PDA

Vis full versjon : V70 2004, pipelyd fra ene siden



JonnaV70
24/03/10, 17:55
Har en V70 2.0T 2004 mod. Når den står på tomgang kan jeg høre en lav, høyfrekvent pipelyd fra høyresiden av bilen. Den høres ikke innvendig, kun når jeg står utenfor bilen.
Trodde først det var parkeringssensorene, men fant ingen feil med disse.
Noen som har peiling på hva det kan være? Kjenner ingenting galt med bilen, men er rimelig irriterende å vite at den er der ;)

konso
24/03/10, 19:33
Åpnet panseret og hørt om det ikke er noe mellomhjul, dynamo, eller lignende som holder på å ta kveld?

common
24/03/10, 19:56
Den lyden har jeg også..
Hadde vært artig og finni ut hva det er ja...

JonnaV70
25/03/10, 16:32
Høres ikke fra motorrom nei, høres bedre fra høyresiden, mot bakenden.
Men det er som sagt ingenting merkbart, bare synes det er rart.

Skal uansett til pkk snart, ber de ta en sjekk samtidig ;)

Viking
25/03/10, 16:37
Var bensin pumpa fant di ut på bilen til en kammerat helt villt fæl lyd når du først legger merke til den!

JonnaV70
29/03/10, 22:21
Var bensin pumpa fant di ut på bilen til en kammerat helt villt fæl lyd når du først legger merke til den!


Det kan faktisk stemme det, kommer jo fra bakpå en plass, ca ved tanken.. pumpa er vel rett etter tanken på disse også?

boble73s
30/03/10, 16:27
når det gjelder å finne pipelyder er stetoskopet fra biltema gull verdt..

Hadde problemer med en ulyd fra drivreim område og fant synderen ganske raskt med stetoskopet..

mister j
01/04/10, 18:22
når det gjelder å finne pipelyder er stetoskopet fra biltema gull verdt..

Hadde problemer med en ulyd fra drivreim område og fant synderen ganske raskt med stetoskopet..
Det stetoskopet er konge...
Brukte et elektrisk fra SKF til 5000,- men klarte faktist å høre bedre i det fra Biltema til 79,-? Helt rått.