PDA

Vis full versjon : Problemer med å starte under 0 grader..



iStereo
15/11/11, 10:19
Hei.

Jeg opplever at bilen min ikke starter under 0 grader. Alt over 0 grader så starter den som normalt..

I dag, -0,4 grader.. starter ikke.. sjekket batteriet.. mellom 12,2 og 12,4 volt. Dette er et nytt batteri.. Bilen dro ca en kvart omdreining på starteren, så ble det for alvor dødt. Ville heller ikke starte ved hjelp av en batteribooster.

Og siden at jeg har skrudd en del bil for 10 - 15 år siden, kom jeg på et triks i Ludo.. finn fram ei jernstang, og bank på startermotoren. Vips, og bilen starter umiddelbart. Starter lyden var ikke god da, den dro ett par sekunder før den startet, men den kom noen harde raspelyder 2 ganger i løpet av den tiden startermotoren gikk rundt..

Er det som jeg mistenker her.. at startermotoren er gåen?

aarnes
15/11/11, 10:29
Og du har diesel eller bensin?

iStereo
15/11/11, 10:59
Jeg har bensin..

svima
16/11/11, 10:42
Høres litt ut som en starter ja.

iStereo
19/11/11, 08:42
Litt tilbakemelding er på sin plass.. Starteren ble byttet på Bilia. De kunne faktisk se at det var noe fysisk galt med denne. Det var noe som hadde vridd seg inne i starteren, altså det hadde ikke skjært seg..

Iflg Bilia så var dette en kjent feil på starter til V70'en. Da gjenstår det å se om den starter når det passer 0 grader ute igjen.. :p

Lord_Hatlem
19/11/11, 09:40
Litt tilbakemelding er på sin plass.. Starteren ble byttet på Bilia. De kunne faktisk se at det var noe fysisk galt med denne. Det var noe som hadde vridd seg inne i starteren, altså det hadde ikke skjært seg..

Iflg Bilia så var dette en kjent feil på starter til V70'en. Da gjenstår det å se om den starter når det passer 0 grader ute igjen.. :p

sa dei noke om dette er ein kjent sak på diselen og?
har problem med at den er tungstarta, men har ikkje opplevd at eg ikkje får start enno, pluss at eg har brukt diselvaramaren når det blir so kaldt

iStereo
19/11/11, 10:01
Det sa de ingenting om.. men hos meg har den ikke vært tungstartet.. det har vært at selve starteren har ikke slått inn, det har vært så og si vært helt dødt under 0 grader..