PDA

Vis full versjon : Problemer med jaging på tomgang. Hva er feil?



Martin.S
24/03/10, 21:08
Sliter med at 940in jager på tomgang, ujavn tomgang allså. Jagger opp og ned ca 200-300omdr. Det varierer litt. Har prøvd to forskjellige tomgangsregulatorer, og prøvd å bytte gasspjelbryter. Har også gått over kontaktene til disse med elektrorens, og skrapt vekk det lille irret som var. Men hjelper ikke. Heller ingen feilkoder. Er en 96mod 940 med Fk motor.

Hva kan være feil?

JørnM_940
24/03/10, 21:49
Sliter med at 940in jager på tomgang, ujavn tomgang allså. Jagger opp og ned ca 200-300omdr. Det varierer litt. Har prøvd to forskjellige tomgangsregulatorer, og prøvd å bytte gasspjelbryter. Har også gått over kontaktene til disse med elektrorens, og skrapt vekk det lille irret som var. Men hjelper ikke. Heller ingen feilkoder. Er en 96mod 940 med Fk motor.

Hva kan være feil?
Jakta etter vacuum-lekkasjer? Kan fort være det, er det ikke i slanger/innsug, kan det også være i bremsekraftforsterkeren. Napp ut slangen som går inn på den og hold hullet tett med fingeren så får du eliminert det iallefall;)

Martin.S
24/03/10, 21:54
Jakta etter vacuum-lekkasjer? Kan fort være det, er det ikke i slanger/innsug, kan det også være i bremsekraftforsterkeren. Napp ut slangen som går inn på den og hold hullet tett med fingeren så får du eliminert det iallefall;)

Ja har tenkt tanken, har også bytta noen få vakum slanger som var dårlige, etter jeg kjøpte den. Alt ser strøkent ut. Men kan jo ta en titt på bremsekraftforsterkeren ja.

oar83
24/03/10, 22:18
Muligens falsk-luft mellom LMM og turbo..?

Superior
24/03/10, 23:52
Evt lmm som er litt i "ulage"

Martin.S
25/03/10, 19:54
Evt lmm som er litt i "ulage"

Den har jeg nettopp byttet, da et jalla konfilter tok livet av den gamle. Og da hadde jeg hatt både feilkode og mest sannsynelig feil gange under kjøring også.

Mr. Crepsley
25/03/10, 20:09
fukt i fordeler lokket?