PDA

Vis full versjon : Maskinobil.com / Marcus Ek



Knusern
04/11/11, 13:28
Hei,

Noen som har handlet av Marcus Ek i Ludvika og vil dele noen erfaringer?

turbostian
09/11/11, 12:42
en kompis. kjøpte en fk motor der fra. han ventet i åver en måne etter han hadde batalt den. fikk aldri svar på mailer og slikt. til slutt fikk vi tak i dem og han låfte og sende motoren. da den kåm var den ikke komplett. manglet turbo og manefoil. var fra en automat bil. noe som ikke var avtalen. + at det manglet chippene og boxene til denne.

men dette kan ha vert et engangstillfelle. men slike ting jør at jeg ikke ville bestille fra dem.

Revell
09/11/11, 12:55
Om motoren kommer fra en Automat eller Manuell spiller ingen trille. Og er mange som selger motor uten turbo og manifoil og selger det for seg:) Må høre når man bestiller att den er komplett;)

tintin500
09/11/11, 14:37
Svinghjulet har vel noe å si tenker jeg.

turbostian
09/11/11, 18:21
poengen var det at avtalen var et den skulle ha stått på en manuell bil. var også avtalt komplett motor med alt. da prisen trossalt var 12k!!!!

Robinsp
09/11/11, 22:59
Jeg kjøpte en motor fra han til 850en tidligere i år som skulle gått 150tusen og vere i mycket bra skick. Var ikke den motoren som det var bilde av for å si det sann, for da hadde jeg aldri funnet på å kjøpe den.

Såg helt jevlig ut, lakkerte rødt alt alt plast å full av skitt og irr.. Var også elendig pakka og ingenting var tetta på noen helst slags måte. Såg ut som en ihelkjørt ungdoms motor kan man si. Såg 100 ganger verre ut en motoren som stod i bilen min som hadde gått snart 300tusen.

Så jeg pakka den på nytt og sendte tilbake dagen etter på! Men pengene såg jeg ikke noe av før etter nesten 6 måner...

Maste og maste og han låvte og låvte. Han skylda på at han var sta og kjørte lastebil og ikke hadde mulighet til å få overført og sant piss hver gang. Og jeg måtte også søke om å få tilbake pengene som jeg hadde betalt for toll.. og det fikk jeg ikke tilbake før jeg hadde bevis på att han hadde ført tilbake pengene som jeg hadde betalt for motoren. Så tilslutt fikk jeg ett brev fra tollen att om ikke jeg fikk pengene innen en viss dato kom tollvesenet sjøl til å sjekke opp saken og ta kontakt med den svenske tollen. så jeg sendte det brevet rett til denne Marcus Ek og da fikk jeg pengene med en gang! så virka ikke som han hadde tenkt å gi meg tilbake pengene før jeg sendte han det brevet..

Vart litt rotete skrevet men du forstår hva jeg mener :) hehe

Knusern
10/11/11, 10:42
Hmm... Noen som har positive erfaringer..?

Han tar 13k SEK for nyoverhalt B230FK motorblokk 96,6 borring. Kun blokka med Mahle råder/stempel (ikke smidde). Andre som tilbyr bedre?
Han mener blokka er god for over 300HK. (kom gjerne med en mening dersom du har *konkrete* erfaringer med 300HK uten smidde stempel og H-profil råder.)

Kanskje lurt å be om bilder av den faktiske blokka når ferdig + ta kjøreturen selv..

The Sven
10/11/11, 11:23
Du overhaler en FK blokk med nye stempler mye billigere enn det selv. Nye originalstempler får du vel for rundt 700 kr stk. Dessuten er 96,3 første overdim, så vet ikke hvorfor han borer 96,6....

Knusern
11/11/11, 06:34
Skal bygge en selv også, men det skal jeg bruke lenger tid på. Jeg trenger en overhalt blokk fort og så på dette som et OK alternativ, men hvis alle har dårlige erfaringer med fyren er det jo ikke det likevel..

Kohler
11/11/11, 20:06
Kjørte i 18 mnd med orginale 13mm råder og neddreide stempel til 230f, hadde ca 250-300 hk i motoren, funket fint det...

eab
16/11/11, 18:19
Jeg har prøvd å handle fra Marcus Ek.

Jeg spurte først om han ville selge meg en synkring til ei m90 kasse, men ble etterhvert enig om at jeg skulle kjøpe ei 98modell l2 kasse. Pengene ble overført og de skulle sende så fort de fikk pengene på konto. Jeg har fortsatt hele mailhistorikken.

13. juli forsvant pengene fra min konto. Ifølge min bank (skandiabanken) skulle det ta bare 1 arbeidsdag å overføre penger til sverige/danmark. Dagene gikk, og jeg spurte hver dag om pengene var kommet fram, noe han benektet hver gang. Tiden gikk, og jeg var i kontakt med både min og Ek sin bank for å prøve å finne ut hva som skjedde. Fikk etterhvert et signert og stemplet dokument fra skandiabanken som viste at pengene var overført til hans konto. Dette ble sent til Ek, og da så han plutselig at pengene var kommet på kontoen.

Alt dette hadde jo tatt over en måned, og i mellomtiden fikk jeg tak i en løs synkring fra en annen svenske, så jeg var ikke lenger interessert i girkassen. Jeg sa klart ifra om at pengene skulle overføres tilbake til meg og kjøpet ikke skulle gjennomføres pga. den lange tiden det hadde tatt og hans manglende evne til å sjekke sin egen konto. Det ble nå vanskeligere og vanskeligere å få tak i mannen, men sånn ca 2-3 måneder etter jeg første gang overførte pengene så fikk jeg de tilbake.

Så jeg hadde nok ikke kjøpt noe av denne mannen med mindre man har mulighet til å møte opp personlig for å se på delene og gjennomføre kjøpet.

oppeez
10/01/12, 22:39
Handla av han en gang før, kjøpte FK motor. Første og siste gang jeg handler fra han, enkelt og greit.

paal-andre
10/01/12, 23:27
jeg har vært så heldig at jeg ikke har fått tak i han ang salg. så det er jo greit :P jeg spurte om tilbud på ny motor med getrag kasse montert + montering i bil komplett og kjøreklar. nevnte at jeg var villig til å betale en del penger. men fikk ikke noe svar gitt :P takk og lov for det :P

PyrionZ
14/02/12, 17:17
Kjøpte turbo av han for ikke så lenge siden, og kan ikke klage på service eller leveringstid!

Revell
14/02/12, 21:18
Skulle handle en V70N spoiler av han men svarer gjør han dog ikke og det er vel kanskje best;)

oppeez
14/02/12, 21:24
Tror nok ikke det er så farlig å handle mindre ting av han, hvis man får en god pris.

roy87
02/11/12, 16:49
Jeg kjøpte en motor av han, med smidd innmat. eneste jeg kan klage på er leveringstid. sto at han skulle bruke 4 uker me brukte 3-4 måneder. :P og han hadde "glemt" og skru inn underspylingsdysene under montering. haha. Jeg kjørte til ludvika og hentet motoren selv, så jeg fikk møte han og se med egne øyne motoren før jeg tok den i mot. :)

oppeez
02/11/12, 21:36
Har du hatt opp motoren da?

roy87
07/11/12, 20:52
ja, har sett over. var ikke noe mystisk der. Men var vanskelig å få kontakt, og han var forbanna treg.