PDA

Vis full versjon : Fjørkapping, hvor mye ?



jsd92
04/11/11, 02:42
Hei.

Har en 240 sedan, og lurte på hvor mye jeg burde kappe for at det skal bli pent, ikke så lavt at purken stopper meg bare han kjører forbi, men akkurat passe. Ønsker også litt stuk på bilen. noen tips ?

Takk for svar, Mvh jsd92

Wahl
04/11/11, 08:15
Skal jeg gi deg et tips... 6000 kr eller 12 dager i fengsel å i verstefall førerkortbeslag er ikke vert å ha et fint stuk for..

alekspp
04/11/11, 09:22
Kapp en og en ring. Pzå min endte jeg opp med 3ringer forran og 2bak.

Flateland
04/11/11, 11:21
1 ring bak og 2 ringer forran :) men det er mye bedre med senke fjører da, så får du det no stivere :)

Kristian s
04/11/11, 11:23
Få tak i/ få lagd 25mm senkeskåler, Lesjøfors senkesett og Bilstein CS dempere som er 35mm kortere enn originaldempere.
Da får du fin høyde foran uten kappa fjærer, stiv og fin bil + at de sitter i spenn.

25mm senkeskåler tilsvarer ca 2 runder kapp på fjæra.

Da får sånn ca den høyden her:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v5096/66/33/867495423/n867495423_7260502_7324949.jpg

Vegardb92
04/11/11, 17:37
sliter litt me å finne skåler jeg, ikke SENKEskåler men helt originale skåler. Får jo såklart på volvo men ventetida er jo helt ekstrem

Deluxio
04/11/11, 18:36
Skal jeg gi deg et tips... 6000 kr eller 12 dager i fengsel å i verstefall førerkortbeslag er ikke vert å ha et fint stuk for..

Og kor får du fra at det er "boten" for kappa fjører? ;-P

HarryVolvo
04/11/11, 18:57
Er i værste fall førerkortbeslag å kjøre med kappa fjærer.. Ett par kompiser som er lappløs pga det. :)

Deluxio
04/11/11, 19:09
Er i værste fall førerkortbeslag å kjøre med kappa fjærer.. Ett par kompiser som er lappløs pga det. :)

Da er det nok MYE annet som har spillt inn også :)

Vegardb92
04/11/11, 19:16
blir vel ikke lappløs hvis man blir f.eks. stoppa i teknisk med sånt. Isåfall er det jo sikkert ikke vanskelig å si at han visste det ikke. Akkurat kjøpt bilen og trodde det var senkesett. Bare spille dum :)

volvo
04/11/11, 19:29
sliter litt me å finne skåler jeg, ikke SENKEskåler men helt originale skåler. Får jo såklart på volvo men ventetida er jo helt ekstrem

Kan da sende deg skåler mandag jeg, om det skal være..
(pm, om interesse)

Wahl
04/11/11, 22:07
Og kor får du fra at det er "boten" for kappa fjører? ;-P

Har selv blitt tatt, så derfor vet jeg. Ble nesten førerkortløs jeg også for at det var mye feil med bilen. Hadde kun flaks.

Wahl
04/11/11, 22:25
Men, så er egentlig de ikke noe å diskutere hvor mye man skal kappe fjører mtp:
§6 Innlegg inneholder/oppfordrer til brudd på Norsk lov skal ikke forekomme. Dette omfatter såvel streetracing og lignende som diskusjoner som angår piratkopiering av programvare o.l.
Tiltak ved brudd på denne regel er at emne/tråden slettes/ryddes/låses, og i grove tilfeller kan bruker motta advarsel

Evolve_88
05/11/11, 00:16
Men, så er egentlig de ikke noe å diskutere hvor mye man skal kappe fjører mtp:
§6 Innlegg inneholder/oppfordrer til brudd på Norsk lov skal ikke forekomme. Dette omfatter såvel streetracing og lignende som diskusjoner som angår piratkopiering av programvare o.l.
Tiltak ved brudd på denne regel er at emne/tråden slettes/ryddes/låses, og i grove tilfeller kan bruker motta advarsel

Akkurat jaa..

Deluxio
05/11/11, 00:45
Har selv blitt tatt, så derfor vet jeg. Ble nesten førerkortløs jeg også for at det var mye feil med bilen. Hadde kun flaks.
Ja, akkurat, fordi det var mye feil med bilen... Er klart at visst nesten alt er shabby og slitent at det gir et dårlig inntrykk, enn om bilen ellers er srtrøken og den eineste feilen er kappa fjører.

Wahl
05/11/11, 10:02
Ja, akkurat, fordi det var mye feil med bilen... Er klart at visst nesten alt er shabby og slitent at det gir et dårlig inntrykk, enn om bilen ellers er srtrøken og den eineste feilen er kappa fjører.

Da får man også bot, boten var spesifisert for kappet fjører. så om resten av bilen er stygg eller pen spiller ingen rolle

TurboNoob
05/11/11, 10:15
Jeg ble avskiltet og fikk bot for kappede fjærer. Ellers var det kun helrøde baklykter som var feil. De likte ikke det heller. "Blinklys skal blinke gult, ikke rødt!" sa duden surt.

Kristian s
05/11/11, 12:27
Ja, akkurat, fordi det var mye feil med bilen... Er klart at visst nesten alt er shabby og slitent at det gir et dårlig inntrykk, enn om bilen ellers er srtrøken og den eineste feilen er kappa fjører.

Dummeste argumentet jeg har hørt på lenge.
Så om man kjører rundt i en Lamborghini Gallardo med kappa fjærer, så skal man ikke få bot eller miste lappen fordi man har så fin og strøken bil? Jaja... Bilen din er jo så fin, så du får lov til å bryte loven.

Å kappe fjærer i seg selv er ikke så farlig. Det er jo det at de skal sitte i spenn.
En kappa fjær blir kortere og da må man ha kortere dempere for at de skal sitte i spenn.
Biltilsynet har også noen krav til minimum fjæringsvei og at laveste punktet under bilen ikke skal være lavere enn så så mye.
Så om du kapper fjærene i to og korter ned demperene så fjærene sitter i spenn, får du fortsatt pes fra fra BT og Politiet fordi bilen er for lav.

Jeg håper dere forstår at å kappe originalfjærer, uten å gjøre noe annet, bare gjør bilen kjip å kjøre.

Skal man senke bilen må man gjøre det ordentlig med en gang.
Det koster mere, men da blir det bra. Da kjører dere også lovlig og sikkert.

Deluxio
05/11/11, 12:53
Dummeste argumentet jeg har hørt på lenge.
Så om man kjører rundt i en Lamborghini Gallardo med kappa fjærer, så skal man ikke få bot eller miste lappen fordi man har så fin og strøken bil? Jaja... Bilen din er jo så fin, så du får lov til å bryte loven.

Mistforstå med rett, meinte at politiet behandla deg nok litt forskjellig utifrå ka heilhetsinntrykk dei får..

Som du sier selv, blir du stoppa med lesjøfors som er kappa en runde eller to , i tillegg til andre dempere som er beregna for lavere bil er det jo litt annerledes enn om du hadde komt med gammal 240 foreks, som har delt orginalfjærene i 2, og alt annet på bilen er orginalt.

Men da e MITT synspunkt :)

Audun
05/11/11, 13:03
Jeg tror det hjelper veldig mye om en godkjenner bilen ''senka'', forså og frisere fjørene i ettertid. Kommer du da i knipe med polti etc, hendviser du vognkort. Da har du værtfall ganske så mye mer og forsvare deg med, selvom de kan bli mistenke kapp blablablabla.. :)

A.Finstad
05/11/11, 13:23
er en fordel med godkjent senka bil før man begynner med sånne ting ja ;)

Veivågracing
06/11/11, 21:17
Eg kappa fjørena mine framme på 240'n min, 31,6cm frå bunn te topp på fjøro.. Har ikkje fått nåke på da endo, bilen gjekk til og med gjennom eu-ok me fjørena på:-)

Wahl
06/11/11, 22:42
Eg kappa fjørena mine framme på 240'n min, 31,6cm frå bunn te topp på fjøro.. Har ikkje fått nåke på da endo, bilen gjekk til og med gjennom eu-ok me fjørena på:-)

Eu kontroll er ganske langt fra teknisk kontroll hos biltilsynet

birimafia
06/11/11, 22:59
jeg har senkesett som er tatt 2 runder forran og 3 runder bak på 245`n. synes den ble passe lav da.
ble stoppa med en tidligere 240 med altformye kapp forran, svartlakerte baklykter, dårlig eksos, sveisa sperre og xenon. fikk bare beskjed om å komme å vise bilen, så hadde nok flaks. men har spurt når jeg har blitt stoppa ang førerkort beslag, å da har di sagt at di ser ann evt hvor lav bilen er og om det er det eneste som er feil på bilen. ble somregel bare bøter og visning.

runejakobsen
15/11/11, 14:38
husk at når du senker bilen må du gjøre noe med panhardstaget..

Daniel V
15/11/11, 15:22
Gjør det ordentlig med en gang. Bedre å gjøre det ordentlig, enn å ende opp med en bil som styrer som en gocart.. Har sett et par tilfeller her inne hvor folk har kappet to runder av fjæra, og montert de to rundene de kappet av på bilen... Ikke bra. Jeg personlig konmer aldri til å kappe noen fjærer. Kjøpte meg coilovers i stedet :)

Deluxio
15/11/11, 16:46
men har spurt når jeg har blitt stoppa ang førerkort beslag, å da har di sagt at di ser ann evt hvor lav bilen er og om det er det eneste som er feil på bilen.

bingo :)


Gjør det ordentlig med en gang. Bedre å gjøre det ordentlig, enn å ende opp med en bil som styrer som en gocart.. Har sett et par tilfeller her inne hvor folk har kappet to runder av fjæra, og montert de to rundene de kappet av på bilen... Ikke bra. Jeg personlig konmer aldri til å kappe noen fjærer. Kjøpte meg coilovers i stedet :)

Kanskje "ordentlig" ja, men med dagens bt er det jo nesten umulig å få godkjendt så :)

JonasS
15/11/11, 17:13
Dere snakker her om bøter o.l..

Det er såvidt meg bekjent kun politiet som har myndighet til å skrive ut bøter i Norge, samt parkeringsvesnet. (som er en underetat av polisn)

Disse gutta på teknisk kan selvfølgelig anmelde forhåldet og få ut ei bot på det viset..

BlåFare
15/11/11, 17:42
Kjøpte meg coilovers i stedet :)
Du får ikke TUV Godkjente coilovers til 200serien.
Kjekt når du har 800 serien, men det hjelper jo lite her uansett.
Ikke relevant i det hele tatt uansett :p

bruningen
15/11/11, 21:13
ikke noe mindre enn halve fjæra hvis det er orginale du skal kappe.skal du ha vegholdning velger du bmw framfor volvo 240..ut og kapp,eneste trikset som gjør en volvo "tøff"

Vegardb92
15/11/11, 22:34
eneste trikset er det ikke, men mest lovlige en får er jo lesjøfysj 40mm, og selv med mine 3-4 år gamle lesjøfjærer synes jeg den er ganske høy foran, bak er den grei. Liker ikke at hjula skal så langt oppi hjulbua heller, bare neesten i linje med felgkanten :)

Og skal i nærmeste framtid lage 25mm senkeskåler til 240, kan sikkert ta noen bilder og vise litt fremgangsmåten siden jeg ser mange her har spurt om det.

Wahl
15/11/11, 22:39
Dere snakker her om bøter o.l..

Det er såvidt meg bekjent kun politiet som har myndighet til å skrive ut bøter i Norge, samt parkeringsvesnet. (som er en underetat av polisn)

Disse gutta på teknisk kan selvfølgelig anmelde forhåldet og få ut ei bot på det viset..

På en teknisk kontroll er oftest politiet med, om de ikke er med, kan du få et forelegg i posten i ettertid

Daniel V
16/11/11, 14:42
Du får ikke TUV Godkjente coilovers til 200serien.
Kjekt når du har 800 serien, men det hjelper jo lite her uansett.
Ikke relevant i det hele tatt uansett :p

Poenget med at innlegget var ikke at jeg har coilovers, men at å kappe fjærer er uforsvarlig. Er en grunn til at det ble nevnt i en setning helt nederst i innlegget :)

På 240en satte jeg på kortere dempere, og lesjøfors. Bilen ble lavere, og ikke farlig å kjøre med :) Ikke veldig lav, men helt greit :) Kappe fjærer er uansett hva dere sier en uting.

For å si det sånn, kjører heller med coilovers som ikke er godkjent i vognkortet enn kappa fjærer. Selvfølgelig, coilovers uten TÜV er ikke helt bra det heller, for da har du ingen eksterne "organer" som går gode for det, og fabrikker kan gå gode for litt av hvert :)

gardern
16/11/11, 15:08
hvis man ikke vil kappe går det ann å kappe dempera og gjenge opp på nytt samt varme fjørene,da har man ganske lav og fin bil med fjører i spenn som ikke detter ut på bukken hos biltilsynet :)

Audun
16/11/11, 15:12
Poenget med at innlegget var ikke at jeg har coilovers, men at å kappe fjærer er uforsvarlig. Er en grunn til at det ble nevnt i en setning helt nederst i innlegget :)

På 240en satte jeg på kortere dempere, og lesjøfors. Bilen ble lavere, og ikke farlig å kjøre med :) Ikke veldig lav, men helt greit :) Kappe fjærer er uansett hva dere sier en uting.

For å si det sånn, kjører heller med coilovers som ikke er godkjent i vognkortet enn kappa fjærer. Selvfølgelig, coilovers uten TÜV er ikke helt bra det heller, for da har du ingen eksterne "organer" som går gode for det, og fabrikker kan gå gode for litt av hvert :)


Så lenge fjøra står i forspenn så er ikke det noe problem og kappe de ;)

BlåFare
16/11/11, 15:24
Poenget med at innlegget var ikke at jeg har coilovers, men at å kappe fjærer er uforsvarlig. Er en grunn til at det ble nevnt i en setning helt nederst i innlegget :)

På 240en satte jeg på kortere dempere, og lesjøfors. Bilen ble lavere, og ikke farlig å kjøre med :) Ikke veldig lav, men helt greit :) Kappe fjærer er uansett hva dere sier en uting.

For å si det sånn, kjører heller med coilovers som ikke er godkjent i vognkortet enn kappa fjærer. Selvfølgelig, coilovers uten TÜV er ikke helt bra det heller, for da har du ingen eksterne "organer" som går gode for det, og fabrikker kan gå gode for litt av hvert :)

Valid point :)
Kjører på med bilstein og lesjo ukappa selv.
Skal få meg lagd senkeskåler istedenfor og kappe.

kjørte på med coilovers selv på Jetta MKI jeg hadde, gromt var det og billig :p
Synd dette ikke finnes til 240 igrunn, vært litt kos med coilovers.

Daniel V
16/11/11, 15:27
Valid point :)
Kjører på med bilstein og lesjo ukappa selv.
Skal få meg lagd senkeskåler istedenfor og kappe.

kjørte på med coilovers selv på Jetta MKI jeg hadde, gromt var det og billig :p
Synd dette ikke finnes til 240 igrunn, vært litt kos med coilovers.

Ja, det er synd. Hadde blitt mange fine 240er med flotte stuk hvis dette hadde vært å få godkjent. Forsvarlig stuk, not made by a grinder ;)

Turbo_K
16/11/11, 19:55
Poenget med at innlegget var ikke at jeg har coilovers, men at å kappe fjærer er uforsvarlig. Er en grunn til at det ble nevnt i en setning helt nederst i innlegget :)

På 240en satte jeg på kortere dempere, og lesjøfors. Bilen ble lavere, og ikke farlig å kjøre med :) Ikke veldig lav, men helt greit :) Kappe fjærer er uansett hva dere sier en uting.

For å si det sånn, kjører heller med coilovers som ikke er godkjent i vognkortet enn kappa fjærer. Selvfølgelig, coilovers uten TÜV er ikke helt bra det heller, for da har du ingen eksterne "organer" som går gode for det, og fabrikker kan gå gode for litt av hvert :)


Du sier at å kappe fjærer er uforsvarlig, har du i det hele tatt noe belegg for å si dette? Du trenger ikke å reise lenger enn over Svinesundsbrua, så er dette faktisk fullt ut tillatt! Det er her i Norge ikke tillatt, fordi Statens Vegvesen stort sett ikke vil godkjenne ting man ikke har papirer på, i motsetning til i Sverige.

Det er forskjell på å klippe seg, og å kappe av seg huet, på lik linje med at det er forskjell på å justere fjærene med noen ringer, og å kjøre med to og en halv løs ring som bare henger og dingler.

Kapper man f.eks. 2,5 runde foran på en originalfjær, så er fjæra EKSAKT like lang som en Lesjöforsfjær, men bilen blir lavere fordi originalfjæra er mykere. Du har fremdeles forspenn med originale dempere. Setter du på kortere dempere sier ting seg selv.

Du sier at du satte på Lesjöfors på bilen din, og at det så helt greit ut. Du om det. Men kjører du rundt med coilovers som ikke går an å godkjenne på 850'en din, så skal du være klar over at du sitter med skjegget akkurat like mye i postkassa som en med 240 med kappa fjærer den dagen du blir stoppa i teknisk. Det er akkurat like mye "uting" det som å kappe fjærer, og om du mener det er mindre farlig med coilovers enn kappa fjærer, vel, det er ikke opp til deg å bedømme ihvertfall. Det kommer mer an på han reflekskledde mannen som har stoppa deg...

Turbo_K
16/11/11, 20:10
Men, så er egentlig de ikke noe å diskutere hvor mye man skal kappe fjører mtp:
§6 Innlegg inneholder/oppfordrer til brudd på Norsk lov skal ikke forekomme. Dette omfatter såvel streetracing og lignende som diskusjoner som angår piratkopiering av programvare o.l.
Tiltak ved brudd på denne regel er at emne/tråden slettes/ryddes/låses, og i grove tilfeller kan bruker motta advarsel

Fint. Da kan vi jo gjøre det enklere for moderatorene ved å si at de må slette/rydde/låse alle tråder som inneholder bl.a. slike ting som:

-Chiptrimming/omprogrammering av biler under 10 år.
-Trimming som betyr at man overskrider de tillatte hk/NM som Volvo tillater
-Montering av f.eks. USA-blink
-Montering av spacere som ikke er TÜV-godkjente
-Montering av felger som ikke har godkjent innpress, deriblandt Ocean MK18, 100+ Penta, 100+ Phoenix, diverse Superstar osv. osv.
-Montering av ikke godkjente coilovers
-Montering av ikke godkjente ratt
-Montering av xenon-kit på biler uten nivåregulering
- Og så videre, og så videre, denne lista kan bli lang, det er bare fantasien som setter grenser...

Da blir det vel endel mindre å diskutere etterhvert...

Daniel V
17/11/11, 19:13
Men kjører du rundt med coilovers som ikke går an å godkjenne på 850'en

EDIT: Haha, leste feil Kjetil trodde du mente at mitt sett var umulig å få godkjent. :) Bare bra at det blir litt diskusjoner rundt dette. :) Det bidrar jo til mer kunnskap rundt temaene. Og du bidrar med solide argumenter.

Det eneste bellegget jeg har for å si at kappa fjærer er uforsvarlig, er det han på Statens Vegvesen sa da jeg skulle godkjenne senken på 240en i fjor, at det ødelegger strukturen på fjærene. Bortsett fra det har jeg altfor lite kunnskap rundt temaet til å kunne si noe mer. Jeg har kjørt 240 med kappa fjærer en gang, og det var veldig ubehagelig, men det var fordi vedkommende hadde kappet av seg hodet i stedet for å klippe seg som du sa. Men det må da være en grunn til at det er forbudt? At man ikke får papirer på det altså? Jeg spør fordi jeg ikke vet jeg altså.

Men jeg mente ikke at det SÅ helt greit ut med ukappa lesjø på min, men jeg synes det fungerte helt greit med tanke på subbing og alt det der :)

Men Audun: Jeg vet at det er kurrant å kjøre med så lenge du har forspenn i fjæra, men for SV er en kappet fjær en kappet fjær. Du blir straffet like hardt uansett.

gardern
18/11/11, 18:14
er bare i norge det er farlig og kappe tydelighvis.. i sverige er det faktisk lov og bila blir godkjent på bilprovningen med kappa :) merkelig land detta!

Vegardb92
19/11/11, 12:08
Det er lov å kappe til en viss grad, Sålenge hjulopphenget ikke får noen helt bøga stillinger og at ting ikke tar borti karosseri osv.

gardern
19/11/11, 16:47
ikke i norge ;)

Audun
19/11/11, 23:58
Kan jo bare konkludere denne diskusjonen også med at vi bor i et land som blir styrt av en hæv med kålrothuer ;)
F.eks : hvorfor er det kun i norge mopeden ikke er forsvarlig å kjøre fortere enn 45 km/t ? når det i andre land/produsenten tilater høyere hastighet....

Vegardb92
20/11/11, 06:49
ikke i norge ;)

Var i sverige jeg mente, kan ikke kappe ubegrensa der heller

gardern
20/11/11, 15:13
nei det er klart,men du kan kappe så du har helt fin høyde på bilen uten noe problem.

turb00le
20/11/11, 18:53
Litt morsom lesing... Jeg har akkurat konsumert ei bok på 150 sider om chassiteknikk skrevet av en som har utviklet en del nascar og indy-car lignende greier.
Siterer:
istendenfor å kjøpe senkefjører anbefaler jeg å kappe dine gamle originale da disse allerede har satt seg. På denne måten får du korrekt høyde på bilen med en gang.

For di som ikke tror noe på det så står det beskrevet rundt side 40 i "Chassis engineering"

Audun
20/11/11, 22:07
Jeg ser ikke problemmet med kappsenk så lenge fjøra står i forspenn ...

janrune
21/11/11, 00:48
Annbefaler ikke og kappe orginal fjører. Kappet fjørene på ene bilen min, slik det ikke stod i spenn lenger, bilen var ren tortur og kjøre med. Spratt og hompett uansett hvor jeg kjørte. Men og kappe 1 ring eller 2 går sikkert fint, men vil du ha veldig lav bil da kan du jo kjøpe senkesett og kappe 2 ringer, da får du lav bil som ikke spretter :)

CSM
10/12/11, 16:32
Min mening om modifisering/modifiserte fjærer, aka. Bosch-senk etc.:

- Da en først demonterer opphenget mener jeg det er bedre å gjøre det ordentlig/lovlig. Så slipper en i det minste unødvendig bry og dobbelt arbeid mht kontroller og evt. salg.

- Flere fjærer har lavere stigningstall i endene for at den skal ligge bedre i fjærskåla: Ved kapping blir denne strukturen fjernet. Noen fjærer er konstruert asymmetrisk; symmetrien blir endret ved kapping. Fjæringsvegen blir kortere og dårligere i humper/dumper og (s-)svinger. Sistnevnte har ikke amerikanerene tatt særlig hensyn til gjennom årene, ref. NASCAR ;p

- Orginalkapp er ikke noe særlig, synes jeg. Selv om en har igjen forspenn er dette selvfølgelig mindre som følge av kappingen, og egenskapene i svinger, humper og dumper blir også redusert fra et allerede dårlig utgangspunkt. Bruk i det minste dieselfjærer eller andre fjærer med større stivhet. En kan kompensere for kompresjon av en myk fjær med stivere dempere, men en svakere fjær vil følgelig ekspandere senere og en kan få problemer ved multiple etterfølgende humper/dumper (i stor fart) ved at en effektivt mister veggrepet (i en viss grad).

- Ved kapping risikerer en krav om godkjenning, bøter og førerkortbeslag avhengig av alvorlighetsgrad. Og ved ulykker kan du bli kjent uansvarlig, også med grunnlag i prinsippet om objektivt ansvar ("ansvar uten hensyn til skyld"); som kan føre til at fjærkapperens forsikring belastes selv om den andre parten var skyld i ulykken og forsikringsselskapet kan forlange regress, dvs. kreve forsikringsutbetalingen tilbakebetalt av fjærkapperen.

Vegardb92
10/12/11, 17:29
Ville ikke hatt kappa fjærer som en permanent løsning til bra senk, da får jeg heller nøye meg med litt gamle signe lesjøfjærer med 25mm senkeskåler foran og bilstein CS dempere, og helst bærekule og styrestagspacer så du ikke får så stygge vinkler på bærebrua, ille nok med bare 40 senk :O

Men så har det jo selvsagt mye med hvor mye man kapper, noen "justerer" en ring mens andre fjerner hele fjæra. Sikkert digg å kjøre med :)

gardern
12/12/11, 02:31
Ville ikke hatt kappa fjærer som en permanent løsning til bra senk, da får jeg heller nøye meg med litt gamle signe lesjøfjærer med 25mm senkeskåler foran og bilstein CS dempere, og helst bærekule og styrestagspacer så du ikke får så stygge vinkler på bærebrua, ille nok med bare 40 senk :O

Men så har det jo selvsagt mye med hvor mye man kapper, noen "justerer" en ring mens andre fjerner hele fjæra. Sikkert digg å kjøre med :)

må jo kappes skal det bli lavt! 40 mm hva faen er det forno liksom ser jo ikke forskjell engang. neineinei tullete bortkasta penger spørr u meg. kappern 2 runder i trynet å 3-4 i ræva da sleiker felga buen,noe som blir helt porr

Deluxio
12/12/11, 10:10
Dagens tydligeste ironi?

gardern
12/12/11, 15:12
ironi faktisk :p mener at skal en 240 bli lav så må det enten kappes eller coilovers til. en 240 blir ikke lav med senkesett. ihvertfall ikke uten og ha gjort noe mer som modda fjørskåler eller korta inn dempere for eks.

Deluxio
12/12/11, 15:21
Tenkte meir på "kappern 2 runder i trynet å 3-4 i ræva da sleiker felga buen,noe som blir helt porr " :)

Anders Dybvadsskog
13/12/11, 11:54
Da er det nok MYE annet som har spillt inn også :)

På verdaln har det vært nok med kappa fjærer, kommer på samme hvor pen bilen er, er den kappa å de finner det ut er det 3 til 6 måneder uten kort.

gardern
13/12/11, 16:13
På verdaln har det vært nok med kappa fjærer, kommer på samme hvor pen bilen er, er den kappa å de finner det ut er det 3 til 6 måneder uten kort.

bare å klage da :) de har ikke lov å til å ta lappen KUN for det. var en periode her og som dem fikk for seg at dem skulle ta lappen til alle med kappa,men alle som mista den sendte klage og fikk igjen i løpet av kort tid.