PDA

Vis full versjon : bærekule 940



Steavoo
01/11/11, 13:16
hei trenger litt hjelp.. jeg har skrudd av alle di 3 mutteren. men det jeg sliter med er å få ut bærekulen fordi konen sitter som ett skudd..

i går satt jeg å hammert å styra å fikk den ikke løs. noen som kanskje har tips til hvordan jeg kan gjøre det ? og kanskje hvordan verktøy man kan bruke?:)

Takk på forhånd:)

gull pilen
01/11/11, 13:21
hei trenger litt hjelp.. jeg har skrudd av alle di 3 mutteren. men det jeg sliter med er å få ut bærekulen fordi konen sitter som ett skudd..

i går satt jeg å hammert å styra å fikk den ikke løs. noen som kanskje har tips til hvordan jeg kan gjøre det ? og kanskje hvordan verktøy man kan bruke?:)

Takk på forhånd:)

de selger verktøy på biltema til å få løs slike ting med...
men det pleier å løsne med etpar gode hammerslag på siden av konen om du forstår meg... link: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Brytegaffel/

Steavoo
01/11/11, 13:23
jo forstår deg. prøvde det i noen timer i går uten hell. har ikke blitt byttet siden bilen var ny så den har sottet på siden 92 :p

så lurte bare på om det var noen andre triks?

gull pilen
01/11/11, 13:24
jo forstår deg. prøvde det i noen timer i går uten hell. har ikke blitt byttet siden bilen var ny så den har sottet på siden 92 :p

så lurte bare på om det var noen andre triks?

har du tilgang på varme er det et bra alternativ på ting som sitter fast, eventuelt en større hammer:p

Steavoo
01/11/11, 13:29
har ikke tilgang til varme, men det skal ikke være noe problem å få fikset. bruker en "liten" slegge :p men vi får se om denne dagen blir hell :) takk for tips alikavell:)

Dan Bay-Johansen
01/11/11, 22:54
Hvis du får det til så kan slag på begge sider samtidig funke, det er bare å dra til så kommer den nok til slutt ;)

vazborris
01/11/11, 23:08
Godt penetrerende rustmiddel kan også hjelpevtil litt men vil anbefale og skaffe seg en gassbrenner som eu kam varme med også da det kan brukes til mye senere og:) går of ann og prøve fryse spray ingebrigtsen så det krymper

turb00le
02/11/11, 05:42
På min så hadde noen skrudd til alt de makta samt at det tydeligvis hadde oksidert eller noe sånt.
Jeg skrudde av hele armen og stod med smihammer og fikk den fortsatt ikke ut. Endte meg at jeg måtte borre ut en del så den svikta nok til å løsne.