Vis full versjon : Hvordan montere baksete i V70?
Har en 2000 modell V70, 1 gen, vare som jeg skal montere i bakseter.
Ser ut som selve monteringen er klikk-klakk, men er det sete eller ryggen som skal monteres først?
Er det noen andre ting jeg må passe på ved montering evnt til visning hos BT?
For mortering av setet kan du ta en titt her (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1628) :)
Om du monterer rygg eller sete først har liten betydning, men setene er montert på 10sek. men ryggene er litt mer montering.
Når det kommer til godkjenning er det viktig å gå riktig frem med tanke på godkjenning, visning etc. i forhold til at du kjører med bakseter på grønne skilter osv. Der hadde jeg tatt en tlf til nærmeste Vegvesen kontor og fått instruksjoner.
Det meste er i boks, har bestilt skilt og time for kontroll.
Fikk beskjed om å kjøre med grønne skilt til kontroll og montere de nye skiltene samt levere de grønne før jeg reiste derifra.
Med mindre kontrolløren er i "godlune" og nekter å godkjenne da...
Arvid André
27/03/10, 17:44
Beklager ot, men var ikke tilfeldigvis du som kjøpte den rød som stod i Tønsberg?
Beklager ot, men var ikke tilfeldigvis du som kjøpte den rød som stod i Tønsberg?
Nei, er nok ikke det. Jeg kjøpte min for 3 år siden og den er: 421, Dark Olive pearl.
Noen som vet om det er vekter foran på denne, sånn som det er på eldre (245) varevogner?
Noen som vet om det er vekter foran på denne, sånn som det er på eldre (245) varevogner?
Nei, vart slutt på slikt. Vekta er auka ved å større bremser f.eks.
Ok, derfor det er 302mm skiver på den da med andre ord.
Skal sideputene i baksetet være "løse" i toppen? :confused:
De er tredd ned i et spor på undersiden også skal de inn i et spor på toppen, men skal det være noe mere i toppen eller skal de bare styres inn i det sporet og henge der? De ligger jo litt i press fra seteryggen så de forsvinner ikke.
Noen som skjønner hva jeg mener? :confused:
du har faktisk lov til og kjøre med bakseter (med grønne skilt) inni bilen når bilen er eldre enn 10år men ikke lov til og bruke de :S norge vi bor i vettu
Større skiver og bunnpanne beskytter (jernrist) for å øke vekt
Tar opp igjen denne jeg, ser ikke ut som de sitter helt fast i toppen.
Skal sideputene i baksetet være "løse" i toppen? :confused:
De er tredd ned i et spor på undersiden også skal de inn i et spor på toppen, men skal det være noe mere i toppen eller skal de bare styres inn i det sporet og henge der? De ligger jo litt i press fra seteryggen så de forsvinner ikke.
Noen som skjønner hva jeg mener? :confused:
Da er børsa godkjent og sklir rundt med hvite skilt.
Da er børsa godkjent og sklir rundt med hvite skilt.
Gratulerer da! :p
Så det gikk smertefritt?
Det gikk fint, de trykka på de 3 utløserne til selene og røkka i selve selene for å sjekke at de gikk i lås.
Så var det å betale 120,- for skiltene(hadde bestilt og betalt tidligere, sånn at de lå klare) og 430,- for time i kontrollhallen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.