Logg inn

Vis full versjon : Bygge 3" lyddemper av org. bakpotte?

JonasS
13/11/11, 19:43
Kom til å tenke på hvordan dette kanskje kan gjøres. Aner ikke om det vil funke i praksis, men kanskje noen har prøvd?

La oss si at man tager en org. bakpotte, kapper av inn og utløp, bruker en 76mm hullsag (f.eks.) sager opp hullene i hver side, sveiser på en 3" rørstuss på begge sider.

Hva tror folket om denne løsningen?
Dette er kun økonomitenking, jeg har råd til å kjøpe real deal..:) Men gøy å spekulere litt når man sitter på jobb og ikke har noe å gjøre!

Motstand
13/11/11, 21:02
Det funker det. Hadde 3" utblås på org bakdemper på en 745 jeg hadde. Bråka litt mer men:p

henrik940
13/11/11, 21:12
Hvorfor skal du det? Er jo der man taper effekten. Er jo ikke diameter som har mye å si på originale og JT'en feks.

Er derfor man opplever at bilen går bedre med effektanlegg.
De originale går jo eksosen rundt i kammer for å dempe lyden. På JT feks, er kan eksosen strømme fritt igjennom, så la være, kjøp heller 3" fri lyddemper :)

JonasS
13/11/11, 21:15
Jojojoo!! ;) Spekulerte bare i om det er mulig osv..Er sikkert flust av bilentusiaster som vektlegger "bråk" og tøft/stort utblås mer enn effekt.. Som sagt, sitter på jobb, 0 å gjøre, så spekulatoren får fritt spillerom! ;)

henrik940
13/11/11, 21:20
Selvfølgelig er det bare å ta hølkopp og sveise på rør/ flenser :)

Runar
13/11/11, 21:37
Har lurt på noe lignende selv, men da for å få 3" eksos til å være like stille som orginalt.
Skal snart sette inn FK i 240en og skulle gjerne hatt den like stille som nå-

JonasS
13/11/11, 21:50
Har lurt på noe lignende selv, men da for å få 3" eksos til å være like stille som orginalt.
Skal snart sette inn FK i 240en og skulle gjerne hatt den like stille som nå-

Jeg hadde JT 3" på min forrige 240 med 2 dempere.. Stillere enn det var tror jeg ingen vil ha det! ;) Da jeg var inne og godkjenne maskina ville fyren på BT se under bilen, da han ikke skjønte at den kloakkrøra som stakk ut bak kunne lage så lite lyd..:P

Hadde katte også da, menmen..

runejakobsen
14/11/11, 08:17
jeg har 3" fra kardang bøyen og videre, kjøpte biltema lyddemper.kappa den kortere og sveisa på en org lydemper sin side. får grommere lyd, men bråker heller ikke for mye..