PDA

Vis full versjon : Sidespeil fra 2004 eller nyere på V70



apollo
06/11/11, 19:20
Hei har en V70 2003 med de gamle speilien , det er 8 kabler i dem , har lys på undersiden . høyre speil er litt dårlig og ikke varme i glasset , tengte å bytte om jeg får tak på brukte . Noen som vet om en kan bruke speil fra 2004 til 2006 mod. til denne bilen ? Og går det å sette på en speil med flere kabler i kontakten ? fins jo en del med 13 kabler , men noen sier de kan brukes på min bil og noen sier at de ikke kan brukes , noen som vet , ?

angerman
06/11/11, 19:42
byttet ut noen av de "mikke mus" speilene som jeg kaller de. til den smekre typen på noen s60. gikk greit det.

apollo
06/11/11, 19:54
ok , da går det vel bra på en v70 også . , kan kansje få tak på noen fra en 2004 modell men der er 13 kabler på de speilene , kan jeg bruke dem på min og vil jeg få lys og regulering til å virke ?

mister j
06/11/11, 20:22
Ja.
Du har alle kablene i kontaktstykket i bilen.
Pluggen er lik.
Må bare laste ny SW til de "nye" funksjonene som er i det nye speilet ;)

apollo
06/11/11, 22:44
ok ,men om jeg ikke laster ny SW , vil ikke speilene fungere ? jeg tenker på de fungsjonene som jeg har nå på de gamle , vil samme fungsjonene virke på de nye ?

mister j
09/11/11, 09:14
Alle de funksjonene som var på det gamle, vil virke på det nye uten å laste SW ;)

apollo
09/11/11, 17:35
Hei , igjen har bestilt en brukt speil fra sverige med 13 kabler så da håper jeg at den funker , , Tusen takk for svarene

aarnes
10/11/11, 08:29
apollo:

13 kabel er speil med belysning og el. innfellbar. Det betyr at du MÅ ha software for at du skal få kjørt de ut. du trenger også en ny knapp.
Merk deg at du må ha TO speil , og ikke bare et, når du oppgraderer til el. innfellbar.

mister j
10/11/11, 13:27
apollo:

13 kabel er speil med belysning og el. innfellbar. Det betyr at du MÅ ha software for at du skal få kjørt de ut. du trenger også en ny knapp.
Merk deg at du må ha TO speil , og ikke bare et, når du oppgraderer til el. innfellbar.

Blir vel bare en feilkode i cem, om han mangler SW eller begge speilene med el- innfellbar?

andreas
10/11/11, 14:04
6 kablar= Eljustering,tempgivare.(P2 från 00-06)
7 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme (P2 från 00-06)
8 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,blinkers(endas t classic 07)
8 kablar= Elljustering,tempgiare,spegelvärme,markbelysning. (P2 från 00-06)
9 kablar=Elljustering,tempgiare,spegelvärme,markbel ysning,blinkers(endast classic 07)
9 kablar= Elljustering,tempgivare,markbelysning + minne(P2 från 00-06)
12 kablar= Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning ,elinfällning
13 kablar= Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning ,elinfällning + minne.
13 kablar=Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbe lysning,elinfällning,blinkers(classic 07) ?
15 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning, elinfällning,BLIS (endast 05)
16 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning, elinfällning + minne BLIS(endast 05)

apollo
10/11/11, 22:10
Har ikke fått speilet enda , men regner med å kjøpe en til så jeg kan oppgradere SW. men er spent om vanlige fungsjoner virker , ellers får jeg bare selge den og få tak i nye :)

aarnes
11/11/11, 09:21
Blir vel bare en feilkode i cem, om han mangler SW eller begge speilene med el- innfellbar?

Jo men han får jo et speil som ikke er mulig å dytte inn manuellt uten å ødelegge det, da. ¨


Har ikke fått speilet enda , men regner med å kjøpe en til så jeg kan oppgradere SW. men er spent om vanlige fungsjoner virker , ellers får jeg bare selge den og få tak i nye :)

vanlige funksjoner fungerer, altså lys , varme og justering.

mister j
12/11/11, 01:39
Jo men han får jo et speil som ikke er mulig å dytte inn manuellt uten å ødelegge det, da. ¨



vanlige funksjoner fungerer, altså lys , varme og justering.

Ingen fare å dytte inn speiler med el-justering....De skal tåle en fotgjenger og lign.
Bare litt kjedelig når du drar det på plass igjen, da det er litt slark (ikke mye), da disse må kjøres inn og ut igjen elektrisk, før de blir helt tigte igjen.

apollo
19/11/11, 03:38
Har fått speil til venstre side og alle fungsjoner som jeg hadde på den gamle virker , og kan bøye inn speilet og ut igjen går helt ok , er nå på utkikk etter en til høyre side med 13 kabler og kansje samme farge så en slipper lakering. kansje jeg skal få oppgradert SW når begge er på plass. Ble ingen feilkoder heller .
Kansje her er noen som har et slik speil til salgs :)

apollo
26/11/11, 10:35
Da er høyre speil også byttet, og alt fungerer . :)
Blir SW til speilene oppgradert ved servise2 eller må jeg få dette gjort utenom ?

aarnes
26/11/11, 11:00
SW må legges inn separart, kommer ikke inn med service 2.0.

apollo
27/11/11, 23:49
Takk for svar og tips , har tittet litt mere på speilene i dag og det kan virke som at gummipakningen som ligger mot døra ikke klemmer helt til , noen flere tips ?