Vis full versjon : statproblemer 99 v70 awd
Har bytta starter på bilen, men har fortsatt problemer med at starter ikke slår inn. Seinedt i dag prøvde jeg å vri om nøkkelen uten at noe skjedde. Fortsate å holde nøkkelen helt omvridd i tenningslåsen i 6-7 sekunder, helt til det begynte å velte røyk ut fra panseret ved batteriet og det lukta ukristelig svidd.
Det skal legges til at bilen starta et sekund etterpå.
Vanligvis starter bilen akkurat som normalt, men omtrent en gang om dagen skjer det jeg akkurat beskrev, bortsett fra at det aldri har ryki og lukta svidd før.
Startrele ser ok ut og sikringen er hel. Gått over jordingskabler og de er hele og fine.
Hjelp!
850GLTsilver
09/11/11, 23:44
Gå over batteritilkoblingene dine.
Demonter de, og rens både batteripolene og batteriskoene.
Smør de godt inn med polfett før du skrur det hele sammen igjen.
Vær nøye. og sjekk at alt sitter godt når du er ferdig.
Du kan også sjekke jordingspunktene. Et er under batteriet, et er ved startmotoren.
Demonter og rens disse også, og sett inn med polfett før du skrur det hele godt sammen.
Skal gå over alt i morra med nye kabler, kabelsko og batteriklemmer.
Sjekja tilfeldigvis jordinga som er festa til girkassa her om helga, og når jeg endelig fikk tredd handa nedi der sto jeg bare med en stubb i handa..
Så nesten ut som den var klipt. Fikk det i orden igjen og smalt det samnen og var sikker på at problemet var løst, men så kødda'n i dag igjen.
Men time vill sjåvv, får se på det i morra :)
850GLTsilver
10/11/11, 09:00
Skal gå over alt i morra med nye kabler, kabelsko og batteriklemmer.
Sjekja tilfeldigvis jordinga som er festa til girkassa her om helga, og når jeg endelig fikk tredd handa nedi der sto jeg bare med en stubb i handa..
Så nesten ut som den var klipt. Fikk det i orden igjen og smalt det samnen og var sikker på at problemet var løst, men så kødda'n i dag igjen.
Men time vill sjåvv, får se på det i morra :)
Husk at den kabelskoa der nede må presses med ordentlig verktøy, og også der: Rense rense rense, påfør polfett og presse ordentlig.
Du sa det, jeg leste litt, synes det jeg må lære.
Pussa med smergel, klinte inn med en vaselinloctite og dro det sammen igjen så får nå se da, hvor lenge det holder. Ingen som førte polfett, så blei prakka på det vaselintjafset som visstnok skulle funke på samme måten.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.