PDA

Vis full versjon : Ombygging fra automat til manuell...



turboemil
12/11/11, 15:32
Hei!
Noen som vet om svinghjul til D24Tic med manuell? Ska bygge om fra automat til manuell. Må å ha pedalsett & girbox + mellomakksell..... :-) Vet at m46 kassa er brukt på disse! men må man da ha en annen klutchkåpe får å få den til å passe på blokka?

spettnils
13/11/11, 14:09
Holder på med det samme på min nå:p
Er samme å gjøre på min motor som din motor; Dypt enkelmassesvinghjul fra D6/d24 motor, clutch å trykkplate fra 2/7/9-serie diesel, og girboks med diesel-clutchkåpe. Om du ikke finner deg girboks, kan jeg ordne med det til deg. Har en ekstra diesel-clutchkåpe liggende, som du bare kan flytte over på M45/46/47-boks :) Har også noen girbokser (M47 til 940 med bensin) liggende.

Så trenger du pedalsett til 7/9-serie med hydr. clutch, en mastersylinder og en slavesylinder, samt slangen/røret mellom) Også er det ei blekkplate rundt girstangmansjetten som holder den. Enkleste for deg å kjøpe en 7/9delebil med diesel og manuell billig (om du kommer over selvsagt.)

turboemil
16/11/11, 21:21
Holder på med det samme på min nå:p
Er samme å gjøre på min motor som din motor; Dypt enkelmassesvinghjul fra D6/d24 motor, clutch å trykkplate fra 2/7/9-serie diesel, og girboks med diesel-clutchkåpe. Om du ikke finner deg girboks, kan jeg ordne med det til deg. Har en ekstra diesel-clutchkåpe liggende, som du bare kan flytte over på M45/46/47-boks :) Har også noen girbokser (M47 til 940 med bensin) liggende.

Så trenger du pedalsett til 7/9-serie med hydr. clutch, en mastersylinder og en slavesylinder, samt slangen/røret mellom) Også er det ei blekkplate rundt girstangmansjetten som holder den. Enkleste for deg å kjøpe en 7/9delebil med diesel og manuell billig (om du kommer over selvsagt.)

Jeg vet hva jeg trenger spettnils! hehe har fått tak i komplett delebil! :-)

spettnils
16/11/11, 22:20
Jeg vet hva jeg trenger spettnils! hehe har fått tak i komplett delebil! :-)

Da er det jo bare å fise over delene da:D