke det ut mot passasjersiden...

Husk å sjekke at pakninga mot torpedoplata ("innsuget") blir liggende greit, om den havner feil kan du få fæl vindsus.

regeli
15/11/11, 23:17
Litt offtopic, men venstre bakdør har vært umulig å få opp de siste året.
Har prøvd å dirke og kan ikke ta av dørdekslet :(

Har noen forslag om hva som henger?

regeli
19/11/11, 18:50
Tok meg 6 timer å gjøre jobben i dag. Går akkuratt å få den ut på passasjer siden. Trengte ikke ta ut passasjerstol og gikk noen timer for å finne metoden :)

Brukte et spett for å få presset den opp mot torpedoplata, då ble pakning fin og stram og ikke minst festene er bare til å sy fast :D

Arrnty90
20/11/11, 19:18
tok fyr med meg og på ein 245 eg hadde for ei stond siden... såg flamene ned i eine røre til luftekanalen i midten.. va snare å hoppe inn i bilen å kjøre lit fort så der kåm vind på å da slokna de^^