PDA

Vis full versjon : Oppgradere hovedenheten



Batmund
02/11/11, 15:38
Hei

Jeg har en 08 v70 med den minste utgaven av stereo. Jeg tenkte på å oppgradere den med original sub, men finner ingen plass hvor det er mulig å kjøpe "deler" til stereoen... Er det mulig å montere i ettertid? Kan man evt bytte hele hovedenheten til en større modell? Noen som vet?

Setter pris på alle svar/forslag

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Svirre
03/11/11, 21:47
Alt er fullt mulig å montere i ettertid. Alt er lagt opp fra fabrikken, så det er bare å montere sub selv (om du får til det) og dra på en Volvo verksted å få de til å legge inn software for utvidelsen. Du kan koble til så mye hardware du bare orker, men ingenting vil fungere så lenge du ikke har programvaren for den enkelte enhet. Audio-software koster omlag 3-400kr + jobb.

Stig-Arne
04/11/11, 13:51
er ikke mulig å ettermontee original sub på v70 II om det ikke er klargjort for dette ifra fabrikk. Dette kan din forhandler finne ut for deg.

Svirre
04/11/11, 20:23
er ikke mulig å ettermontee original sub på v70 II om det ikke er klargjort for dette ifra fabrikk. Dette kan din forhandler finne ut for deg.

Alle ledninger er lagt opp i bilene i dag. Så da skal det være fullt mulig å ettermontere.

Rasp
04/11/11, 20:43
Alle ledninger er lagt opp i bilene i dag. Så da skal det være fullt mulig å ettermontere.
ja d var vel slik til nye karroseriet kom

Svirre
04/11/11, 21:02
ja d var vel slik til nye karroseriet kom

?? Når jeg jobba på Bilia så var alt lagt opp (kabelmessig) på alle de nye bilene kom. Inkludert alle modellene fra 08-.

Stig-Arne
04/11/11, 23:26
Vel kablene ligger der, men så lenge bilen ikke er klargjort for sub, så får man heller ikke tak i den programvaren som trenges. Spurte både min forhandler og volvo norge om dette.

Batmund
05/11/11, 18:11
Så da er det dårlige muligheter å få ettermontert sub? Rart egentlig, ba om pris på å ettermontere ryggesensor og det var ikke noe problem å oppdatere software i spilleren... Men prisen førr å få det gjort derimot!!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Batmund
05/11/11, 18:13
Noen som har noen meninger om å bytte hele spilleren da? Med en som er klargjort for sub. Evt klargjort for sub, ryggesensor, usb osv... Mulig? Svindyrt?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

SagaPer
06/11/11, 16:05
Det er i en rekke diskusjoner vist til at det ikke går an å ettermontere original sub i V/XC70II serien. Enten så har du original sub levert med ny bil eller så har du ikke sub (og ikke mulighet til å ettermontere). Dette er knyttet til kabling ved produksjon og til programvare. Noen flere detaljer har jeg ikke (har spurt Volvo-forhandler om denne problemstillingen i samband med en annen sak og fått beskjed om at ettermontert sub ikke er en opsjon).

Svirre
09/11/11, 01:18
Så da vil det med andre ord si at alt ligger ikke lagt opp fra fabrikk. Synd for den som vil ettermontere. Må finnes andre løsninger for dette :)