Vis full versjon : Oppgradere hovedenheten
Hei
Jeg har en 08 v70 med den minste utgaven av stereo. Jeg tenkte på å oppgradere den med original sub, men finner ingen plass hvor det er mulig å kjøpe "deler" til stereoen... Er det mulig å montere i ettertid? Kan man evt bytte hele hovedenheten til en større modell? Noen som vet?
Setter pris på alle svar/forslag
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Alt er fullt mulig å montere i ettertid. Alt er lagt opp fra fabrikken, så det er bare å montere sub selv (om du får til det) og dra på en Volvo verksted å få de til å legge inn software for utvidelsen. Du kan koble til så mye hardware du bare orker, men ingenting vil fungere så lenge du ikke har programvaren for den enkelte enhet. Audio-software koster omlag 3-400kr + jobb.
er ikke mulig å ettermontee original sub på v70 II om det ikke er klargjort for dette ifra fabrikk. Dette kan din forhandler finne ut for deg.
er ikke mulig å ettermontee original sub på v70 II om det ikke er klargjort for dette ifra fabrikk. Dette kan din forhandler finne ut for deg.
Alle ledninger er lagt opp i bilene i dag. Så da skal det være fullt mulig å ettermontere.
Alle ledninger er lagt opp i bilene i dag. Så da skal det være fullt mulig å ettermontere.
ja d var vel slik til nye karroseriet kom
ja d var vel slik til nye karroseriet kom
?? Når jeg jobba på Bilia så var alt lagt opp (kabelmessig) på alle de nye bilene kom. Inkludert alle modellene fra 08-.
Vel kablene ligger der, men så lenge bilen ikke er klargjort for sub, så får man heller ikke tak i den programvaren som trenges. Spurte både min forhandler og volvo norge om dette.
Så da er det dårlige muligheter å få ettermontert sub? Rart egentlig, ba om pris på å ettermontere ryggesensor og det var ikke noe problem å oppdatere software i spilleren... Men prisen førr å få det gjort derimot!!
Noen som har noen meninger om å bytte hele spilleren da? Med en som er klargjort for sub. Evt klargjort for sub, ryggesensor, usb osv... Mulig? Svindyrt?
Det er i en rekke diskusjoner vist til at det ikke går an å ettermontere original sub i V/XC70II serien. Enten så har du original sub levert med ny bil eller så har du ikke sub (og ikke mulighet til å ettermontere). Dette er knyttet til kabling ved produksjon og til programvare. Noen flere detaljer har jeg ikke (har spurt Volvo-forhandler om denne problemstillingen i samband med en annen sak og fått beskjed om at ettermontert sub ikke er en opsjon).
Så da vil det med andre ord si at alt ligger ikke lagt opp fra fabrikk. Synd for den som vil ettermontere. Må finnes andre løsninger for dette :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.