PDA

Vis full versjon : [INNFØRT] - Kategorisering av kjøp&salg



Turbo_K
12/12/09, 00:40
Jeg ønsker meg et kategoriseringssystem under kjøp og salg av deler, slik at jeg slipper å bla igjennom side opp og side ned av 740/940-deler når jeg er ute etter deler til 240.

Jeg synes dette fungerte bra på Volvoforumet, så et lignende system er ønskelig.

Om det er mulig, så ønsker jeg også en karaktersetting av kjøpere og selgere likt det systemet som er f.eks. på Tradera, slik at man kan lettere se hvilke kjøpere/selgere som er seriøse. Gjerne da med mulighet for å legge inn en kort kommentar hvis man er fornøyd eller misfornøyd med en brukers responstid mtp. betaling, forsendelse av deler eller lignende. Dette vil føre til en mer seriøs kjøp og salg avdeling, og vi slipper uønskede episoder som vi dessverre har sett noe av tidligere. Dette gjelder folk som har forhåndsbetalt for varer som de ikke har fått, eller har fått defekte varer o.l.

Mvh Turbo_K

gaupe
12/12/09, 11:02
Jeg ønsker meg et kategoriseringssystem under kjøp og salg av deler, slik at jeg slipper å bla igjennom side opp og side ned av 740/940-deler når jeg er ute etter deler til 240.

Jeg synes dette fungerte bra på Volvoforumet, så et lignende system er ønskelig.

Om det er mulig, så ønsker jeg også en karaktersetting av kjøpere og selgere likt det systemet som er f.eks. på Tradera, slik at man kan lettere se hvilke kjøpere/selgere som er seriøse. Gjerne da med mulighet for å legge inn en kort kommentar hvis man er fornøyd eller misfornøyd med en brukers responstid mtp. betaling, forsendelse av deler eller lignende. Dette vil føre til en mer seriøs kjøp og salg avdeling, og vi slipper uønskede episoder som vi dessverre har sett noe av tidligere. Dette gjelder folk som har forhåndsbetalt for varer som de ikke har fått, eller har fått defekte varer o.l.


Det med alle kategoriane er eg eigentleg i mot, sidan den førte til så mykje dobbelpostingar. Men dersom fleire stemmer i og syns at dette var eit godt system, så endrar vi på det.

Når det gjeld brukarscoringsystem, så har vi snakka ein del om dette, og satsar på å få på plass eit system som er råd å nytte. Det er eit opplegg med å gi scoring til brukarar, som vi kanskje kan nytte til dette. Men det er jo ikkje berre vi som har desse problemstillingane, så vi finn nok ut av eit godt system for å løyse dette. Det blir uansett ei av dei store problemstillingane våre.

Morgis
12/12/09, 12:36
er også for litt kategorisering under kjø&salg.
Blir helt klart en del moderering av dobbelt postere og slikt, men alikevel, så er det veldig oversiktelig når man er på leting etter deler.
Når det blir aktivitet på forumet, så er det ikke lange tiden salgs trådene ligger på første siden før dem blir erstattet med nye.

Karaktersystem blir gull verdt om vi får dette inn

Joakim-G_R
12/12/09, 18:39
Jeg ønsker meg et kategoriseringssystem under kjøp og salg av deler, slik at jeg slipper å bla igjennom side opp og side ned av 740/940-deler når jeg er ute etter deler til 240.

Jeg synes dette fungerte bra på Volvoforumet, så et lignende system er ønskelig.

Om det er mulig, så ønsker jeg også en karaktersetting av kjøpere og selgere likt det systemet som er f.eks. på Tradera, slik at man kan lettere se hvilke kjøpere/selgere som er seriøse. Gjerne da med mulighet for å legge inn en kort kommentar hvis man er fornøyd eller misfornøyd med en brukers responstid mtp. betaling, forsendelse av deler eller lignende. Dette vil føre til en mer seriøs kjøp og salg avdeling, og vi slipper uønskede episoder som vi dessverre har sett noe av tidligere. Dette gjelder folk som har forhåndsbetalt for varer som de ikke har fått, eller har fått defekte varer o.l.

Mvh Turbo_K

Jeg ønsker også et slikt system, mtp brukerkarakterer. Gjør det litt lettere.
Kan også ha en forumdel for "tilbakemeldinger på bruker", slik de fører på Splat.no, her: http://www.splat.no/forum/forumdisplay.php?f=136

Syntes også kjøp/salg må kategoriseres, selvom det øker jobben til moderatorene. Hva med et lignende system som bilforumet har? (evt hadde)
Kanskje med mulighet for å sette "annonsevarighet" til f.eks 2 mnd, så blir det sendt en melding til selger om han ønsker å utvide annonsen om ikke ting er solgt, ellers så slettes annonsen innen f.eks 3 dager? Så slipper man urgamle annonser, der trådstarter er dårlig på å annonsere om ting er kjøpt/solgt.

Kanskje..

Er forøvrig også lysten på det ChrML trekker ut.

Morgis
17/12/09, 19:38
Syntes det allerede begynner å bli litt uoversiktelig på kjøp&salg delen.
Er det noen planer om at kategorisere denne gruppen?

sredving
17/12/09, 20:06
Ser ut som det er noen igang med å gjøre om på dette nå. Så det var lagt ut egne kategorier for modellene som på VF nå :)

THolandsli
17/12/09, 20:15
Da er kategorisering utført.