PDA

Vis full versjon : Hvordan montere baksete i V70?



ThePlace
25/03/10, 20:27
Har en 2000 modell V70, 1 gen, vare som jeg skal montere i bakseter.

Ser ut som selve monteringen er klikk-klakk, men er det sete eller ryggen som skal monteres først?
Er det noen andre ting jeg må passe på ved montering evnt til visning hos BT?

Slettmyr
25/03/10, 21:01
For mortering av setet kan du ta en titt her (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1628) :)

Per Turbo
26/03/10, 08:46
Om du monterer rygg eller sete først har liten betydning, men setene er montert på 10sek. men ryggene er litt mer montering.

Når det kommer til godkjenning er det viktig å gå riktig frem med tanke på godkjenning, visning etc. i forhold til at du kjører med bakseter på grønne skilter osv. Der hadde jeg tatt en tlf til nærmeste Vegvesen kontor og fått instruksjoner.

ThePlace
27/03/10, 17:28
Det meste er i boks, har bestilt skilt og time for kontroll.
Fikk beskjed om å kjøre med grønne skilt til kontroll og montere de nye skiltene samt levere de grønne før jeg reiste derifra.
Med mindre kontrolløren er i "godlune" og nekter å godkjenne da...

Arvid André
27/03/10, 17:44
Beklager ot, men var ikke tilfeldigvis du som kjøpte den rød som stod i Tønsberg?

ThePlace
27/03/10, 18:00
Beklager ot, men var ikke tilfeldigvis du som kjøpte den rød som stod i Tønsberg?

Nei, er nok ikke det. Jeg kjøpte min for 3 år siden og den er: 421, Dark Olive pearl.

ThePlace
28/03/10, 14:14
Noen som vet om det er vekter foran på denne, sånn som det er på eldre (245) varevogner?

gaupe
28/03/10, 14:29
Noen som vet om det er vekter foran på denne, sånn som det er på eldre (245) varevogner?

Nei, vart slutt på slikt. Vekta er auka ved å større bremser f.eks.

ThePlace
28/03/10, 16:27
Ok, derfor det er 302mm skiver på den da med andre ord.

Skal sideputene i baksetet være "løse" i toppen? :confused:
De er tredd ned i et spor på undersiden også skal de inn i et spor på toppen, men skal det være noe mere i toppen eller skal de bare styres inn i det sporet og henge der? De ligger jo litt i press fra seteryggen så de forsvinner ikke.
Noen som skjønner hva jeg mener? :confused:

Marhau
28/03/10, 16:47
du har faktisk lov til og kjøre med bakseter (med grønne skilt) inni bilen når bilen er eldre enn 10år men ikke lov til og bruke de :S norge vi bor i vettu

Morgis
28/03/10, 16:58
Noen som vet om det er vekter foran på denne, sånn som det er på eldre (245) varevogner?

Større skiver og bunnpanne beskytter (jernrist) for å øke vekt

ThePlace
29/03/10, 15:44
Tar opp igjen denne jeg, ser ikke ut som de sitter helt fast i toppen.


Skal sideputene i baksetet være "løse" i toppen? :confused:
De er tredd ned i et spor på undersiden også skal de inn i et spor på toppen, men skal det være noe mere i toppen eller skal de bare styres inn i det sporet og henge der? De ligger jo litt i press fra seteryggen så de forsvinner ikke.
Noen som skjønner hva jeg mener? :confused:

ThePlace
30/03/10, 16:38
Da er børsa godkjent og sklir rundt med hvite skilt.

Slettmyr
30/03/10, 19:53
Da er børsa godkjent og sklir rundt med hvite skilt.

Gratulerer da! :p

Så det gikk smertefritt?

ThePlace
30/03/10, 20:55
Det gikk fint, de trykka på de 3 utløserne til selene og røkka i selve selene for å sjekke at de gikk i lås.
Så var det å betale 120,- for skiltene(hadde bestilt og betalt tidligere, sånn at de lå klare) og 430,- for time i kontrollhallen.