PDA

Vis full versjon : Bytte parklys på 2005 Volvo v70 Summum



n0gga
11/11/11, 17:32
Hei!

Har lagt merke til at på bilen til faderen, så mangler det to parklys, noe som irriterer meg grønt, siden disse to virkelig gjør bilen pen!

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/637.jpg

Det gjelder de orange lysene helt i ytterkant av lykta. Er det mye arbeid å bytte disse to, klarer jo ikke å komme til overhodet når jeg åpner panserer, samtidig tenker jeg at det kanskje er en lettvint løsning som jeg ikke kommer på selv.

Håper på tilbakemeldinger, takk! :)

thagoo
11/11/11, 19:36
bytter disse på 5 min. må fiske tak i ledningen, for så å dra i di så går det.

angerman
11/11/11, 20:38
husk for all del og vri. den ene må du løsne moturs. er det kaldt i været knekker plasten og har sett nok av de som har prøvd selv med å dra. river av ledningene.

n0gga
12/11/11, 00:56
Var i garasjen for noen timer siden for å teste dette.
Det var jo fullstendig umulig å komme til der. Ser ledningen som går inn, men får IKKE inn to fingre i det bittelite hullet. Siden festet til pæra må vris, ser jeg ikke at det er mulig å løsne den fra motorrommet :P

Tro meg, jeg prøvde, og jeg gir meg ikke lett! :)

Vatnehol
12/11/11, 04:52
skaff deg en lege tang! bare søk på nettet etter de, artie tang, koster ingenting og er fantastiske i slike problem

mstrandbo
12/11/11, 16:19
Tok bare å løfta unna luftfilterboksen nok til at jeg kom til på førersiden, så fikk jeg skifta på den siden ihvertfall. Har ikke behøvd å skifte på passasjersiden ennå, dog.

roar oppi
12/11/11, 17:52
Man må demontere div boxer for å komme til ....
Dette bør du gjøre uannsett hvilke pærer du skal skifte..
Sorry..

Robert_AWD
12/11/11, 23:46
Verkstedet jeg tok service på måtte bore hull til meg, bak parklyset. Var vist avglemt ved nymontering.
Så toppa de det med og lime inn biten igjen, i stedet for og sette i ei plastopp...

Torgeirs
14/10/13, 17:33
Fikk feil på eu-godkjenninga i dag pga at disse pærene manglet. Kan det stemme?