PDA

Vis full versjon : Bruke arcanol på kanalene? Rett på stålet?



jbolaisen
24/03/10, 10:54
Heisann! Har pusset ned kanalene på bilen nå og skal legge på ny beskyttelse.. Hvordan er det å bruke arcanol rett på stålet, og deretter legge på en annen tynn beskyttelse utenpå arcanolen? Vil dette holde? Eller hva bruker dere? Tips?

jonass
24/03/10, 14:11
finne jo et produkt fra tectyl som blir hardt og kan overlakkeres, kanskje det funker.
Skulle jo tror arcanol hadde gjort jobben og. Får sikkert litt komentarer ang dette.

jbolaisen
24/03/10, 14:16
finne jo et produkt fra tectyl som blir hardt og kan overlakkeres, kanskje det funker.
Skulle jo tror arcanol hadde gjort jobben og. Får sikkert litt komentarer ang dette.

Okei! Ja, har hørt at arcanol er veldig bra imot rust, og tåler litt steinsprut osv!

DieselDriver
24/03/10, 14:41
Du legger først grunning og lakk på stålet. og så legger du boddyskydd fordi den tørker. Slikt er det orginalt og da holder det lengst.

JørnM_940
24/03/10, 14:50
Ang arcanol må jeg si at det er bra greier! Har drevet og flekket opp litt gammelt utstyr. Fjerner først løs rust, så smører jeg på trustan rustmelk (er vel ikke lovlig lenger) noen strøk, så noen strøk med arcanol etterpå. Holder som F! Hvordan det er i forhold til steinsprut o.l vet jeg ikke..

jonass
24/03/10, 15:24
Er jo litt dumt hvis du vil ha dørstokkene i samme farge som resten av bilen, da blir det dumt med arcanol.
Tror at på min 940, så er det lagt bodyskydd under lakken. Har sprekt opp noen plasser så jeg må foreta meg noe snart. Prøvde med biltema bodyskydd men den har enda ikke tørka, la på den før vintern. Så den var dritt hvertfall

DieselDriver
24/03/10, 15:26
Da har du lagt tektyl:p

jonass
24/03/10, 15:34
Det var bilde på boksen av en bil der det var lagt oppoverkarossen, vent litt skal jeg se om jeg finner link til produktet

jbolaisen
24/03/10, 15:37
Tenkte og legge på arcanol rett på metallet jeg, også legge på boddyskydd på arcanolen, og deretter legge på et lag med arcanol igjen! Har jo svart bil, og det finnes jo arcanol som er svart, så det vil jo ikke bli så stygt.. Trenger ikke lakk da! :) Hvordan blir arcanolen? Hard?

jonass
24/03/10, 15:39
her er den jeg brukte, har som sagt enda ikke tørket og har spylt av mye av den. Dritt med andre ord http://biltema.no/no/Bilpleie/Rustbeskyttelse/Karosseribeskyttelsesmasse/

kermitt
24/03/10, 15:40
jeg grunner, lakker, sprøyter på arcanol også svart blank tectyl som blir hard husker ikke akkurat navnet på den. holder som faen. syns arcanol er bra greier jeg. men det er ikke noe du bruker på noe som skal ha show finnish. det er absolutt noe for oss som liker funskjon forran form. men det hjelper absolutt tectylen å beskytte lakken og forhindre rust.

jonass
24/03/10, 15:40
Tenkte og legge på arcanol rett på metallet jeg, også legge på boddyskydd på arcanolen, og deretter legge på et lag med arcanol igjen! Har jo svart bil, og det finnes jo arcanol som er svart, så det vil jo ikke bli så stygt.. Trenger ikke lakk da! :) Hvordan blir arcanolen? Hard?

Arcanolen blir hard ja, ville ha prøvd jeg, kan jo pensle den på og flyter fint ut og bli ganske blank, har hørt noe om owatrol blandet med arcanol, det skal visst være knall

kermitt
24/03/10, 15:42
owatrol i arcanolen er fine greier ja. men det hjelper ikke akkurat på finnishen :p men på steder som ikke vises eller du ikke bryr deg så hardt om hvordan det ser ut så er det jo greit. blir mye bedre om du sprøyter det på og.