PDA

Vis full versjon : Hjullager V50 2006mod



marius@foldoy.no
02/11/11, 08:13
Har begynt å lage en form for rumlelyd som blir mer fremtredende med fartsøkning. Det rister litt i bilen over 100km/t og rister ved bremsing.
Lyden minner litt om en "wah wah wah"-lyd som øker i fart.
Tror dette er hjullageret, men er ikke helt sikker. Noen erfaringer på dette området??? Evt. er det rimelig streit å bytte disse?
Har skrudd hele livet, men kun på hobbybasis(turbokonvertering med bytte av innmat i motor er det mest avva jeg har gjort)

2006 V50 1,6D(Frakte bikkjebilen)

gull pilen
03/11/11, 10:43
Har begynt å lage en form for rumlelyd som blir mer fremtredende med fartsøkning. Det rister litt i bilen over 100km/t og rister ved bremsing.
Lyden minner litt om en "wah wah wah"-lyd som øker i fart.
Tror dette er hjullageret, men er ikke helt sikker. Noen erfaringer på dette området??? Evt. er det rimelig streit å bytte disse?
Har skrudd hele livet, men kun på hobbybasis(turbokonvertering med bytte av innmat i motor er det mest avva jeg har gjort)

2006 V50 1,6D(Frakte bikkjebilen)

tror man må/bør bruke spesial verktøy på dette...

angerman
03/11/11, 20:20
veldig greit med spesialverktøyet på dette. sett altfor mange som har presset i stykker disse lagrene. tar 15 minutter hvis/når alt løsner.desverre har vi jo arvet driten etter ford,tenker da på den bolten som holder spindelen til fjærbeinet. denne pleier og sitte noe djevelsk. da er induksjonsvarmer en god venn:)

marius@foldoy.no
10/11/11, 13:56
aha...da får jeg grave frem varmeren med det samme og :)

da blir det bytte av hjullager i helga dersom været tilsier det :)

Stig-Arne
12/11/11, 19:29
Er ikke noe problem å gjøre dette selv igrunn uten spesialverktøy, bare vær veldig oppmerksom på hvordan lageret sitter før du demonterer det.

marius@foldoy.no
16/11/11, 07:56
Crazy sh1t .

Fikk av bremser å alt og ikke en lyd fra hjullageret. Satte på bremsene igjen og lyden kom tilbake.
Kom dermed frem til at det var bremsene som måtte byttes(de var rimelig slitt og ja)
Fikk byttet dem i går, men lyden er ikke borte. Derimot kom det en ekstra lyd. En form for lav hvinelyd som går bort når jeg bremser. Det virbrerer også ekstra i rattet når lyden er der.

Noen som har noen tips????

Redline5
16/11/11, 16:12
Er hjullager foran på facelift v50 hublager??

jeg har også en rar lyd foran på høyre side mellom 60-70kmt ved sving til høyre, er ikke en svak lyd men ikke høy heller, høres ut som hjullager, selv om noen jeg har snakka med sier at det kan være drivknute:S

marius@foldoy.no
17/11/11, 11:38
hjullager foran på facelift v50 er det hublager??

har en rar lyd foran på høyre side mellom 60-70kmt ved sving til høyre, er ikke en svak lyd men ikke høy heller, høres mer ut som lager enn drivknute..

Men jeg har ikke FL utgaven :(