PDA

Vis full versjon : Turbokonvertere F-blokk i ventetiden?



JonasS
10/11/11, 18:48
Hei! Jeg sitter for tiden og spekulerer på hva jeg skal gjøre med 244`n min. I bilen sitter en mer eller mindre nyborret B230A-blokk med smidde stempler og 531-topp/A-kam. Lh2.4 nett og turbo, som nå er av pga. oppgradering. Det som er litt kjedlig med denne blokka er at det er org. 9mm råder i den, noe som får alarmen i bakhue mitt til å gå.. Jeg vil ikke tyne den med disse rådene. Og siden motoren er ”frisk” så føler jeg egentlig for å ta den ut og sette inn manneråder i den.

Mens det skjer så vil man jo ut å leke i snøen litt! Så det jeg kom til å tenke på idag var at jeg har en F-blokk liggende, samt 558-dyser og en hjemmelagd 3” lmm.. Hva tror de vise menn om å klaske turbon på F-blokka sammen med ”300-settet” her? Kanskje montere 2 topp-pakninger i samme slengen?

Det er ikke planer om å lade 17kg. på motoren.. Syns bare det kunne vært morsomt og se om det faktisk kan funke sånn nogenlunde.. Hvor billig/enkelt man kan gjøre det og samtidig få det til å funke..
A-blokka skal jo inn når den har fått litt muskler for å ta imot smellene med.

Dimmern
10/11/11, 23:07
jeg har ett stk myyye bedre ide, hva med at jeg kjøper 558 dysene? ;)

mister-klæbu
10/11/11, 23:21
borre olje til turbon i blokka og tut og kjør! trenger ikke 2pakninger hvis du skal lade f.eks 0.6 - 0.7 :-)

tennpluggen
11/11/11, 20:04
bedre å te ut olje foran ved vann pumpa enn å begynne å borre;)