PDA

Vis full versjon : montere Stereo i 850 1993 (løst)



tvåförti
12/11/11, 12:51
står det skal finnes en kontakt under dashen på førersiden , men denne finner ikke jeg på min bil ..... er det noen som vet hvor denne event skal sitte?????

mrstfu
12/11/11, 14:30
kontakt til hva? spiller?

tvåförti
12/11/11, 16:20
overgangen fra ISO til "bilens system"!!! det sies det skal være 1 kontakt i området rundt spilleren ( den har jeg funnet). Også skal det være 1 til under dashbordet til høytalererne ( DEN FINNER JEG IKKE )

todleif
12/11/11, 19:05
Var det ikkje spiller i bilen ifra før?
Har du bilde?

850GLTsilver
12/11/11, 20:01
overgangen fra ISO til "bilens system"!!! det sies det skal være 1 kontakt i området rundt spilleren ( den har jeg funnet). Også skal det være 1 til under dashbordet til høytalererne ( DEN FINNER JEG IKKE )

Blir svært usikker på hva du mener her.
For det er to kontakter bak radioen. Den ene er oppe til venstre, mens den andre ligger nede omtrent der det er laget plass til forsterker.
NB. Den oppe til venstre kan noen ganger ha blitt trukket opp til høyre på der bak radioen. De er lette å identifisere slik:

Den ene har ledninger som følger:

1 Sort 1,4mm
2 Grønn/Hvit 0,75mm
3 Rød/Hvit 0,75mm
4 Rød/Sort 1,4mm
5
6 Grønn/Brun 0,75mm
7 Rød/Sort 0,75mm
8 Brun/Hvit 1,0mm
9 Rosa/Hvit 1,0mm
10
11 Rød/Sort 1,4mm
12 Brun/Sort 1,0mm
13 Rosa/Sort 1,0mm
14 Sort 1,4mm

Den andre kontakten(Som er "Hovedkontakten") har ledninger slik:

1 Rød/Hvit 1,0mm
2 Gul/Grå 1,0mm
3 Gul/Hvit 1,0mm
4 Grå 1,0mm
5
6 Hvit 0,6mm
7 Rosa 0,35mm
8 Sort 1,4mm
9 Rød 0,6mm
10 Sort 1,4mm
11 Gul/Fiolett 1,0mm
12 Blå/Hvit 0,6mm
13
14

De åpne kontaktene har normalt ingen ledninger tilkoblet.
Rop ut om forklaring på hver ledning ønskes.

tvåförti
12/11/11, 20:25
har vært å sjekket ... for ordens skyld så satt det en VOLVO kassett spiller dær fra før
det er 2 plugger MEN bare den ene er firkantet ,den andre er rund . Denne er høytalerpluggen til orginalspilleren, finnes det overgang fra denne til det som passer på SONY spilleren jeg skal ha inn nå...

850GLTsilver
12/11/11, 22:35
har vært å sjekket ... for ordens skyld så satt det en VOLVO kassett spiller dær fra før
det er 2 plugger MEN bare den ene er firkantet ,den andre er rund . Denne er høytalerpluggen til orginalspilleren, finnes det overgang fra denne til det som passer på SONY spilleren jeg skal ha inn nå...

Graver du lengre bak, så vil du finne to rektangulære 14-pins kontakter. Omtrent som dette (http://www.netonnet.no/art/bil-og-gps/bilstereo/innstallasjonsmaterial/bilspesifikke-tilbehor/Autoleads-Volvo740-6Hgtalare/110361.4709/)
Og fra de er det overganger å finne.

Med mindre forrige eier har gått brutalt til verks og klippet kablene for å få på de kontaktene der. Men jeg kan faktisk ikke huske noen rund kontakt på Volvospillere som skulle gå til noen høyttalere. Kan det være kontakten til ektra forsterker tro? Som regel satt en slik ekstraforsterker der bak radioen i disse bilene, alternativt under passasjersetet.
I såfall er den ene 14-pinskontakta som jeg nevner antagelig å finne nede på høyre side av midtkonsollen der fremme.

Vet du hva slags spiller som satt der?

tvåförti
13/11/11, 09:48
ja det kan se ut som det er en "ekstra forsterkler" rett bak spilleren, derfra kommer det en rund plugg som passer i orginal spilleren ;men ikke i Sony spilleren. Må jeg gå utenom denne forsterkeren da ???? Ligger den firkantete bak denne forsterkeren da ????

mrstfu
13/11/11, 11:24
ja det kan se ut som det er en "ekstra forsterkler" rett bak spilleren, derfra kommer det en rund plugg som passer i orginal spilleren ;men ikke i Sony spilleren. Må jeg gå utenom denne forsterkeren da ???? Ligger den firkantete bak denne forsterkeren da ????

da er det antageligvis (skyt meg om jeg tar feil) slik at den originale spilleren hadde ekstern forsterker, der hvor sony-spilleren din har intern forsterker, gjerne på 4x45w eller lignende.

tell antall ledninger eller kontakter som er inne i denne runde pluggen, om det er to kontakter per høytaler du ha i bilen, er det nesten garantert dette. kjøp en ISOkontakt (prøv mot sony spilleren din) og sett i gang med koblinga, er nok ingen vei utenom.

850GLTsilver
13/11/11, 11:26
ja det kan se ut som det er en "ekstra forsterkler" rett bak spilleren, derfra kommer det en rund plugg som passer i orginal spilleren ;men ikke i Sony spilleren. Må jeg gå utenom denne forsterkeren da ???? Ligger den firkantete bak denne forsterkeren da ????

Den runde pluggen er lavnivåsignaler og remote mellom radio og forsterkeren.

Den rektangulære pluggen som sitter i forsterkeren er til blant annet høyttalerne.
Dette er den nederste av de to jeg beskrev.

Den rektangulære kontakten som sitter rett i radioen din er den som er koblet til høyttalerne i Dashbordet, samt til strøm og så videre.

Skal du bruke den Sony-spillerens høyttalerutganger, så må du kjøpe en overgang mellom disse 14-pins-kontaktene og spilleren din.
Dersom du velger å bruke den forsterkeren som er der (anbefales) så må du få tak i en overgang mellom sonyspillerens lavnivåutganger og Volvoforsterkerens lavnivåinngang (Den runde pluggen)

tvåförti
13/11/11, 13:20
OK ... nappet ut den firkantete pluggen på forsterkeren å plugget i overgangen til ISO koblingen Funker nå i alle høytalere, men skal kjøpe den overgangen til remote som du anbefaler ... tusen takk for tips . Letet LENGE etter denne pluggen

Noen som vet hvor man får tak i dette til en rimelig penge . den lokale bilstereo sjappa på Kongsberg er SVINDYR ,(


Den runde pluggen er lavnivåsignaler og remote mellom radio og forsterkeren.

Den rektangulære pluggen som sitter i forsterkeren er til blant annet høyttalerne.
Dette er den nederste av de to jeg beskrev.

Den rektangulære kontakten som sitter rett i radioen din er den som er koblet til høyttalerne i Dashbordet, samt til strøm og så videre.

Skal du bruke den Sony-spillerens høyttalerutganger, så må du kjøpe en overgang mellom disse 14-pins-kontaktene og spilleren din.
Dersom du velger å bruke den forsterkeren som er der (anbefales) så må du få tak i en overgang mellom sonyspillerens lavnivåutganger og Volvoforsterkerens lavnivåinngang (Den runde pluggen)

850GLTsilver
13/11/11, 17:21
Ta et besøk her (http://www.armourauto.com/product-catalogues-information-downloads) så finner du de ledningene du behøver.
Og klikker du HER (http://www.autoleads.se) så kan du bestille derfra.

tvåförti
13/11/11, 19:47
må ha org nummer for å kunne registrere seg ( være firma)


Ta et besøk her (http://www.armourauto.com/product-catalogues-information-downloads) så finner du de ledningene du behøver.
Og klikker du HER (http://www.autoleads.se) så kan du bestille derfra.

850GLTsilver
13/11/11, 20:13
må ha org nummer for å kunne registrere seg ( være firma)

Send dem en mail.

Og skulle det knipe, så får jeg trå til med mitt lille lommefirma da vet du. :)

Agrostar
13/11/11, 20:15
Litt anna tema, men såg ikkje heilt vitsen i å starte ny tråd. Er det vanleg at det blir dårleg kontakt i koblingar til høgtalarane? Til tider så dett høgtalarane ut og inn mens eg køyrer. Dreg eg spelaren ut og begynnar å fikle med ledningane så kan det bli bedre, eller verre. Blir aldri heilt klok på det. Men eg lurer og på om det kan vere noko med spelaren, for det var berre ein eg hadde liggande.

tvåförti
13/11/11, 20:45
oki skal sende de mail til uka


Send dem en mail.

Og skulle det knipe, så får jeg trå til med mitt lille lommefirma da vet du. :)