PDA

Vis full versjon : Trenger ny viskermotor til bakluka.



kevhans
01/11/11, 21:45
Jeg trenger en ny viskermotor til bakluka på min xc70 2006 modell, da denne gikk fyken forrige vinter. Noen som har delenummer på denne, eventuelt tips om hvor jeg kan kjøpe denne delen til en fornuftig pris? :)
Jeg skal i retning Gøteborg førstkommende helg, så om det finnes noen steder i det området som kan ha denne delen til en ålreit pris, så er jeg takknemlig for tips :)

khovde
02/11/11, 07:37
jeg hadde samme problemet på min xc70. Det viste seg at akslingen ut til viskerarmen bare satt fast i gammal dritt.

Åpnet motoren, smurte akslingen og satt det sammen igjen. Tok vel ca 30 min. og motoren var god som ny...

(har dessverre ikke delenummer, men på vei inn til Göteborg så kjører du jo forbi en volvoforhandler...)

K

kevhans
02/11/11, 08:37
Det som er skjedd med min viskermotor er at selve tannhjulet inni mekanikken bare slurer, så tror ikke det hjelper med vask og rens her.
Jeg får sjekke med volvo i gøteborg.

shellsas
02/11/11, 08:53
8667188 Bakrutetørker motor.
Auto og Trailerparts As selger denne for 2000 kr orginalt.

Robert_AWD
05/11/11, 00:43
Noen som vet om det er mulig og koble ut den auto viskinga når man hiver bilen i revers. Må jo ha røyka sokker i lang tid han som kom på den funksjonen.

GLTOslo
05/11/11, 08:59
Noen som vet om det er mulig og koble ut den auto viskinga når man hiver bilen i revers. Må jo ha røyka sokker i lang tid han som kom på den funksjonen.

Det går, men du må få hjelp med en med Vida. Veit ikkje om dette er standard på skandinaviske bilar, men på min tyske låg funksjonen inne.

nordan27
05/11/11, 15:14
Min også 2004modell ,ga faan og tok ut sikringen nå på vintern så slipper du å drepe motorn.