Vis full versjon : Bygge 3" lyddemper av org. bakpotte?
Kom til å tenke på hvordan dette kanskje kan gjøres. Aner ikke om det vil funke i praksis, men kanskje noen har prøvd?
La oss si at man tager en org. bakpotte, kapper av inn og utløp, bruker en 76mm hullsag (f.eks.) sager opp hullene i hver side, sveiser på en 3" rørstuss på begge sider.
Hva tror folket om denne løsningen?
Dette er kun økonomitenking, jeg har råd til å kjøpe real deal..:) Men gøy å spekulere litt når man sitter på jobb og ikke har noe å gjøre!
Det funker det. Hadde 3" utblås på org bakdemper på en 745 jeg hadde. Bråka litt mer men:p
Hvorfor skal du det? Er jo der man taper effekten. Er jo ikke diameter som har mye å si på originale og JT'en feks.
Er derfor man opplever at bilen går bedre med effektanlegg.
De originale går jo eksosen rundt i kammer for å dempe lyden. På JT feks, er kan eksosen strømme fritt igjennom, så la være, kjøp heller 3" fri lyddemper :)
Jojojoo!! ;) Spekulerte bare i om det er mulig osv..Er sikkert flust av bilentusiaster som vektlegger "bråk" og tøft/stort utblås mer enn effekt.. Som sagt, sitter på jobb, 0 å gjøre, så spekulatoren får fritt spillerom! ;)
Selvfølgelig er det bare å ta hølkopp og sveise på rør/ flenser :)
Har lurt på noe lignende selv, men da for å få 3" eksos til å være like stille som orginalt.
Skal snart sette inn FK i 240en og skulle gjerne hatt den like stille som nå-
Har lurt på noe lignende selv, men da for å få 3" eksos til å være like stille som orginalt.
Skal snart sette inn FK i 240en og skulle gjerne hatt den like stille som nå-
Jeg hadde JT 3" på min forrige 240 med 2 dempere.. Stillere enn det var tror jeg ingen vil ha det! ;) Da jeg var inne og godkjenne maskina ville fyren på BT se under bilen, da han ikke skjønte at den kloakkrøra som stakk ut bak kunne lage så lite lyd..:P
Hadde katte også da, menmen..
runejakobsen
14/11/11, 08:17
jeg har 3" fra kardang bøyen og videre, kjøpte biltema lyddemper.kappa den kortere og sveisa på en org lydemper sin side. får grommere lyd, men bråker heller ikke for mye..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.