PDA

Vis full versjon : Startproblem



coche
12/11/11, 16:18
Har aldri hatt problemer med å starte bilen. i dag ville den ikke. Er så vidt minusgrader. Batteriet er ikke tomt. Når jeg kinner lenge så hører jeg at den kommer nærmere og nærmere for å starte. Til slutt startet den men døde igjen etter 2 sekunder. Kan det være kondens eller tett bensinfilter? Bedre forslag?

v70dude
12/11/11, 16:22
Dårlige plugger kanskje? eller kondes nede ved pluggene. :)

Nilsebu
12/11/11, 19:03
Neste gang du prøver, la tenninga stå litt på i hakk 2 før du vrir om starteren. Kan hende den får litt lite bensin i starten.

Hvis ikke ville jeg sjekket plugger etc.

mrstfu
12/11/11, 22:24
Pumpereleet, selve pumpa, bensinfilteret KAN selvfølgelig være tett, men lite sannsynlig at det skjer sånn plutselig.

Åpne panseret, på førersiden av fuelrailen (skinna som dysene sitter på, under en aluminiumskinne i forkant av motor) er det en liten ventil som minner veldig om en dekkventil. Skru av hetta, og trykk inn tappen på denne, så finner du fort ut om du har bensintrykk eller ikke.

Derfra er det mye lettere å feilsøke seg videre.

v70dude
12/11/11, 23:36
Aproppo plugger, hvor ofte burde man bytte plugger ? å evt hvilken plugger burde man bruke?

mrstfu
12/11/11, 23:51
så lenge pluggene er i originalutførelse, er det ikke så stor forskjell mellom produsenter. selvfølgelig, å legge noen kroner i det lønner seg alltid.

skifteintervall er egentlig noe man må undersøke i forhold til slitasje på selve pluggene, men jeg pleier å bytte de sammen med annenhver oljeskift, dvs ca en gang i året. sikkert overkill, men da brukes de hvertfall ikke for lenge:D

v70dude
12/11/11, 23:54
hehe, tok oljeskift å oljefilter bytte her omdagen :P så så jeg at folk renset oljefella osv :p så tenkte jeg... faen at jeg ikke gjorde det samtidig :P så da innebærer det vel ny oljeskift snart kanskje? :(

mrstfu
13/11/11, 00:05
hehe, tok oljeskift å oljefilter bytte her omdagen :P så så jeg at folk renset oljefella osv :p så tenkte jeg... faen at jeg ikke gjorde det samtidig :P så da innebærer det vel ny oljeskift snart kanskje? :(

neida, du kan ta oljefella uten å tappe olje, i alle fall, med mindre veivhusventilasjonen din er tett, er det null hastverk.

v70dude
13/11/11, 00:07
Veivhusventilasjonen ble fikkset på rett får jeg kjøpte den, å det er snart 2 år siden :)

coche
14/11/11, 21:29
Bilen startet dagen etter. Måtte kinne lenge så kom den. Og etter det så har den startet normalt. Pluggene er nettopp skiftet så tror ikke de var problemer. Kan det komme kondens i fordelerlokket? Var veldig fuktig vær akkurat da. Tror kanskje jeg skal ha på litt kondensfjerner på tanken for å elliminere evnt vann i tanken.

v70dude
14/11/11, 22:01
kan evt være der med fordelerlokket, evt dårlig pluggledninger..

850GLTsilver
15/11/11, 14:25
Bilen startet dagen etter. Måtte kinne lenge så kom den. Og etter det så har den startet normalt. Pluggene er nettopp skiftet så tror ikke de var problemer. Kan det komme kondens i fordelerlokket? Var veldig fuktig vær akkurat da. Tror kanskje jeg skal ha på litt kondensfjerner på tanken for å elliminere evnt vann i tanken.

Kondensfjerner.....Nei takk. Unngå det i det lengste.
Selv har jeg aldri brukt de greiene der, etter at min første bil fikk smake på det og siden viste seg å være totalavhengig.

Nevner i tillegg hovedreleet for innsprøytinga. Har en tendens til å bygge seg krater på kontaktene der. Vil kunne føre til spenningsfall til blant annet injektorene, med startproblemer som følge.