PDA

Vis full versjon : Mange småfeil på min 740



V0lv0
02/11/11, 13:37
Hei! Har en Volvo 740 som har begynt med mye rart i det siste. Når jeg tråkker på bremspedalen lyser alle blinklysene på høyre side svakt, men ikke bremslyset bak. I tillegg lyser det svakt av f.eks bakrutevarmer brytern.

Har lurt på dette ganske lenge og sjekka jordingspunkt. Og har omsider funnet ut at det kan være koblingene på høyre baklykt uten at det er sikkert. Noen andre her som har hadd samme problem?

Også lurte jeg på noen småting til.

Speedometer kommer og går når det vil, og motortempen funker ikke, og bensinmåleren viser 0 sålenge jeg ikke slår oppå dashbordet. Noen jeg kan gjøre for og fikse dette? Har plukka ut speedometeret på en delebil, men klarte og knekke den koblingsplata bak speedometeret pga for stramme ledninger. Må jeg komme meg bak speedometeret og prøve å koble fra kontaktene før jeg skrur det ut?

Har også det problemet at vifta bare fungerer på fullt? Har bytta motstand, men ikke noe forskjell. Er det sannsynlig at denne motstanden også er ødelagt? Noen som selger denne ny?

Håper på svar snarest, og takker for svar på forhånd! :)

JørnM_940
03/11/11, 15:55
Høres ut so men jordingsfeil du har ja, og de kan være vanskelig å finne. Har du dårlig jording et sted, går strømmen letteste vei, og da kan det begynne å gå strøm i alt mulig.

Ang speedometer, tankmåler og det der så bruker folk å gå over loddepunktene bakpå printplasta med en loddebolt, da disse blir dårligere med årene.

På vifta, er du sikker på at bryteren er helt god? Sjekk dette først, og ta det derfra. Volvo selger motstanden ny.

Aalsen
03/11/11, 19:08
Det med vifta er enten bryteren, eller motstanden til de andre trinnene som må byttes ja.
Kan være så enkelt som bryteren, hadde samme problem på min gamle 244

V0lv0
04/11/11, 23:55
Høres ut so men jordingsfeil du har ja, og de kan være vanskelig å finne. Har du dårlig jording et sted, går strømmen letteste vei, og da kan det begynne å gå strøm i alt mulig.

Ang speedometer, tankmåler og det der så bruker folk å gå over loddepunktene bakpå printplasta med en loddebolt, da disse blir dårligere med årene.

På vifta, er du sikker på at bryteren er helt god? Sjekk dette først, og ta det derfra. Volvo selger motstanden ny.



Glemte og skrive at jeg har prøvd å bytta bryter også, fra en delebil jeg hadde stående. Men merka ingen forskjell. Blir ikke no klok på dette.
Takker for svar

The Bear
05/11/11, 00:58
Sjekka den jordingkabelen som går i fra toppen og inn i torpedoen? Var det som var feilen på min da alt begynte å lyse opp som eit juletre :p

V0lv0
05/11/11, 01:14
Sjekka den jordingkabelen som går i fra toppen og inn i torpedoen? Var det som var feilen på min da alt begynte å lyse opp som eit juletre :p

Nei, har ikke det. Skal prøve og sjekke det imorgen ;)

The Bear
06/11/11, 00:46
Nei, har ikke det. Skal prøve og sjekke det imorgen ;)

Fant du ut av det? Er bare litt luren :p

V0lv0
06/11/11, 01:42
Fant du ut av det? Er bare litt luren :p

Hadde desverre ikke tid til og sjekke idag, men imårra blir det igjennomgang av alle jordingspunkt da jeg tror det kan være årsaken på flere feil jeg har merket på bilen.. Legger ut svar imorgen! :)

V0lv0
06/11/11, 11:56
Da har jeg gått over flere jordingspunkt med kontaktspray og stålbørste, men finner ikke noe galt...

Jeg har også plukka ut speedometeret for og sjekke loddinger, men finner ikke noe galt der heller (yasaki er det vell) :( Kilometermålern går irundt når jeg kjører men speedometeret viser 0 helt til det pluselig hopper opp til riktig fart... Er følern på girkassa, isåfall hvor?

Begynner og bli så lei av småfeil som irriterer nå :P

Håper på hurtigsvar!

Team Tynner
06/11/11, 12:43
føleren til speedo sitter på bak lokket på kardangen.lurt å reingjøre kontakten på denne også

V0lv0
06/11/11, 12:51
føleren til speedo sitter på bak lokket på kardangen.lurt å reingjøre kontakten på denne også

skal gå ut å sjekke med engang jeg... håper virkelig dette er feilen... :p

V0lv0
06/11/11, 13:10
føleren til speedo sitter på bak lokket på kardangen.lurt å reingjøre kontakten på denne også

sjekka føleren nå, og koblinga så overaskende bra ut :) ikke my skitt eller no, men sparaya på litt kontaktspray åsånn :) for vell sette inn speedo igjen for å sjekke...

Team Tynner
06/11/11, 13:14
hadde ikke speedometer jeg heller,da var det kontakten på kardangen som hadde irra ihjel.håper det ordner seg da:)

V0lv0
06/11/11, 13:42
hadde ikke speedometer jeg heller,da var det kontakten på kardangen som hadde irra ihjel.håper det ordner seg da:)

ble desverre ikke noe bedre... speedon villj bare fungere hvis jeg kjører på lang turer og holder 80 i igjennomsnittsfart :P kan det være selve speedoen som gjør det, eller går det an å bytte føler? :) er litt grønn på dette området..

The Bear
06/11/11, 22:37
Sjå om du får tak i eit anna speedometer du kan prøve i bilen din så finne du fort ut om det er speedometeret sin feil eller ikkje :)

mtb2003
23/11/11, 15:00
Angående lysproblemet ditt, har du sjekket glødelampereleét?

Jeg har nylig oppdaget hvorfor jeg ikke har bremselys på min 740, pga releet. Tråkker inn pedalen så lyser det at jeg mangler lyspærer bak, men releet gjør at jeg bare har ett av tre bremselys. Nytt relé koster meg 1300,- på orginal volvo forhandler. Så om noen har et slikt relé liggende så er jeg interessert :)
Det er forøvrig fysisk stort, og rundt.