PDA

Vis full versjon : trenger hjelp med lys på 740!



ellingsøyern
01/11/11, 17:36
treng litt hjelp!
har trøbbel med at h4 pæra på førersiden bare gløder. men problemet er at tusenmetringene ikke vil slukkes, må vri på brytern når jeg skal ha de av. det er nok å blinke med langlysa så blir dei på. hva kan dette være?lysreleet? litt rart, for jeg kobla tusenmetringene rett på ledninga som gjikk inn på høg til langlyspæra! irriterende!!!!!!:mad:
e_l_l_i_n_g_s_ø_y_e_r_n

s4nd3r
01/11/11, 18:53
høres ut som du har en jordfeil... morro.. :)

ellingsøyern
01/11/11, 21:41
hvor bør jeg sjekke?

s4nd3r
01/11/11, 21:51
dårlig kontakt med/ved lykta? rigle på ledningane, (kan vere dårlig kontakt) har vert borti gåen lyspere, som utløyste en jordfeil, og jordpungte høye forran. (sett forfra) sjofør sia, heilt framme med blinklyser. kan og lønne seg og koble bort alt uorginalt før en bjynder og feilsøker...

ellingsøyern
01/11/11, 23:04
de e vell so gått som vekk alt ej ikkje trenge, men glømte å sei at langlyslampen frammi dasjn begynde å lyse svakt etter oss he kjørt ei stund me nærlys...pussie greier!

s4nd3r
01/11/11, 23:16
vansklig og finne jordfeil over nett.. :) du må nesten undersjøke litt.. den kan i prinsippe vere over alt, er noe drit og feilsøke... har sell holt på og hive påde chevyn og volvon på sjøen i forbannelse etter feilsøk etter jordfeil... men, har funnet den til slutt..
mål batteriet når motoren går, kan vere dynamon lader lite, 6 - 8 volt. da vil lysa bare gløde.. kansje kansje.....

ellingsøyern
02/11/11, 07:38
har hatt litt trøbbel med dynamon, men er nok ikke det når det er bare eine lyse om gløder og det andre er normalt. var foresten på biltur igår og da kobla jeg av tusenmetringene. lyset på høgre sida var svakt i begynnelsen men så plutselig blei d normalt. er nok en jorfeil ja.....

s4nd3r
02/11/11, 07:51
jah.. :p

Litt offtopik..
På chevyn, så gikk sikkringa med en gang eg slo på vindusviskerane, og eg mista parklys og instrumentbelysninga, og viskerane da.. men, når bilen sto i oppover bakke, med nasen oppover, så fungeret alt fint..

På volvon, så stoppet motoren når eg slo på langlysa, startet opp i gjenn og slo av langlysa, så stoppet den...
Dette var morro og finne ut av... :p