PDA

Vis full versjon : V70 2.5turbo diesel 1998 mod



CaRBoNE
13/11/11, 23:03
lurer på å gå i anskaffelse av en slik. km stand pr dags dato er 280 000 ca. automatgir. noen som vet om desse motorene er pålitelige og bra? og bilen i sin helhet ellers?

Sagen
14/11/11, 08:08
Hei! Har hatt en tilsvarende i noen år nå, uten andre "problemer" enn vanlige slitedeler. Den hadde gått 154' da jeg kjøpte den, og har passert 310' nå. Er den fulgt opp med oljeskift på motor, gir og annet vedlikehold, så bør du ha en god bil. Har opplevd at når jeg først må bytte èn ting, så følger en annen med. Men, så lenge det er slitedeler har jeg slått meg til ro med det. Sjekk når bærebruer, bremser o.l sist var skiftet, eller om det snart må gjøres noe med. Det samme med register- dieselpumpe reim, vannpumpe. Vannpumpa drives av reg. reima, så det er greit at den ikke skjærer seg :)

Se etter svetting fra veiva. Min har vært potte tett, men må bytte en simring nå (reg reim siden). Her er det mest sannsynlig også et slitespor i veiva, så den nye simringen må tilpasses litt for å få den litt lenger inn på akselen/over slitesporet, så den skal tette.

Nå begynte dette kanskje å høres mye ut, men om bilen ser bra ut, og den motor- girmessig ser tett ut, så bør det være en grei handel. Kan på tampen nevne at om du hører en litt ekkel taklelys, så kommer den fra vakuumpumpa til bremsekraftforsterkeren. Ikke så mye å bry seg om, annet enn at lyden som kommer og går.

Du får spørre om du lurer på noe spesielt :)