PDA

Vis full versjon : noen som har oversikt over ledningnett?



newgarden
01/11/11, 17:44
hei, lurer på om noen har oversikt over lednigsnettet på en v70 1998mod 2,0 10v, hovedsakelig over luftmasse/menge måleren. der det går ann å se vor lednigene går inn på resten av lednigsnettet?

har byttet motor i denne, så nå sitter det en 2,5 20v der er det bare luft temp. MEN! det er 4pins kontakt. og da tenkte jeg at hvis jeg finner ut hvor de to siste ledningene går hen så kan jeg skjøte meg inn på der.

Takker for alle svar!

Mvh Jørgen

yearbogen
01/11/11, 19:06
Komplette el. skjema her om du ikke har prøv de:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=14

850GLTsilver
01/11/11, 20:59
hei, lurer på om noen har oversikt over lednigsnettet på en v70 1998mod 2,0 10v, hovedsakelig over luftmasse/menge måleren. der det går ann å se vor lednigene går inn på resten av lednigsnettet?

har byttet motor i denne, så nå sitter det en 2,5 20v der er det bare luft temp. MEN! det er 4pins kontakt. og da tenkte jeg at hvis jeg finner ut hvor de to siste ledningene går hen så kan jeg skjøte meg inn på der.

Takker for alle svar!

Mvh Jørgen

Du har en litt større oppgave enn å finne de 4-pinskontaktene.
Er et helt annet kabelnett, og elektronikk på 20V i forhold til 10V.
Mesteparten av gevinsten på å sette inn 20V forsvinner om du ikke skifter også dette.

newgarden
02/11/11, 11:23
Takk for svar, har sett igjennom men skjønner ikke så mye av det koblingsskjemaet, det enkleste hadde vært å få skjøtet det innpå. Har funnet ut at 2av pinsa går til det samme på lufttemp måleren. Det pep overfall i multimeteret da jeg skjekket. Det var fargene hvit/brun og rød/grønn

850GLTsilver
02/11/11, 23:34
LMM er noe helt annet enn en temperaturføler.
Elektronikken fra 10V skjønner rett og slett ikke hva den får "beskjed" om.